סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי הבחינה טרם הסתיימה, וכי יש תקינה רק באיטליה ויש קושי לקבוע אם המערכת אפקטיבית או לא. היו"ר ביטון שאל בתגובה מדוע מסבסדים את המערכת בכלי רכב חדשים ולא בישנים. סגן השר
אביר קארה אמר כי "הממשלה התחלפה ואנחנו חושבים אחרת. זה לא יציל ילדים ויעלה לציבור מיליארד שקל. אם מישהו היה יודע שמספר המקרים ירד אז לא היינו פה". השרה הוסיפה: "יש 22 מערכות ואין הוכחה שאף אחת מהן פותרת את הבעיה. מי שרוצה יכול לעשות סקר שוק ולקנות, אבל כל זמן שזה לא פטנט שמוציא את הילד מהאוטו אני לא מוצאת בזה באמת פתרון".
ח"כ
בועז טופורובסקי הזכיר כי מדובר בתקנה שמשרד התחבורה ביקש להתקין, וכי אנשי המשרד הסבירו לו את החשיבו ואף לחצו על יבואנים להביא מוצרים, והתקנה אושרה לאחר דיון מקצועי ולא ייתכן שעכשיו אומרים לה שזה שטות. מנגד, שר התחבורה לשעבר, ח"כ
בצלאל סמוטריץ', אמר כי רק חמור לא משנה את דעתו, וטען כי אנשי המקצוע אומנם הציגו את עמדת השרה דאז,
מירי רגב, אך התנגדו לכך וטענו שלא בוצע תהליך סדור.
קארה הוסיף כי זה נטל מאוד כבד על הציבור ומדובר בסך-הכל בארבעה מקרים בשנה, בעיקר בחברה החרדית והבדואית. "אם היה מכשיר ששולף את הילד מהאוטו ומוציא אותו החוצה אולי לא היינו מתווכחים", אמר. בתגובה לכך סיפר היו"ר ביטון כי הבת שלו נשכחה ברכב ב-40 מעלות חום וכמעט מתה, והיא לא ערבייה או חרדית. הוא אף הזכיר בתחילת הדיון את קרוב משפחתו של ח"כ
שלמה קרעי שקיפח את חייו, ואמר כי כולם בסכנה. ח"כ
אבתיסאם מראענה תמכה בעמדת השרה ואמרה כי צריך לקחת את הזמן לבחינת המערכות.