X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טל כוכבא, מנכ"ל Iway. הזמנה באמצעות ישומון [צילום: יח"צ]
חדש בנתניה: מונית שיתופית לנסיעה מיוחדת
שירות איי-וויי יופעל לראשונה באמצעות תוכנית ויא ויאפשר על 20% חיסכון במחיר הנסיעה במונית מיוחדת אורך נסיעה מיוחדת ממוצעת שמסיעה נוסע אחד בשטח העירוני היא כ-6 ק"מ בממוצע, המודל השיתופי יסיע 2.5 נוסעים בממוצע על אותה נסיעה - חיסכון של 9 ק"מ על אותה התפוקה
I way הצטרפה למעל 500 שירותי תחבורה חכמה של Via בכ-40 מדינות ברחבי העולם, כאשר מרכז הפיתוח של Via יושב בישראל עם כ - 400 עובדים. כ-1,000 עובדים בסה"כ בויה ברחבי העולם. ויה נבנתה על בסיס החזון להנגשת תחבורה ציבורית לכל אדם. חלק מהשירותים להן מספקת Via את הטכנולוגיה בארץ הם: באבל דן "Bubble Dan" במרכז המופעל ע"י חברת דן, "תיקתק" בירושלים המופעל על-ידי חברת אגד.

לראשונה בישראל יושק (יום ב', 29.11.21) שירות של מוניות מיוחדות שיתופיות. השירות יאפשר לנוסע להצטרף לנוסעים אחרים במונית. שירות Iway, שנתמך טכנולוגית על-ידי חברת ויא (Via), ייפתח לתקופת הרצה בנתניה, ובהמשך - לא נמסר מתי - הוא יתרחב למקומות נוספים בארץ.
חברת Iway קמה על-רקע הגודש ההולך וגובר בכבישים, כאשר 80% מהנהגים נוסעים לעבודה ברכבם לבד, מה שמגביר את הצפיפות בכבישים ומביא לבזבוז זמן יקר בדרכים ולאובדן תוצר למשק הנאמד בכ-40 מיליארד דולר בכל שנה ופוגע באיכות הסביבה. המודל השיתופי יקצר זמני המתנה למונית בעיקר בשעות הביקוש, זמן הנסיעה לא ישתנה משמעותית, אך התפוקה תעלה פי 2.5, מה שיאפשר הפחתה של 20% במחיר הנסיעה ללקוח.

מנכ"ל Iway, טל כוכבא, אומר כי "היתרון הוא שכאשר נוסע עולה למונית, עדיין יש בה מקום לנוסעים נוספים, מה שפותח לנו הזדמנות לנהל בצורה הטובה ביותר את אותה נסיעה. מעבר לחיסכון הברור במחיר לנוסעים, כל נוסע שמצטרף לשירות השיתופי, תורם ישירות להפחתת הגודש בתחום העירוני הצפוף וכפועל יוצא, תורם להפחתה בזיהום האוויר הגבוה. בסוף, הגודש בכבישים הוא אחד הגורמים המרכזיים לזיהום אוויר בערים הגדולות".
לדבריו: "אורך נסיעה מיוחדת ממוצעת שמסיעה נוסע אחד בשטח העירוני היא כ-6 ק"מ בממוצע, המודל השיתופי יסיע 2.5 נוסעים בממוצע על אותה נסיעה - חיסכון של 9 ק"מ על אותה התפוקה. וכך, 100 מוניות בנתניה שיסיעו כל אחת רק 10 נסיעות שיתופיות ביום בממוצע, גודש וזיהום בשטח העירוני בהיקף של 9,000 ק"מ ביום. כיום פועלות כ-600 מוניות בנתניה וכל נהגי המוניות הפועלים בעיר מוזמנים באופן שוויוני להשתמש במודל השיתופי".
הפיתוח הטכנולוגי של Via שיופעל ע"י Iway יתאים את מסלולי הנסיעה לפי הביקוש שיגיע מהנוסעים בזמן אמת, כך שעד שני נוסעים נוספים המבקשים לנסוע באותו כיוון, יוכלו לחלוק את הנסיעה, בדרך המהירה ביותר, בזמן המתנה קצר ובמחיר מופחת ב 20% ממונית מיוחדת רגילה. השירות מאפשר גם נסיעה במונית מיוחדת לא שיתופית במחיר רגיל.
איך זה עובד? מורידים ונרשמים לישומון Iway, מזינים מוצא ויעד ומזמינים נסיעה. בישומון תוכלו לעקוב אחר מקום המונית שהזמנתם בזמן אמת ולראות את זמן ההגעה המשוער לאיסוף. ניתן לשלם על השירות בכרטיס אשראי או במזומן ישירות לנהג. השירות יכסה את כל אזור נתניה כולל מרכזי התעסוקה פולג, תחנות הרכבת השונות (כולל בית יהושע) ומרכז העיר. השירות יפעל בשעות 22:00-06:00, כאשר האפשרות למונית שיתופית תתאפשר בשעות הביקוש 10:00-07:00 ו-19:00-14:00. עלות הנסיעה תחושב כפוף לצו המחירים של משרד התחבורה בהתחשב במרחק הנסיעה ובמשכה.

תאריך:  28/11/2021   |   עודכן:  28/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דן / Dan  משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש בנתניה: מונית שיתופית לנסיעה מיוחדת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת דלתא חתמה על הסכם עם החברה לנכסי קיסריה    החברה לנכסי קיסריה תשקיע 100 מיליון שקל בהקמת מבנה המרכז הלוגיסטי על קרקע בשטח של 21 דונם    דלתא תשקיע 100 מיליון שקל במערכת אוטומציה, מערכות חכמות למידוף וניהול מלאי ובמערך רובוטי מתקדם
איציק וולף
שר הבריאות ובכירי משרדו קראו לציבור ללכת להתחסן וציינו כי מחוסנים שנדבקו בזן הקורונה החדש חלו באופן קל    ד"ר אלרעי פרייס: בתוך ימים ספורים הפך אומיקרון ל-75% מהריצופים בדרום אפריקה וזינק מ-200 מקרים ביום ל-2,000
איציק וולף
נשיא המדינה הדליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון    אמר שההכרה בזיקת היהודים לחברון צריכה להיות מעל לכל מחלוקת    "דווקא כאן במרחב המקודש הזה, עלינו להמשיך לחלום על שלום בין כל הדתות בארץ הזאת ולגנות כל גוון של שנאה ואלימות"
איציק וולף
יצרנית התרופות מודרנה מבהירה כי בתוך שבועיים תדע האם החיסונים הקיימים מספקים הגנה מפני זן הנגיף החדש    אם יידרש עידכון של נוסחת החיסון - הדבר יושלם בשלבים מוקדמים של שנת 2022
איציק וולף
התוכנית התלת-שנתית כוללת, בין היתר, השקעה חסרת תקדים של מאות מיליוני שקלים לתכנון ובנייה ביישובים הדרוזים, סבסוד חלקות לחיילים משוחררים עד גובה של 400 אלף שקל, השקעה מאסיבית במערכת החינוך ובשיפור התשתיות והתחבורה ביישובים, תוכניות לשילוב בהייטק ותקציב לתכנון הקמת ישוב דרוזי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il