X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
"הנהלת הפרס רואה זכות להעניק השנה את פרס מפעל חיים על שם שולמית אלוני לאמל מורקוס, שעשייתה האמנותית הייחודית נוטעת תקווה לקיומו של דיאלוג ישראלי-פלשתיני, ולדוד טרטקובר, אמן, חוקר ויוצר, החתום על יצירה אומנותית ועיצובית שהעמידה תרומה יוצאת דופן לקידום זכויות האדם, ותרבות של דמוקרטיה, שלום, שוויון וחיים משותפים
▪  ▪  ▪
דוד טרטקובר [צילום: יוטיוב]
דוד טרטקובר [צילום: יוטיוב]

פרס מפעל חיים על שם שולמית אלוני יוענק השנה לחתן פרס ישראל האומן דוד טרטקובר, ולזמרת השחקנית והיוצרת אמל מורקוס. הפרס, המוענק זו השנה השלישית, יוענק לשניים על תרומתם המיוחדת ויוצאת הדופן לקידום התרבות המשותפת, זכויות אדם, שוויון צדק חברתי וחיים משותפים. כך הודיעה הפרופ' גבריאלה שלו, העומדת בראש הנהלת הפרס להנצחת שולמית אלוני.
הפרס יוענק באירוע לזכרה של אלוני שיתקיים ב-9.12.21, ערב יום זכויות האדם הבינלאומי, בתיאטרון יפו. באירוע יוענקו גם פרסי יצירה על שם אלוני עבור יצירות בעלות זיקה לתרבות העברית וליצירות בעלות זיקה לתרבות הערבית המקדמות זכויות אדם, צדק חברתי וחיים משותפים - שלוש סוגיות ערכיות שעליהן לחמה ואותן קידמה בציבוריות הישראלית.
בעבר הוענקו פרסי מפעל חיים לזמרת והיוצרת אחינועם ניני, לאומן ומייסד הגלריה לאמנות באום אל פאחם סעיד אבו שקרה, לסופר סמי מיכאל, ולמנצח תזמורת נצרת סוהיל רדואן. ביום האירוע ישיק דוד טרטקובר תערוכה חדשה עם מגוון מיצירותיו אשר תוצג לקהל הרחב בפוייה של תיאטרון יפו עד סוף חודש דצמבר.
בהודעה שפרסמה הנהלת הפרס נכתב בין השאר:
"הנהלת הפרס רואה זכות להעניק השנה את פרס מפעל חיים על שם שולמית אלוני לאמל מורקוס, שעשייתה האמנותית הייחודית נוטעת תקווה לקיומו של דיאלוג ישראלי-פלשתיני, ולדוד טרטקובר, אמן, חוקר ויוצר, החתום על יצירה אומנותית ועיצובית שהעמידה תרומה יוצאת דופן לקידום זכויות האדם, ותרבות של דמוקרטיה, שלום, שוויון וחיים משותפים.
המשימה האמנותית שנטלה על עצמה מורקוס, בניית סצנה תרבותית מוזיקלית פלשתינית מקורית הממשיכה את המסורת שניתקה ב-1948 והנגשתה למגוון רחב של קהלים, עשתה אותה לסמל לשיח הבינתרבותי הישראלי-פלשתיני. ההתעקשות של מורקוס להופיע בפני כל הקהלים, ושיתופי הפעולה שלה עם אמנים ישראלים, כמו גם עם כמה מהגדולות בזמרות העולם, תוך שימוש בטקסטים של גדולי המשוררים הפלשתינים, פתחו פתח לאמירה נוקבת שיש בה לצד שירי אהבה מרגשים גם מסרים פמיניסטיים וביטוי למאבק לחרות האדם והכל מתוך קשר עמוק לארץ ולאנשים החיים בה.
האופטימיות השזורה ביצירתה, נוכח המציאות בה אנו חיים, היא הביטוי האמנותי לחזונה של שולמית אלוני שהעלתה על נס את התרבות ככלי לצד המאבק לזכויות אדם, צדק חברתי ושוויון.
לצד פועלו של טרטקובר בתחום היצירה והאוצרות של תרבות ישראל החדשה והמתחדשת, אנו מבקשים לציין במיוחד את תרומתו יוצאת הדופן כאומן יוצר וכאקטיביסט חברתי המתייצב לקרבות מוסריים ופוליטיים נגד מחרחרי מלחמה ועוולות הכיבוש, נגד פשעים מוסריים וביזוי כבוד האדם. על-רקע המגמה הרווחת של השטחת התרבות והתמסרות לבידור קל, כותבת שלו "עשייתך משמשת מופת למלאכתו של אומן אמיתי המאתגר את החברה למודעות ערנית ואמיצה, אי-שקט של בדק בית ודין וחשבון, שהם חיסונים כואבים נגד העיוורון וכוחות חדשים לטובת הפיקחון״.
במאבקים רבים לתיקון החברה הישראלית שיתפו טרטקובר ושולמית אלוני פעולה, כשנר לרגליהם המחויבות לזכויות אדם, שלום, שוויון וחיים משותפים. אנו סמוכים ובטוחים שבימים אלה, לו הייתה שולמית אלוני עימנו, הייתה גאה בבחירתנו זו להעניק לשני הזוכים פרס מפעל חיים בעבור קידומם של ערכים הומניסטיים אלה בעשייתם האומנותית והציבורית".

תאריך:  10/11/2021   |   עודכן:  10/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס מפעל חיים - לדוד טרטקובר ולאמל מורקוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרסים
עמנואל בן-סבו
בטקס מרגש העניק ראש העיר מגדל העמק, אלי ברדה, את הספר "פתקים של תקווה" המשלב טיפול וחינוך לאנשי החינוך בעיר אשר זכו השנה להכרה לאומית כזוכה פרס החינוך הארצי
יפעת גדות
הפרס, שמוענק כהוקרה על "מעשה מופת חלוצי" למען החברה בישראל הוקדש השנה לתרומה בתחום החדשנות והתעשיה    פרופ' שהם הוא ראש המרכז לרובוטיקה ע"ש לאומי בטכניון; ארגון Start-Up Nation Central פועל לחיזוק תעשיית ההיי-טק וקידום חדשנות ישראלית בעולם
הרצל ובלפור חקק
האגף לתרבות יהודית במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה במשרד החינוך מקיים בכל שנה את הפרס לתרבות יהודית בתחומי אמנות שונים    הפרס נוסד על שמו של אורי אורבך ז"ל, יוצר שהיה גם ח"כ ושר    נבחרו זוכים בתחומים השונים. הרצל ובלפור חקק זכו בפרס השירה, והם נקראו לברך בשם הזוכים
ד"ר דן אלבו
ראיון עם הרצל ובלפור חקק לרגל זכייתם בפרס ליוצרים בתרבות יהודית בתחום הספרות והשירה ע"ש אורי אורבך
יפעת גדות
הטכניון יעניק את פרס הארווי היוקרתי לשנת 2020-2019 לפרופ' ג'וזף דה-סימון מאוניברסיטת סטנפורד ולפרופ' רפאל משולם מהאוניברסיטה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il