X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשל חובות של 248 מיליון שקל

עיכוב הליכים לקבוצת ברוש

קרן טנא מסכימה לרכוש את מלוא המניות של שני המפעלים שבבעלות שרגא ויריב ברוש תמורת 50 מיליון שקל עיכוב הליכים גם לבעלים, למרות ביקורת קשה מצד חלק מן הנושים
▪  ▪  ▪
ברוש. בגלל הקורונה [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]

קרן טנא תרכוש את מלוא המניות של החברות שבשליטת נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שרגא ברוש, ואחיו יריב ברוש. הקרן תשלם 50 מיליון שקל תמורת מפעל חוטי השטיחים בברקן ומפעל הפלסטיק לתעשיה בנוף הגליל. כך סוכם לקראת הדיון בפני השופט אביגדור דורות, אשר עיכב לחודשיים את ההליכים נגד החברות והאחים ברו ומינה את עו"ד צוריאל לביא למנהל ההסדר.
החברות דיווחו על חובות של 248 מיליון שקל וגרעון של 142 מיליון שקל בנכסים מול ההתחייבויות, והציעו הסדר חוב בסך 105 מיליון שקל - ממכירת השליטה בהן וממימוש נכסים של הבעלים. החברות טענו, כי קריסתן נגרמה בשל משבר הקורונה, בין היתר משום שלקוח מרכזי של חברת החוטים בארה"ב לא פעל שלושה חודשים, וכי הן צפויות לחזור בשנה הבאה להיקף ההכנסות שערב המגיפה (120 מיליון שקל לשנה, לעומת 58 מיליון שקל אשתקד).
קרן טנא הציעה תחילה לרכוש 60% מן המניות תמורת 30 מיליון שקל עם אופציה לרכישת יתרת המניות, אך ערב הדיון - במו"מ עם בנק מזרחי-טפחות (גדול הנושים, 60 מיליון שקל) סוכם על רכישה מלאה מיידית כפוף לבדיקת נאותות. טנא תעמיד מימון ביניים של 20 מיליון שקל, אשר ינוכה מסכום הרכישה אם העסקה תצא לפועל - או יוחזר בתוספת ריבית כחוב בזכות קדימה אם לא תרכוש את החברות.
בנק לאומי ובנק דיסקונט התנגדו לבקשתן של החברות, תוך שהם מעלים טענות בדבר התנהלותן ערב קריסתן. לאומי ציין, כי החובות יותר מאשר הוכפלו מאז 2019 בעוד הנכסים איבדו 90% מערכם, דבר ה"מחייב הסבר בדבר היעלמות נכסים או גידול בלתי סביר של החובות". הבנק גם הביע ספק האם ברוש הזרימו את הסכומים עליהם דיווחו וטען שאין לעכב את ההליכים נגדם משום שאין להם תרומה של ממש להסדר. דיסקונט טען, כי "הנתונים הכספיים המוצגים בדוחות הכספיים ובבקשה, מעוררים תמיהות קשות ומצריכים בדיקות וחקירות מעמיקות לגבי התנהלות החברות ובעלי השליטה בתקופה שקדמה לבקשה". נושים נוספים העלו אף הם טענות נגד התנהלות החברות ובעליהן בחודשים האחרונים.
דורות קיבל את הבקשה (16.12.21) בציינו, כי רוב הנושים מסכימים לבקשה ולהסדר המתגבש. אין ספק שהעיכוב נחוץ כדי לממש את הסדר הנושים, וההזרמה של טנא מבטיחה שההפעלה בתקופה זו לא תהיה גרעונית. דורות מוסיף, כי אינו מתעלם מהטענות החמורות שהעלו חלק מהנושים, אך בהליכי חדלות פרעון הבחירה היא תמיד בין חלופות גרועות יותר או פחות. דורות מוסיף:
"בתחילת הדיון היום למדנו, כי המפעלים עצרו את פעילותם לחלוטין, החשמל נותק, חומרי גלם אין והעובדים נותרו בביתם. סיבות רבות תומכות בחלופה של הפעלה מיידית של שני המפעלים ולשם כך נדרשת הזרמת אשראי דחופה ביותר.
התרשמתי כי אין סיכוי להשגת אשראי מהמערכת הבנקאית ואף ספק אם ניתן יהיה לגייס אשראי מגופים פיננסיים אחרים. המתווה המוצע על-ידי קרן טנא מאפשר הזרמה מיידית של אשראי בסדר גודל משמעותי ביותר, כאשר מדובר בגוף בעל ניסיון של השקעה בחברות תעשיה ישראליות".
דורות גם מצא, כי קשייהן של החברות נובעים ממשבר הקורונה. הוא קיבל את הבקשה לגבי שרגא ויריב ברוש באומרו: "המנהלים מהווים נדבך מהותי בגיבוש ההסדר המוצע, לרבות בכל ההתנהלות מול קרן טנא אשר מתנה את השקעתה בכך שהמנהלים, בעלי הידע, הניסיון והקשרים עם ספקים ולקוחות, ייוותרו בתפקידם. לאור הקשר ארוך הטווח עם הלקוחות בישראל ובחו"ל, עם מערך המפיצים בשווקים הזרים ועם ספקי חומרי הגלם, קיימים טעמים המצדיקים מתן צו עיכוב כנגד המנהלים, על-מנת שיהיה באפשרותם להגדיש את כל זמנם ומרצם להתנהלות מול קרן טנא ולגיבוש הסדר הנושים". דורות חייב את האחים ברוש להגיש תוך שבוע דוחות מפורטים על נכסיהם והתחייבויותיהם, כולל של בני משפחותיהם.

תאריך:  19/12/2021   |   עודכן:  19/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון קורא "להבטיח כי התארכותה של 'בדיקה ראשונית' חסרת שיניים לא תעניק חסינות לפוגעים" ומדגיש את הצורך בביצוע חקירות ויסודיות כלפי שוטרים, במיוחד בתלונות על אלימות
איציק וולף, מירב ארד
חברי הכנסת גלעד קריב, מרב בן ארי, גדי יברקן, יום טוב כלפון, קטי שטרית, מוסי רז, משה טור פז, חמד עמאר ושמחה רוטמן הונחו להיכנס לבידוד מחשד שנחשפו לחולה קורונה החשוד כנשא של זן אומיקרון
איציק וולף
חתמה על הסכם שותפות בפרויקט בהספק של כ-700 מגה-ואט שעה אשר צפוי להתחבר לרשת החשמל ברבעון השני של 2024
יצחק דנון
שמונה מפעילים טוענים שהמשרד מטיל עליהם קנסות בשל אירועים חסרי כל חשיבות אותם הוא מגדיר כ"חריגות מתנאי השירות" ואשר מעולם לא נקבע שהם מצדיקים קנס
יצחק דנון
רפאל בן-עמי תובע 6 מיליון שקל משחר רובין ושראל מוקה, בטענה שהציגו בפניו מצגי כזב כאשר יצרו שותפות למיזם פורקס, ולמעשה השתמשו בחברה המשותפת למכירת שירותי מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il