X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דם מלאכותי ימוגה [צילום: ימוג'ה]
לראשונה בעולם
חברת הזנק ישראלית הצליחה לייצר דם מלאכותי
צמחונים, מתגעגעים לסטייק או המבורגר מדמם? ה"אונייה" (Ounje) שפרושה "מזון" בשפת היורבה, תוסיף לבשר המתורבת והצמחוני את מה שהיה חסר לו עד כה כדי להרגיש כמו הדבר האמיתי - עסיסיות אדומה ומרקם פריך
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

כל מי שניסה לאכול המבורגר או סטייק צמחוני או טבעוני, גם של החברות המובילות בעולם, מכיר את התחושה: זה טעים, אבל עדיין לא מרגיש כמו הדבר האמיתי. כעת, חברת ימוג'ה הישראלית חושפת מוצר חדשני: מיקרו-אצה אדומה, שתשמש תחליף דם לתעשיות הבשר המתורבת והצמחוני. סטייקים והמבורגרים צמחונים או מתורבתים לא יהיו חיוורים יותר אלא יציעו חווית אכילה משופרת, הדומה יותר לחוויה המקורית של ביס מבורגר או סטייק שהרגע יצאו מצלייה על גחלים.
ה"אונייה" (Ounje), שפרושה "מזון" בשפת היורבה, תוסיף לבשר המתורבת והצמחוני, את מה שהיה חסר לו עד כה כדי להרגיש כמו הדבר האמיתי - עסיסיות אדומה ומרקם פריך. הדם המלאכותי ישדרג את חווית האכילה של בשר מתורבת ללא פגיעה בחיות, הפקתו אינו מזהמת והוא ייתר את תוספי הצבע המלאכותיים, המשמשים את תעשיות תחליפי הבשר כיום.
צורך גדל בבשר מתורבת
משבר האקלים, הגידול באוכלוסיית העולם, הפליטה המשמעותית של גזי חממה הנוצרים בגידול והפקת בשר חי, והסבל הנגרם לחיות, עוררו את הצורך הדחוף ביצירת מזון מתורבת. בשנים האחרונות, תעשיית הפודטק העולמית, המתבססת על פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, מציעה מוצרים ורכיבים חדשים שהופכים את המזון המתורבת למושך ומעורר תאבון. חברות הפודטק התגברו על המכשול התזונתי, ומצליחות להציע מוצרים בריאים, אך חלקם לוקים בחסך חושי. הטעם, המרקם והמראה לא תמיד זהים למקור האהוב.

מעבדת ימוג'ה [צילום: ימוג'ה]

