יו"ר הוועדה ביטון הגיב ואמר: "אנחנו הולכים לטפל בזה באופן יסודי אם ב
משרד התחבורה ישנים בלילה, אנחנו לא נישן בלילה. דרוש שם אחראי לבטיחות בדרכים! אם היה כל יום פיגוע עם שני הרוגים, היה אחראי על הנושא".
ח"כ
מוסי רז אמר: "אין ועדת שרים. יש הרבה שרים בממשלה, אולי צריך למנות אחד מהם לאחראי על התחום. העיתונות מסקרת בהרחבה על כל הרוג בפיגוע אבל להרוגי תאונות דרכים, אין שם. צריך שהזעקה תישמע. כמו שעשו סגר בתחילת הקורונה, צריך לעשות מעשה קיצוני. מספר עצום של הרוגים הם הולכי רגל שכלל אינם נוסעים בתחבורה".
ח"כ
יעקב אשר אמר: "נדרש מנהיג עם שיניים שקיבל סמכות. אנחנו צריכים ד"ר פרייס בנושא התאונות שישמיע את קולו ברבים. צריך גוף עם אנשי מקצוע. היום הרלב"ד הוא לא יותר מכלי עזר אין לו שום מעמד. כל עוד אין גוף שפועל באופן מקצועי, לא יהיה כלום. איבדתי לפני חודש חבר טוב שנהרג מפגיעת קורקינט. אני מקווה שמחר מליאת הכנסת תאשר הצעת חוק שלי בנושא".
מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים שניר זיידל אמר: "על-פי החוק, הרלב"ד הוא הגוף שמתכלל את תחום הבטיחות בדרכים אנחנו כפופים לשרת התחבורה. הגוף מקצועי שצבר הרבה ניסיון מקצועי ומעצב את המדיניות של הממשלה בתחום. המצב אינו אידיאלי:.
במהלך הדיון נמסר לוועדה כי כל הרוג עולה למדינה 7 מיליון שקלים. ח"כ טופורובסקי אמר כי ההערכה היא שעלות הנפגעים מתאונות עולים למדינה כל שנה כ-17 מיליארד שקלים.
יו"ר הוועדה אמר בסיום הדיון, אנחנו דורשים מכל משרדי הממשלה שכל הביורוקרטיה סביב נושא הפעלת ותקצוב ארגון שומרי הרכב, יסתיים. ביטון הוסיף, כי משרד התחבורה צריך למנות בכיר- לפחות סמנכ"ל שיהיה אחראי על כל נושא הבטיחות בדרכים. הוועדה דורשת הקמה של ועדת שרים לצורך התיאום בין המשרדים השונים סביב סוגיה זו. בנוסף הכריז ביטון כי תישקל הקמתה של ועדת משנה לעניין הבטיחות בדרכים.