X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבלי לפרסם את פרטי השינוי

הוראות הפתיחה באש מתעדכנות

לאחר מחאה ציבורית משנה הצבא את הוראות הפתיחה באש כנגד גנבי אמצעי לחימה ותחמושת, מסיגי גבול בבסיסים ובשטחי אש וכנגד מבריחים בגבול מצרים בארגון תורת לחימה דורשים לחשוף את ההוראות החדשות
▪  ▪  ▪
צעדת האימהות לשינוי הוראות פתיחה באש [צילום: פלאש 90]

לאחר סיומה של עבודת מטה שנערכה בצה"ל, הוחלט על שינויים ועידכונים בהוראות הפתיחה באש. ההחלטות אושרו על-ידי הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. בדובר צה"ל אומרים כי עבודת מטה זו, במסגרתה נבחנות הוראות הפתיחה באש, התבצעה כחלק מתהליך שגרתי הנערך בצה"ל מעת לעת, אולם אין זה מן הנמנע שהלחץ הציבורי בנושא, בעיקר לאחר מותו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי, תרם למהלך.
הצבא מפרסם את העידכונים המרכזיים בהוראות הפתיחה באש מבלי לפרטם:
  • גנבי אמצעי לחימה ותחמושת - הגדרת המונחים ונהלי הפתיחה באש כלפי גנבי אמל"ח ותחמושת מצה"ל.
  • מסיגי גבול בבסיסי צה"ל ובשטחי אש - הסדרת כללי השימוש בנשק נגד מסיגי גבול בבסיסי צה"ל ובשטחי אש.
  • הברחות בגבול הדרומי - הרחבת סל הכלים של חיילי צה"ל להתמודדות עם הברחות בגבול מצרים, ובתוך כך סמכות לבצע שימוש בנשק במרחב המכשול הביטחוני.
צה"ל אומר כי "הוראות הפתיחה באש מותאמות לתמונת המצב ולאתגרים המבצעיים העדכניים. בשבועות האחרונים פועלים בצה"ל להטמעת השינויים, ונערכות ההתאמות הנדרשות בהכשרות הרלוונטיות, כך שהחיילים יתודרכו מעתה על בסיס ההוראות המעודכנות בהתאם לגזרה המבצעית".
בתגובה בירך ראש הממשלה נפתלי בנט: "‏לחיילי צה״ל חייבת להיות אפשרות להגן על עצמם - ועלינו. ‏ממשיכים להילחם בפשיעה ולהחזיר את הביטחון".
בארגון תורת לחימה אמרו כי הם מברכים "על כל צעד של שינוי ותיקון בהוראות המעוותות המבוססות על מוסר שאינו יהודי ופוגעות יומם ולילה בכוחותינו בגבול עזה, ביו"ש, ובבסיסי צה"ל עליהם חיילינו אמורים להגן".
בתורת לחימה מדגישים, כי לציבור זכות לעיין בהוראות החדשות, שעדיין לא פורסמו מסיבה שאינה ברורה, ולבחון אם הן אכן תוקנו או שמדובר בשינוי קוסמטי ובצעד שנועד לשכך את המחאה הציבורית הצודקת. אנו נגיש עוד הערב על-פי חוק בקשת חופש מידע למשרד הביטחון בנושא.
ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) אמרה כי זהו אומנם שינוי קטן מידי, אבל גם על כך יש לברך. "למקרא ההוראות החדשות קשה להאמין ולהבין את הקודמות, שאסרו לירות על גנבי נשק מבסיסי צה"ל. הצעד הבא חייב להיות שינוי הוראות הפתיחה באש בגבול עזה. צבא שמעמיד את חיי האויב מעל חיי חייליו אינו צבא מוסרי".
תנועת אם תרצו מסרה: "סוף-סוף חיילי צה"ל יוכלו לעצור את גניבת כלי הנשק מבסיסי צה"ל. עם זאת, הדרך עוד ארוכה להשבת ההרתעה: כל עוד חיילנו מופקרים בגבול עזה עם הוראות פתיחה באש שביניהן ובין הגנה על חיי הלוחמים אין שום קשר, הרי שחייהם עדיין בסכנה. כמי שמלווים את צעדת האימהות נמשיך ללחוץ ולקרוא לדרג הצבאי והמדיני לתת לחיילי צה"ל כלים להגן על עצמם".

תאריך:  14/11/2021   |   עודכן:  15/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בני משפחות יריבות מרהט התקוטטו ובמהלך המריבה נורתה אש    איש מעובדי בית החולים לא נפגע. 19 חשודים נעצרו    בית החולים דורש הצבת שוטר    ח"כ בן-גביר: "יש מפכ"ל שלא מתפקד, שיניח את המפתחות וילך הביתה"
עידן יוסף
הודיע לממונים עליו על כוונתו לעזוב את התפקיד    גורמים במשרד התחבורה אומרים כי הוא פורש בעקבות לחצים כבדים מצד שרת התחבורה מרב מיכאלי ומנכ"ל המשרד בעקבות הכפשות נגדו על כך שהוא רודה בעובדים
עידן יוסף
מ"מ מפקד גל"צ הורידה שתי שעות שידור מהפרשן הפוליטי, והודיעה על הוספת זמן שידור לכלכלה ואקטואליה שיפחית זמן מברדוגו שמגיש את התוכנית היומית היחידה בצוותא
איציק וולף
תייצר מטוסים מדגם A321 בעלי מעבר אחד עבור חברת אינדיגו האמריקנית המחזיקה במניות של חברות תעופה בארצות רבות    מנכ"ל איירבוס: זאת הזמנה שלוקחת אותנו לתוך המחצית השנייה של העשור
איציק וולף
החוק לא יהיה רטרואקטיבי ויאפשר לראש האופוזיציה את האפשרות להתמנות בעתיד לראש ממשלה    את הליכוד זה לא משכנע: "נתניהו שולל הגבלת כהונה בין אם היא חלה עליו ובין אם לא, הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il