X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא בתי משפט השלום בצפון, דורון פורת, הורה להחזיר את המכשיר לאחר שקבע שהמשטרה תפסה אותו בלא לבקש כנדרש את אישורו של בית המשפט
▪  ▪  ▪
טלפון שהוא מחשב מוסדי [צילום: ג'ון לוכר, AP]

המשטרה תפסה שלא כדין טלפון סלולרי של עורך דין, החשוד בעבירות של פגיעה בפרטיות ואיומים. כך קובע (יום ב', 1.11.21) נשיא בתי משפט השלום בצפון, דורון פורת. המכשיר נתפס אתמול, במסגרת חקירה נגד עורך הדין (ששמו אסור בפרסום), החשוד בפרסומים נגד עורכת דין.
החוק קובע: "רשאי שוטר לתפוס חפץ, אם יש לו יסוד סביר להניח כי באותו חפץ נעברה עבירה, או עומדים לעבור עבירה, או שהוא עשוי לשמש ראיה בהליך משפטי בשל עבירה, או שניתן כשכר בעד ביצוע עבירה או כאמצעי לביצועה". להיתר זה יש חריג: "על אף הוראות פרק זה, לא ייתפס מחשב או דבר המגלם חומר מחשב, אם הוא נמצא בשימושו של מוסד כהגדרתו בסעיף 35 לפקודת הראיות".
על כך אומר פורת: "מכשיר הטלפון הסלולרי הוא בבחינת 'מחשב' והחומר האגור בו עולה על הגדרת 'חומר מחשב'. עורך דין הוא בבחינת עסק של מי שמספק שירות לציבור, ומכאן שמכשיר הטלפון הנייד נכנס לגדרו של מכשיר המשמש מוסד במהלך העסקים הרגיל. העובדה שמכשיר הטלפון משמש את עורך הדין בעסקו וגם משמש אותו באופן אישי, איננה פוגמת בקביעה כי מדובר במחשב מוסדי.
"התוצאה המתקבלת היא, כי היה על היחידה חוקרת להצטייד מבעוד מועד בצו שופט לתפיסת המחשב או חומר המחשב בטרם נתפס מכשיר הטלפון הנייד. אכן בסמכותו של בית המשפט במקרים קיצוניים, לאפשר את התפיסה ולהורות על תפיסת המכשיר בדיעבד, אולם הדבר יעשה בזהירות ובמשורה תוך איזון של כל השיקולים ובכלל זה החשדות והנסיבות שבהן נתפס המחשב המוסדי.
"במקרה שלפני, לא מצאתי כי לא ניתן היה לקבל צו של שופט לתפיסת מכשיר הטלפון הנייד, בטרם חקירתו של עורך הדין. לא היה זה בסמכותו של השוטר לתפוס את מכשיר הטלפון הנייד מרגע שעורך הדין ציין בפניו כי מדובר במחשב מוסדי. נוכח התוצאה אליה הגעתי, הרי שאינני נדרש לדון כלל בשאלת חיסיון עו"ד-לקוח. הגם שיאמר כי חיסיון עו"ד-לקוח איננו חל מקום שעורך הדין נחשד בביצוע עבירה פלילית". לכן הורה פורת למשטרה להחזיר את המכשיר לעורך הדין.

תאריך:  01/11/2021   |   עודכן:  01/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה תפסה שלא כדין טלפון סלולרי של עו"ד חשוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
איציק זריחן טען באוזני שש נשים, כי יוכל לגייס אותן ליחידה מסווגת בה יהיה עליהן לשכב עם עבריינים כדי להוציא מהן מידע - ודרש מהן לקיים יחסים עימו כדי "לשפר את תפקודן"
איתמר לוין
עמית: אין עילה להתערב בצורה חריגה בהחלטתו של ניצן בעקבות האירועים הקשים בכפר הבדואי; בחינת הראיות מלמדת, כי אין סיכוי של ממש שחקירה מלאה תניב סיכוי סביר להרשעת השוטרים
עידן יוסף
הקבלן נסים א-סח שדרס מתנדב משטרה בנהריה מואשם ברצח    כתב האישום מייחס לו גם הפקרה אחרי פגיעה ושיבוש מהלכי משפט    באירוע נפצע גם השוטר אמיר אבו ריש
מירב ארד
הממשלה אישרה את הצעת שר המשפטים להרחיב את סמכויות החיפוש של המשטרה    סער: "צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם" • השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג': "מוכן שגם ה-CIA ייכנסו אם צריך"
איתמר לוין
"בכיר במשטרה", שכמובן אינו אמיץ די הצורך להזדהות בשמו, טוען שבתי המשפט מקלים מדי בענישה על עבירות נשק    אלא שבחינה אקראית של פסיקת בית המשפט העליון מן השנים האחרונות מלמדת שההפך הגמור הוא הנכון    המשטרה היא הכושלת, היא האחראית, היא האשמה - ולא יעזרו לה כל הנסיונות לגלגל את האשמה על אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il