X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב-12 מיליון המסמכים שהודלפו על אחזקות במדינות הנחשבות למקלטי מס יש מאות אזכורים של ישראלים בין השמות: עידן ואייל עופר, טדי שגיא, משה חוגג, עו"ד דרור חוטר ישי שהיו קשורים כולם לחברות שנרשמו כחוק במקלטי מס
▪  ▪  ▪
אייל עופר. ירש את הקרן מאביו, סמי [צילום: רורי לינדסי]

565 שמות של ישראלים מופיעים בהדלפת הענק של מסמכי פנדורה העוסקים בחברות הרשומות במקלטי מס. בין השמות - בני משפחת עופר, טדי שגיא, משה חוגג, דרור חוטר ישי ורבים נוספים. עצם החזקת נאמנות במקלט מס או בעלות על חברה הרשומה במקלט מס אינה עבירה על החוק הישראלי.
מסמכי פנדורה הם כ-12 מיליון מסמכים של 14 חברות שסיפקו שירותים לנאמנויות לחברות שהיו רשומות במדינות המהוות מקלט מס. המסמכים הועברו לארגון התחקירנים ICIJ ובפיענוח שלהם השתתפו כ-600 עיתונאים מ-117 מדינות. הפרסומים הישראלים מהמסמכים נעשו על-ידי העיתונאים אורי בלאו ודניאל דולב בשם ארגון שומרים.
בני משפחת עופר, מהישראלים העשירים ביותר, נזכרים פעמים רבות במסמכי פנדורה. על-פי המסמכים, אייל עופר, שהונו מוערך בכ-11.5 מיליארד דולר, הוא המוטב הסופי של קרן הנקראת Ark. מדובר בקרן שהוקמה באיי קיימן על-ידי סמי עופר, אביהם של אייל ועידן עופר, בשנת 2006 ואשר הועברה לשליטת אייל עופר לאחר מותו של אביו. קרן Ark היא המוטב הסופי של חברה בשם Elm אשר רשומה באיי הבתולה. ייעודה של Elm הוא "להחזיק חשבון בנק" ומקור ההון שלה הוא ב"עסקי הספנות של בעליה".

היאכטה בטר פלייס שימשה ערבון

על-פי המסמכים שהודלפו, עידן עופר שהונו מוערך בכ-6.5 מיליארד דולר, החזיק בחברה בשם Vardom Holdings שהייתה רשומה באיי הבתולה. החברה החזיקה ביאכטה בשם 'בטר פלייס' באורך של כ-50 מטרים ואשר כללה מרפסות, סלון מטבח, וסוויטה מפנקת של 60 מ"ר. עוד עולה מן המסמכים כי עופר קיבל בשנת 2015 הלוואה בסך של 15 מיליון אירו מבנק קרדיט סוויס והשתמש ביאכטה כעירבון להלוואה.

טדי שגיא נזכר מאות פעמים

שמו של המיליארדר הישראלי טדי שגיא, ששמו עלה לכותרות לאחרונה לאחר שעל-פי החשד היה יעד אפשרי למתקפה בקפריסין, נזכר גם הוא מאות פעמים במסמכי פנדורה. המסמכים כוללים כ-60 חברות הרשומות במקלטי מס שקשורות לשגיא, ובחלקן הוא המוטב הסופי. חברות אחרות הן בבעלות ישירה שלו או בבעלות חברות שאליהן הוא קשור. ייעודי החברות של שגיא שתיעוד הרישום שלהן במקלטי המס הודלף היו חברות שהחזיקו בבעלות על דירות בלונדון, חברה שהחזיקה במניות של חברת סליקה ששגיא היה אחד מבעליה עד שמכר את אחזקותיו ב-600 מיליון דולר, וחברה שייעודה לפתח ולהפיץ במזרח הרחוק תוכנות גיימינג הקשורות לחברת פלייטק שבבעלות שגיא.

המוטב הסופי הפך ליריב משפטי

איש עסקים ישראלי נוסף שנזכר במסמכים הוא משה חוגג, הבעלים של קבוצת בית"ר ירושלים. שמו של חוגג נזכר במסמכי פנדורה כמי שקשור לחברה בשם IDC Global Services Ltd הרשומה בבליז. פריט המידע המעניין בהקשר הזה הוא המוטב הסופי של החברה - רועי ברוכיאל, שותפו לשעבר של חוגג בקרן סינגולריטים.
ברוכיאל תבע את חוגג ואת השותפים האחרים בסינגולריטים לפני כחצי שנה על סך של 16 מיליון דולר. בתביעה, שהגיש יחד עם עדי עוקשי שהיה מנהל חשבונות בסינגולריטים, נכתב כי השותפים בחברה ביצעו "מעשי מרמה והונאה חמורים שכמותם לא נראו בישראל עד היום, בהיקף של מאות מיליוני דולרים".

עו"ד חוטר-ישי בעלי חברה באיי הבתולה

גם ראש לשכת עורכי הדין בישראל לשעבר, עו"ד דרור חוטר ישי, היה בעלים של חברה שנרשמה באיי הבתולה. על-פי מסמכי פנדורה, חברת Amco הייתה בעלים של חברה ישראלית בשם "מרום הקריה השקעות בע"מ" שבאמצעותה החזיק חוטר ישי נדל"ן. החברה נרשמה בתחילת שנות האלפיים ולאחר זמן לא רב נמחקה מהמרשם. ביוני 2017 אישר בית משפט באיי הבתולה להחזירה לפעילות וביטל באופן רטרואקטיבי את המחיקה.

תאריך:  13/10/2021   |   עודכן:  14/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאות איזכורים לישראלים במסמכי פנדורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
משרד המשפטים: שופט מחוזי נחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות מין ואלימות במשפחה, אך לאחר ביצוע פעולות חקירה רבות נמצא שאין בסיס לחשדות לעבירות פליליות    בית המשפט אסר לפרסם פרטים נוספים, כפי שמקובל בחשדות מסוג זה - כדי שלא לחשוף את זהותו של המתלונן
איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות הורה להנהלות בתי החולים בישראל לוודא שיש בידיהם מידע רפואי על המטופלים שבו ניתן יהיה להשתמש גם במקרה שבו תותקף מערכת המחשוב של בית החולים "בדגש על גיבוי שמנותק מרשת ביה"ח, ובכלל זה גם הדפסת החומר הרפואי הקריטי, במידת הצורך"
איציק וולף
שר החוץ התייחס לאיום האירני במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם מזכיר המדינה האמריקני ועם שר החוץ האמירתי    הצהיר: "אם הדיפלומטיה תיכשל, תהיינה אופציות אחרות על השולחן. לפעמים העולם צריך להראות את כוחו כדי למנוע מאירן להפוך לגרעינית"
איציק וולף
פוטין דחה את הטענות שלפיהן רוסיה עוצרת את אספקת הגז וכינה אותן "פטפוט ממניעים פוליטיים"    לטענתו, אין כל תימוכין לטענה שלפיה רוסיה משתמשת בגז כסוג של נשק. "ההפך הוא הנכון", טען, "רוסיה מרחיבה את אספקת הגז לאירופה"
יצחק דנון
שחקן הפועל חיפה ונבחרת ישראל לשעבר תובע 240,000 שקל, בטענה שנפצע פעמיים ונקבעה לו נכות לצמיתות - אך הפניקס סירבה לפצותו בנימוק שאין המדובר ב"תאונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il