X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הוועדה, רולנד עם-שלם מגיש את הדו"ח למנהל רשות המסים, ערן יעקב [צילום: דוברות רשות המיסים]
הוועדה לרפורמה במיסוי הבינלאומי הגישה את המלצותיה
הוועדה מונתה על-ידי ערן יעקב מתוך רצון ליעל, לפשט ולייצר ודאות בתהליכים בין ההמלצות - לקבוע חזקות חלוטות בדין, אשר בהתקיימן, יקבע אם יחיד הינו תושב ישראל או תושב חוץ.
, סעיף מס יציאה בדרך שימשיך לאפשר לנישום ליהנות מאפשרות דחיית תשלום המס והרחבת את חובות הדיווח הקיימות

הוועדה לרפורמה בתחום המיסוי הבינלאומי הגישה (יום א', 21.11.21) את מסקנותיה למנהל רשות המיסים בישראל, ערן יעקב. הוועדה מונתה על-ידי יעקב מתוך רצון ליעל, לפשט ולייצר ודאות בתהליכים כגון קביעת מקום המושב של יחידים וחברות, חישוב מס יציאה לעוזבים את הארץ, מנגנוני ההקלה ממסי כפל, הטבות לעולים ותושבים חוזרים, מיסוי הכנסות ודיבידנדים שהופקו מחוץ לישראל, מיסוי פעילות של תושבי חוץ בישראל, מיסוי תושבי ישראל שהם בעלי השליטה בחברות זרות והתאמת המערכת בישראל לסטנדרטים בינלאומיים של מאבק בתכנוני מס והגברת השקיפות בין מדינות. כל זאת במטרה לצמצם מצבים של כפל מס, מחד-גיסא, ולמנוע תכנוני מס הגורעים הכנסות מקופת המדינה, מאידך.
הקמת הוועדה הינה חלק מאסטרטגיה כוללת של מנהל רשות המיסים הנוכחי, שתכליתה לפשט את מערכת המס בישראל, הן על-מנת להקל על הנישומים והן על-מנת לייעל את הגבייה. בראש הוועדה עמד סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המיסים, רו"ח רולנד עם-שלם, והיא כללה נציגים מרשות המיסים ומינהל הכנסות המדינה לצד נציגים של הלשכות המקצועיות: לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון ולשכת יועצי המס. מסקנות הוועדה התקבלו במשותף על דעת כל חבריה.
בין עיקרי ההמלצות:
  • קביעת מקום המושב של יחיד: הוועדה ממליצה לקבוע חזקות חלוטות בדין, אשר בהתקיימן, יקבע אם יחיד הינו תושב ישראל או תושב חוץ.
  • הוועדה ממליצה לשנות את סעיף מס היציאה בדרך שימשיך לאפשר לנישום ליהנות, בנסיבות מסוימות, מאפשרות דחיית תשלום המס עד למועד המימוש בפועל של הנכסים אך עם זאת יבטיח את אכיפת תשלום מס היציאה, בין היתר באמצעות דיווחים וערבויות שידרשו מהנישום. כמו-כן, הוועדה המליצה על הוראות אנטי תכנוניות נוספות אשר מטרתם למנוע תכנוני מס שבאמצעותם נישום יעזוב את ישראל במטרה לחסוך מס במכירה העתידית ו/או יקטין את השווי של אותם נכסים לפני מכירתם בפועל.
  • הוועדה ממליצה גם להרחיב את חובות הדיווח הקיימות על-מנת להגביר שקיפות ולקבל כלים שיאפשרו להילחם בתכנוני מס אגרסיביים.

דוח הועדה לרפורמה במיסוי בין לאומי המוגש למנהל רשות המסים - כסלו תשפ"ב, 11.2021 / דוח
הוועדה ערכה מחקר משפטי מעמיק ביחס לכלל הנושאים שהיו על סדר יומה והם מאבני הבניין של תחום המיסוי הבין-לאומי: קביעת מקום המושב של יחידים וחברות1 ,כללי מקום המקור, מס יציאה, מנגנוני ההקלה ממסי כפל, הטבות לתושבי ישראל לראשונה ותושבים חוזרים, מיסוי הכנסות ודיבידנדים שהופקו מחוץ לישראל, מיסוי פעילות של תושבי חוץ בישראל, מיסוי תושבי ישראל שה ם בעלי השליטה בחברות זרות, הרחבת חובות הדיווח של תושבי ישראל, התאמה לסטנדרט בינלאומי של ה- Forum Global בנושאים של שקיפות וחילופי מידע, סגירת "פרצות מס" הנובעות מתכנוני מס בין-לאומיים והטמעת ההמלצות של פרויקט ה – BEPS לדין בישראל. חשוב לציין כי המחקר המשווה והסקירות בוצעו באמצעות שימוש במאגרי מידע פומביים שהיו זמינים במועד הסקירות ולא באמצעות פניות רשמיות לרשויות המס במדינות השונות (125 עמ')
תאריך:  21/11/2021   |   עודכן:  21/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ערן יעקב / Eran Yaacov
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוועדה לרפורמה במיסוי הבינלאומי הגישה את המלצותיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במסגרת המתווה תציע המדינה לקבל סיוע שיועמד בדרך של אגרות חוב המירות למניות לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית    הסיוע יועבר לחברות התעופה במקביל להזרמת הון בעלים לחברת התעופה בסכום שווה
מירב ארד
יאיר אבידן הבטיח כי לקוח יקבל השוואה אחידה בכל בנק, כאשר יגובש סל משכנתאות אחיד וברור ופשוט להבנה, וכל בנק יספק באישור העקרוני שלושה סלי משכנתא אחידים, שהרכבם נקבע על-ידי בנק ישראל, ואורך חיי ההלוואה נבחר על-ידי הלקוח
איציק וולף
ישיבת הממשלה השבועית נפתחה בהתייחסות לפיגוע הירי הקטלני שאירע הבוקר סמוך לירידה לכותל המערבי, בעיר העתיקה בירושלים    ראש הממשלה: הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה
יצחק דנון
החברה מעניקה שירותי הסעדה ל-20,000 איש ביום בקרב 60 לקוחות    הנאמן מבקש לקבל בשבוע הקרוב הצעות לרכישת החברה או פעילותה
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את דרישתה של האסירה, המקבלת מזה שנים טיפולים רבים וממושכים בפציעות שנגרמו לה בעת שפוצצה בלון גז וגרמה לפציעתו של שוטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il