X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין הארצי לעבודה קובע לראשונה:

חיסיון לבדיקת טענות להטרדה

השופטת לאה גליקסמן: שיקולי מדיניות מחייבים יצירת חיסיון פסיקתי לעדויות ולראיות הנאספות במהלך בדיקת טענות להטרדה מינית במקום עבודה; ביהמ"ש יוכל להסירו בנסיבות חריגות
▪  ▪  ▪
סלע. ערעורה התקבל חלקית [צילום: בוצ'צ'ו]

תוצריה של בדיקת טענות להטרדה מינית במקום עבודה נהנים מחיסיון - קובעת לראשונה שופטת בית הדין הארצי לעבודה, לאה גליקסמן. זהו חיסיון יציר הפסיקה, ולכן הוא יהיה יחסי ובית המשפט יוכל להסירו בנסיבות מסוימות, כאשר גליקסמן אף משרטטת את השיקולים שיופעלו בהחלטה זו.
התקנות לבדיקה חיצונית של טענות להטרדה מינית קובעות, כי למתלונן, לנילון ולמעסיק יימסרו ממצאיה בלבד ולא העדויות והראיות שנאספו במהלכה - אם כי אין בכך כדי להטיל עליהם חיסיון. אולם, ממשיכה גליקסמן, "שיקולי מדיניות מצדיקים קיום הליכי בדיקת הטרדה מינית בסודיות... אין צורך להכביר מילים על כך כי חשש של המתלוננות והעדים כי מידע שמסרו במסגרת בירור התלונה ייחשף ירתיע מהגשת תלונה ויקשה על השגת שיתוף פעולה של עובדות ועובדים במקום העבודה בהליך הבירור, במיוחד עת הנילון הוא בעמדה בכירה בארגון.
"זאת ועוד. מטבע הדברים בהליך הבירור של תלונה על הטרדה מינית נמסר מידע אינטימי, וחשש כי מידע מסוג זה ייחשף יפחית משמעותית את הנכונות למסור מידע בהליך הבירור. על כן, לטעמנו, לא יכול להיות ספק כי לחשיפת מידע ומסמכים מהליך בירור תלונה, יהיה 'אפקט מצנן' למנגנון בירור התלונה שנקבע בחוק ובתקנות, וכפועל יוצא מכך פגיעה בטיפול ובמניעת התופעה של הטרדה מינית במקומות העבודה".
החיסיון יוסר במקרה בו "הצורך לגלות את הראיה לשם עשיית צדק עדיף מן העניין שיש לא לגלותה", אך גליקסמן מדגישה, כי "נדרשים טעמים בעלי משקל משמעותי להצדקת הסרת החיסיון. זאת ועוד. גם אם הוצגו טעמים המצדיקים את הסרת החיסיון, יש לשקול את היקף הסרת החיסיון ולצמצמו למידה הדרושה, דהיינו רק לאותם מסמכים לגביהם מתקיימים הטעמים המצדיקים את הסרת החיסיון". בבואו לקבוע האם להסיר את החיסיון, על בית המשפט להביא בחשבון את הרלוונטיות של המידע למחלוקת שבפניו, לבחון את היקף הפגיעה בפרטיות, לבדוק אם יש חלופות לאותו מידע חסוי וכמה ממנו יש לגלות.
גליקסמן גם קובעת, כי למי שקיים את הבדיקה יש מעמד בהליך בעת הדיון בהסרת החיסיון, שכן הוא אשר הבטיח את הסודיות למתלוננים ולעדים. לכן, מבצע הבדיקה יכול לערער על החלטה לחשוף את החומרים שאסף, גם אם לא היה צד פורמלי לדיון אשר קדם להחלטה זו.
ההחלטה התקבלה לפני חמישה שבועות והותרה לפרסום היום (5.12.21).הוא נוגעת לבדיקה שערכה הנשיאה בדימוס של בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע, אורלי סלע, בעקבות טענות להטרדה מינית מילולית מצד בכיר במקום עבודה מסוים (כל השמות נאסרו לפרסום). בית הדין האיזורי בתל אביב (סגן הנשיא דורי ספיבק) הורה למסור חלק מן החומר לעובדת לשעבר, הטוענת שהייתה קורבן להתעמרות והטרדה מינית מצד אותו בכיר, אך סלע ערערה על ההחלטה. גליקסמן קיבלה חלקית את הערעור וקבעה, כי יימסרו לצדדים רק קטעי עדויותיהם שבהם התייחסו לאירועים ששניהם היו מעורבים (או נטען שהיו מעורבים) בהם ולמערכת יחסי העבודה ביניהם.
השופטים סיגל דוידוב-מוטולה ורועי פוליאק ונציגי הציבור שמואל ויסמן וצבי טבצ'ניק הסכימו עם גליקסמן. את סלע ייצגו עוה"ד דורי קלגסבלד, זמיר בן-בשט ואוריה זיו-און; את התובעת ייצגו עוה"ד סיגל פעיל, זוהר גיפס ואלינור יעקובי; את הבכיר ייצגו עוה"ד שלמה בכור, נבות תל-צור, יצחק פורת ואסף הורניק; ואת המעסיק - עוה"ד יעל דולב והילה הרביץ-קוסיאק.

בר"ע 20470-12-20, אורלי סלע נ' פלונית ואח' / פס"ד
סוגיית חיסיון בהליך משפטי על דוח בודקת בטענה להטרדות מיניות במקום העבודה
תאריך:  05/12/2021   |   עודכן:  07/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסיון לבדיקת טענות להטרדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיסיון הוא מתכון לעלילה
שאול א.  |  6/12/21 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל, תומס ריצ'ארד ניידס, הגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה בירושלים    הנשיא הרצוג הביע הערכה לנשיא האמריקני ביידן והדגיש כי אם ישראל תבחין שהקהילה הבינלאומית לא פועלת באופן מספק נגד הגרעין האירני - היא תדע להגן על עצמה
מירב ארד
לאחר פגרת חנוכה ידרשו התלמידים לבצע בדיקת אנטיגן ולהציג הצהרת הורים חתומה עם תוצאה שלילית כתנאי כניסה למוסד החינוכי    רה"מ בנט: "העובדה שישראל היא אי-של תיפקוד ובריאות היא תוצאה של ניהול הדוק ביותר"
מירב ארד
עם זאת מדגישים חברי הוועדה: "לא נוכל להתעלם מפרשה זו, ככל שהיא מלמדת - או משפיעה - על נושאים הנתונים לבדיקתנו, כגון נושא הזיקה בין עבודת הקמ"ן והגורמים שאיתם הוא בא במגע"
איציק וולף
זאבי, בנו של השר המנוח רחבעם זאבי, הוא הנאשם השני בפרשת ההיעלמות והרצח של הנער ניסים שטרית לפני יותר מ-30 שנה    שתק בחקירתו וכעת טוען לחפותו ומדגיש שהאישום נגדו מבוסס על עדות יחידה של הנאשם השני, ברוך שרביט
איציק וולף
ראש הממשלה שב וגיבה את לוחמי מג"ב שהרגו אמש את המחבל בשער שכם    "מנעו רצח ופעלו בתושייה מבצעית תוך שברירי שנייה בודדים"    קרא להבהיר לאירן כי אי-אפשר להעשיר אורניום ולשאת ולתת בו-זמנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il