חברת ימוג'ה הישראלית מתמודדת עם האתגר, ומציעה את התוסף שפיתחה מאצות, שישדרג את מוצרי הבשר המתורבת והצמחוני. שילוב נגזרות של אצת הפורפירידיום (Porphyridium), מספק חומרים מזינים, ועם השלמת עבודת הפיתוח, החברה יכולה לספק את התוסף העשיר בחומרים מזינים ובמאפיינים חושיים של בשר עסיסי, לבשר מהצומח ולמוצרי בשר מתורבתים.
איך עושים את זה?
החברה פיתחה מערכת פורצת דרך לתירבות ביולוגי של רכיבים טהורים ומתוקננים ממיקרו-אצות, המיועדים לתעשיות המזון והקוסמטיקה. המערכת יוצרת מניפולציה של אור, טמפרטורה וחומציות ומאפשרת יצירת חומרים בעלי ריכוז מדויק של רכיבים ביואקטיביים ללא זיהום סביבתי ועם חתימה אקולוגית מינימלית. תהליך ההפקה דורש משאבים מועטים, ללא בזבוז מיותר.
לאצת הפורפירידיום צבע אדום כהה, והיא גדלה בפוטו-ביוריאקטורים ובתנאים מווסתים. הגידול הנקי ממקור צמחי מלא, הופך את האצה לראויה לשמש את תעשיות תחליפי הבשר.
הדם המלאכותי - סופר פוד שמגיב בהשחמה בעת חימום, כמו מיצי בשר חי
ד"ר עמיקם בר-גיל, מייסד ומנהל הטכנולוגי (CTO) בימוג'ה: "הגענו אל אצת הפורפירידיום במקרה, תוך כדי שעבדנו על פיתוח רכיב לתחום הקוסמטיקה. להפתעתנו התגלה כי רכיבי האצה דומים לדם במראה ובטקסטורה. תוצאות חיוביות של ניסויים שערכנו עודדו אותנו למתוח את הגבולות ולנסות את הרכיבים על מוצרי בשר מתורבת. התוצאה סיפקה לנו הוכחת היתכנות מיידית".
תעשיות הבשר המתורבת והצמחוני, הצומחות במהירות, משתמשות במיץ סלק או ברכיבי צבע מלאכותיים, במטרה להעניק לבשר שהן מפיקים צבע אדום ומגרה. אלו "צובעים" את המזונות בצבע אמין ומעורר תיאבון, אך הוא לא משתנה או מתקרמל בעת צלייה, כמו שקורה לבשר חי על האש. בכדי להשיג את אפקט הקירמול, יצרני תחליפי הבשר משתמשים בסוגים שונים של סוכר. האונז'ה שפותח, מוגן בפטנט, מספק את הפיגמנט האדום למוצרי בשר נא, ומגיב בהשחמה בעת חימום, בדיוק כמו מיצי בשר חי.
היתרונות של אצת הפורפירידיום כמזון-על לא מסתכמים רק ביתרונות אסטתיים וחושיים, אלא גם יתרון תזונתי משמעותי. מיקרו-אצות הן גידול בר-קיימא, בעל עומס חלבון של 20%-30% ובעל פרופיל מלא של חומצות אמינו חיוניות. אצות הן גם מקור רב ערך לחומצות שומן חיוניות, פוליפנולים, מינרלים וויטמינים.

תאריך:  15/12/2021   |   עודכן:  15/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת הזנק ישראלית הצליחה לייצר דם מלאכותי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דם מלאכותי??????????
ד"ר משה פרץ  |  15/12/21 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
סגן השר מחרים את ההצבעות בשל הכוונה להחיל את התו הירוק על הקניונים    בכירים באופוזיציה: "איילת שקד או מתן כהנא מוזמנים לחזור לכנסת לשלושה חודשים ולאפשר לחברתם לנוח בבית לאחר הלידה"
עידן יוסף
פורום חברות האיוד ובעלי עסקים יוצאים למאבק נגד הטלת המס, חסר התקדים, על מוצרי האיוד ואומר כי מס כזה הוא חסר תקדים בעולם    לדבריהם המשמעות תהיה חזרת מעשנים רבים לסיגריות טבק מסוכנות ויצירת שוק שחור מסוכן וחסר שליטה
איתמר לוין
מעיד: נתניהו סבר שהתקשורת עושה שימוש במשפחתו כדי להפיל אותו    מספר על קשר קרוב מאוד לשרה נתניהו שגרם לו קושי רגשי לחתום על הסכם עד המדינה    מאשר שלעיתים העביר בקשות של שרה נתניהו כאילו הגיעו מבעלה
עידן יוסף
טוענת: מתווה הצמידים הוא בלתי חוקתי    "ממשלת ישראל מנסה לכפות על בעלי קניונים להיות 'סלקטור' עבורה ולהשתתף בניסוי של 'סימון' אזרחים"
איתמר לוין
קובע ברוב דעות בדיון בהרכב מורחב, כי הדרך להעלות טענות נגד הסבירות והמידתיות של הגשת כתב אישום היא במסגרת טענות להגנה מן הצדק - ולא בבחינה מינהלית    שבעת השופטים הסכימו שהמסגרת להעלות טענה זו היא ההליך הפלילי ולא בבג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il