X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני פרסם נוסח חדש להצהרת משתמש שיחויבו כל יצואני הסייבר המודיעיני ואת המדינות הרוכשות את כלי הסייבר להצהיר על מטרות השימוש בהם הייצוא יותר רק לצורך חקירת טרור ופשעים חמורים ובמקרים שבהם תימצא הפרת ההוראות יוטלו סנקציות הכוללות הגבלת מערכת הסייבר או ניתוקה ארגוני זכויות אדם: ההצהרה ריקה מתוכן, כל משטר יכול להגדיר פעולות של עיתונאים, עורכי דין או פעילי לזכויות אדם כ'פעולות אשר נועדו לאיים על אוכלוסייה
▪  ▪  ▪
יוגבל השימוש הסופי במערכות סייבר מודיעיניות לחקירת טרור ופשעים חמורים בלבד

אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון מהדק את הפיקוח על יצואני סייבר ופרסם (יום ב', 6.12.21) נוסח מעודכן ל'הצהרת משתמש סופי', שעליה נדרשת לחתום כל מדינה כתנאי למתן רישיון ליצוא מערכות סייבר איסופי ומערכות מודיעין.
בהודעה שפרסם משרד הביטחון בנושא לא נזכרה פרשת NSO והביקורת הבינלאומית על ההפעלה של מוצרי החברה הישראלית לאיסוף מידע במדינות זרות. לאחרונה פורסם כי הטלפונים הניידים של תשעה עובדי משרד החוץ האמריקני המוצבים באוגנדה נפרצו באמצעות תוכנות ריגול של חברת NSO הישראלית. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. הפריצות לניידים התרחשו במהלך החודשים האחרונים והתמקדו בפקידים אמריקנים המוצבים באוגנדה. הפריצות, שדווחו ברויטרס לראשונה, מייצגות את הפריצות הידועות ביותר לטלפונים של פקידים אמריקנים באמצעות טכנולוגיית NSO. בעבר, רשימה של מספרים עם מטרות פוטנציאליות, כולל של כמה פקידים אמריקנים, עלתה בדיווח על NSO, אך לא היה ברור אם החדירה תמיד הצליחה.
בהודעה שפרסם משרד הביטחון הערב נמסר רק כי את הצהרת המשתמש הסופי המעודכנת גיבשו משרדי הביטחון והחוץ, כחלק מעידכון מדיניות הפיקוח של מדינת ישראל על יצוא של מערכות סייבר. עוד נמסר כי המהלך מצטרף לשורה של פעולות שנעשו בשנים האחרונות, בנושא פיקוח על ייצוא מערכות סייבר, שבמסגרתן מדינת ישראל מתירה יצוא לגורמי ממשל בלבד ולמטרות חקירה ומניעת טרור ופשע חמור, ומפקחת על-פי צו ציוד לחימה המבוסס על הסדר ואסנאר.
ממשרד הביטחון נמסר כי ההצהרה המעודכנת מיישמת את מדיניות משרד הביטחון להגביל את השימוש הסופי המותר במערכות סייבר. במסגרתה, מדינה רוכשת מתחייבת להגביל את השימוש במערכת הסייבר לחקירה ומניעה של פעולות טרור ופשעים חמורים בלבד. בד-בבד, חודדו ההגדרות לפשעים חמורים ופעולות טרור, במטרה למנוע טשטוש גבולות בהקשר זה.
ההצהרה המעודכנת קובעת כי פעולות טרור הן, בין השאר, פעולות אשר נועדו לאיים על אוכלוסייה ועלולות להביא לתוצאה של מוות, פציעה, לקיחת בני ערובה ועוד. כמו-כן, ההצהרה המעודכנת מבהירה באילו נסיבות חל איסור בהפעלת מערכת הסייבר ומבהירה מפורשות קיומה של אפשרות להטלת סנקציות במקרה של הפרת ההוראות, כולל הגבלת מערכת הסייבר או ניתוקה.

END USE / USER CERTIFICATE / הצהרה
הצהרה ליצואני סייבר מודיעיני.
אמנסטי: ההצהרה ריקה מתוכן אמיתי

הודעת האגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון בדבר הידוק הפיקוח על יצואני סייבר לא הרשימה את ארגוני זכויות האדם הטוענים כי מדובר בהצהרה ריקה מתוכן.
"משרד הביטחון סותר את עצמו. המשרד ויצואניות הסייבר טוענות השכם וערב, לפחות בעשור האחרון, שייצוא הסייבר הביטחוני משמש רק 'גורמי ממשל בלבד ולמטרות חקירה ומניעת טרור ופשע חמור', אך כעת, ההגדרות לטרור ולפשע חמור 'חודדו'. ראשית, אם לפחות בעשור האחרון הייצוא שומש למטרות 'לגיטימיות' בלבד - מדוע היה צריך 'לחדד הגדרות'? שנית, אם יש ספק - אין ספק: משרד הביטחון מותיר את האחריות להגדרת הללו בידי כל מדינה, שהיא לקוחה, ולהפרות המדיניות על כל חברת סייבר ישראלית, שתיאלץ לתת את הדין", טען גיל נוה, דובר אמנסטי בישראל.
לדבריו, כל משטר יכול להגדיר פעולות של עיתונאים, עורכי דין או פעילי לזכויות אדם כ'פעולות אשר נועדו לאיים על אוכלוסייה ועלולות להביא לתוצאה של מוות, פציעה, לקיחת בני ערובה ועוד'. "כל עוד אין מי שיפקח על יישום המדיניות באופן מחמיר ביותר בזמן אמת, ההצהרה הזו בבחינת מילים ריקות ואין כל מניעה ממשטרים דכאניים לנצל לרעה את מערכות הסייבר הישראליות", טען.

תאריך:  06/12/2021   |   עודכן:  06/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הביטחון מהדק הפיקוח על ייצוא סייבר מודיעיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תממן, תתכנן, תקים ותתפעל את תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל המתוכננת לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק של עד 300 MW    המתקן יכלול גם מתקן לאגירת אנרגיה בסוללות בקיבולת של 210 MWh
עידן יוסף
היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 עצרה ארבעה חשודים בגין זיוף מאות מטבעות של כסף ישראלי    חשד: הפעילות הפלילית בוצעה דרך חשבונות בנק של אחד החשודים, שביצע לכאורה עבירות של הלבנת הון בהיקפים של למעלה מ-5 מיליון שקל
יצחק דנון
חן תמורי, בעלי וילת היוקרה בהרצליה בה מתגוררים השגריר ומשפחתו, טוענים שהשגרירות הפרה את הסכם השכירות כאשר לא שילמה 156,000 דולר לשנה הבאה
עידן יוסף
השר יועז הנדל: הציבור לא מרוצה ולא ניתן להתעלם מכך    דואר ישראל: מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר, כ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה - יש רק כאלף תלונות    יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני גם לתושבי הפריפריה - הם עקרונות חובה
עידן יוסף
סיעות שס ויהדות התורה החליטו שמטה המאבק נגד מדיניות הממשלה בתחומי דת ומדינה יהיה לא רק למפלגות החרדיות    יו"ר שס אמר כי מדובר במלחמה על בכודו של הקב"ה    ליצמן: בנט לא רק מסכים לגזירות, הוא יוזם אותן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il