X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנט בכותל ב-2016. לא הגיע למקום כראש הממשלה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
בנט על המאבק נגד מתווה הכותל: "מחלוקת לשם מחלוקת"
רה"מ מאשים את הציבור הדתי בארגון קמפיין פוליטי ממומן נגד המתווה שהציע שס: "נסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פראנויות קשות"
   עידן יוסף
ליברמן: הפרטת הגיור והכותל - עוד החודש

   עידן יוסף
מיכאלי: מימוש מתווה הכותל תוך שמירת יציבות הקואליציה

איש עם לב של אבן
יש אנשים עם לב של אבן, יש אבנים עם לב אדם - אומר השיר. נפתלי בנט מתקשה לראות את הקדושה שבין אבני כותל. בניגוד לכל ראשי הממשלה בדור האחרון, היה בנט היחיד שלא הגיע לכותל המערבי מאז נבחר לראשות הממשלה.
הוא אומנם חובש כיפה, אבל גם גלעד קריב הרפורמי חובש כיפה - אפילו גדולה יותר מזו של ראש הממשלה. ד"ר קלאוס יעקב הרמן מהמחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת סר ג'ורג' וויליאמס שבמונטריאול קנדה, תיאר לפני כ-50 שנה את השקפתו כרפורמי על הכותל כ"קיר בית המטבחיים של בקר ויונים שהתקיים בעבר". בנט אינו רפורמי, אך הוא אינו רחוק מכך. ניתוח של השקפותיו מלמד שלמעשה מדובר בקונסרבטיבי, גרסה מרוככת יותר.
כזכור, בנט הוא זה שיזם את מתווה הכותל הרפורמי. רק לב אטום שאינו מצליח לראות בכותל אורגן אחד לכל אורכו שאינו בר-חלוקה יכול להציע הצעה שכזו. במקום להאשים את ארגוני הרפורמים בחו"ל ששופכים מיליונים כדי לכרסם בקדושת הכותל, הוא מסמן את הארגונים שמבקשים להגן על הכותל, ובאופן לגיטימי גם מגייסים לשם כך תרומות, לאויב - מה שמזכיר בפרפראזה את מאמר חכמים: "כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים". בנט לא מגיע לכותל מהסיבה הפשוטה - גם הוא מבין שלא "רעש מלאכותי" (כלשונו) יש כאן, אלא ראש ממשלה מלאכותי.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שבעבר יזם את הקמת הרחבה המעורבת בחלקו הדרומי של הכותל המערבי, שבה יתאפשר לרפורמים להתקהל במעורב, התייחס (יום ו', 12.11.21) לעימותים סביב הגעתן בראש חודש של נציגות ארגון נשות הכותל, והאשים את הציבור הדתי, באומרו שמדובר במחלוקת לשם מחלוקת.
לטענת בנט, מדובר בקמפיין פוליטי ממומן: "הכותל המערבי, המקום האהוב כל כך, החשוב כל כך לכל יהודי, המקום שמאחד אותנו, דור אחר דור, ובפרט לאחר ששוחרר על-ידי לוחמי צה“ל במלחמת ששת הימים. הכותל הזה, משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה. למה? כי מישהו העריך שזה יתפוס. ואולי זה באמת יתפוס. אבל הנזק - יהיה ענק.
"גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה. דברים שבהם לא נוגעים. יש בעיה - פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. פשוט לא. אני מבקש מכם - לפני שאתם נסחפים בסערת רגשות על משהו, תבדקו - מהן העובדות? האם מישהו מפעיל אתכם פה בעצם?", דברי ראש הממשלה.
  • מסיעת שס נמסר בתגובה: "בנט כתב עכשיו על הכותל: 'חייבים לשמור על איים של קדושה - דברים שבהם לא נוגעים'. מסכימים איתו במאה אחוז. אין שום בעיות בכותל ולא צריך שום 'דיאלוג'. הכותל הוא לא שוק הכרמל והוא לא פתוח למו״מ. בנט, עם כל הקושי שלך, תנסה לעמוד במה שכתבת. אל תיגע בכותל הקדוש. אל תשנה כלום. אתה תגלה פתאום שאין קמפיין יזום, אין סקרים, אין גיוס כספים, ואין פראנויות קשות".
יו"ר ימינה בנט הוסיף: "לא קל להסתגל לשקט. אחרי שנים של רעש בלתי פוסק, החדשות משעממות פתאום. אבל חברים - זה דבר נהדר! זה בדיוק מה שרצינו שיקרה. המדינה מנוהלת, כל אחד מהשרים עושה את עבודתו, יש בעיה - פותרים אותה, יש מצוקה - נדרשים אליה, יש מחלוקת - נכנסים לחדר הסגור ומוצאים פשרה. אני מקווה שאתם מצליחים לראות את זה, ליהנות מזה, ובעיקר - לסנן את הרעש המלאכותי".

תאריך:  12/11/2021   |   עודכן:  13/11/2021
+טרופר: אשתדל לגוון גם בקרנות ובלקטורים
11:14 12/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר התרבות מגלה כי הוא יוזם מהלכים לכך שמאגר הלקטורים על-פי חוק הקולנוע שמחליטים האם לתמוך בסרט עם ביקורת קשה כלפי המדינה יהיה מגוון יותר  ▪  ח"כ דיסטל אטבריאן: "עולם הלקטורה הוא חד-גוני, לא פלורליסטי, הוא מורכב מאנשי שמאל חילונים ברובם"

השר חילי טרופר בטקס פרסי אופיר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט על המאבק נגד מתווה הכותל: "מחלוקת לשם מחלוקת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתווה הכותל
פר שימשון  |  12/11/21 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
עידן יוסף
שר התרבות מגלה כי הוא יוזם מהלכים לכך שמאגר הלקטורים על-פי חוק הקולנוע שמחליטים האם לתמוך בסרט עם ביקורת קשה כלפי המדינה יהיה מגוון יותר    ח"כ דיסטל אטבריאן: "עולם הלקטורה הוא חד-גוני, לא פלורליסטי, הוא מורכב מאנשי שמאל חילונים ברובם"
עידן יוסף
חלק משרי הממשלה אינם עונים לשאילתות מצד חברי הכנסת או עונים באיחור, למרות מכתב ששלח אליהם בנושא היו"ר מיקי לוי    לוי מזהיר שלא יעלה הצעות חוק ממשלתיות של משרדי אותם שרים
איתמר לוין
ועדת האיתור במשרד ממליצה למנות את עו"ד גלעד סממה, שהיה מועמד ברשימת "תקווה חדשה" בבחירות האחרונות, למנהל הרשות להגנת הפרטיות
איציק וולף
שר הביטחון הצהיר כי התקפות של מתנגדיו מן הצד השמאלי של המפה הפוליטית גורמות לו להחליף כל חודשיים את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו    "רוב אנשי הימין בישראל, אינם אלימים ואינם מסיתים, וכך גם רוב אנשי השמאל"
עידן יוסף
פרסום ראשון ב-News1: מפלגת יש עתיד מעדכנת את מטרות המפלגה ומשנה אותן באופן משמעותי    ירדו מהפרק: יוזמות לחוקה, לשוויון בגיוס, ללימודי ליבה לכולם, להקמת מדינה פלשתינית, לממשלה יעילה, לביצור שלטון החוק ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il