X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טכנולוגיה שאינה מותאמת לשבת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
80% סיכוי שפתיחת הברז גרמה לחילול שבת
בבניינים רבי קומות באזור המרכז נמצא גם כי 66% ממגדלי המגורים שיש בהם דוחסני אשפה, אינם מותאמים לשבת ראש מכון לטכנולוגיה והלכה: "בבנייה המודרנית משולבות טכנולוגיות חדשות. לעיתים המשתמש עלול להפעיל מערכות חשמליות בשבת, מבלי שהוא מודע לכך"
מכון טכנולוגי להלכה: רכבת היא לא מעלית-שבת
עידן יוסף
מכון 'צומת' מפריך את הרעיון שהעלה ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי לפיו הרכבת הקלה בגוש-דן תופעל בשבת באופן אוטומטי ובאמצעות נהגים גויים וקובע כי ההלכה אינה מאפשרת זאת בשום צורה
לרשימה המלאה

ב-8 מתוך 10 מיזמי מגורים, פתיחת ברז המים גורמת לחילול שבת - כך מתריע (יום א', 19.12.21) מכון צומת להלכה וטכנולוגיה. הבדיקה נערכה בבניינים רבי-קומות באזור המרכז בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2021. ממצא נוסף שעלה במהלך הבדיקה מעיד כי 66% ממגדלי המגורים עם דוחסני אשפה אינם מותאמים לשימוש בשבת.
על-פי מכון צומת, בבניינים רבי-קומות, קיימת מערכת שנועדה לשמירת לחץ מים תקין בברזים. כאשר פותחים את ברזי המים בדירה, מפעילים מערכת חשמלית הגורמת לחילול שבת. במכון צומת מציעים פתרון פשוט והוא התקנת מנגנון הגורם לפעולת המשאבה באופן רציף בעוצמה משתנה הפועל על-פי עיקרון 'שינוי זרם'. על-פי מכון צומת, הבעיה מצויה בעיקר בבניינים בעלי 5 קומות ומעלה, אך ישנם גם בתים פרטיים בהם מותקנות משאבות לחץ המותאמות לצריכה ביתית.
כאמור, במהלך הבדיקה נמצא גם כי 66% ממגדלי המגורים שיש בהם דוחסני אשפה, לא מותאמים לשבת. דחסן האשפה מופעל באמצעות חיישן, כאשר האשפה המצטברת מגיעה לגובה מסוים ומאפשרת מילוי יעיל יותר של המיכל. הבעיה ההלכתית היא שכתוצאה מזריקת האשפה לפיר מפעילים מנוע חשמלי. מכון צומת מציעים להתקין מנגנון שבת המפעיל את הדחסן במרווחי זמן קבועים מראש.
מדריך בנייה למניעת ילול שבת
בימים אלה מפרסם מכון צומת מדריך בנייה, המיועד לבעלי דירות הרוצים לוודא שאין חשש לחילול השבת, ולהדר בשמירתה. בנוסף, המדריך מיועד עבור המעורבים בתהליכי התכנון והבניה - יזמים, מהנדסים וקבלנים.
"בשנים האחרונות עסקנו בפיתוח פתרונות הלכתיים לכל מערכות הבית", אומר ראש מכון צומת הרב מנחם פרל. "בבנייה המודרנית של בתים ודירות, משולבות כיום טכנולוגיות חדשניות רבות כבר ברמת התכנון והבנייה. במקרים רבים מצוידות מערכות אלו בחיישנים אלקטרוניים רגישים, ה'עוקבים' אחר הדיירים, ומגיבים בפעולות חשמליות בהתאם, וכך למעשה עלול המשתמש להפעיל מערכות חשמליות בשבת, מבלי שהוא אפילו מודע לכך".
"מטרתו של המסמך", ממשיך הרב פרל, "היא לספק מידע כללי באופן ראשוני, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי מפורט ומותאם ספציפית. כדי לוודא שכל המערכות המותקנות בניין מותאמות לשבת, יש לתאם ייעוץ וליווי עם הצוות הטכנולוגי של מכון צומת".

תאריך:  19/12/2021   |   עודכן:  19/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
80% סיכוי שפתיחת הברז גרמה לחילול שבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיקו עם השטויות.אנחנו ב2021 ל"ת
חדשות  |  19/12/21 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
היועץ המשפטי לשעבר של המשטרה: צפיפות דומה קיימת באירועים של שלוש הדתות וניהול הבטיחות נוחת על המשטרה    מעיד שאיש לא התריע בדיונים בצמרת המשטרה על הסכנה בשל הצפיפות במירון
איתמר לוין
העליון דחה את ערעוריהן של ויקטוריה שמיט, רות שימברג ולריסה גופשטיין - ירצו 21-12 חודשי מאסר    הקל בעונשה של דורית עשור: תשעה חודשי עבודות שירות במקום שנת מאסר
איציק וולף
אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה דימנטמן שנרצח ביום חמישי מן המארב קראה לראש הממשלה להסדיר את היישוב היהודי ואת פעילות הישיבה בחומש    "קוראת לראש הממשלה - שהרצח לא יהיה לשווא"
איתמר לוין
מנדי צדיק, שהיה במירון בזמן האסון ואביו נספה בו, בעדות נרגשת בוועדת נאור: היה ברור שיתרחש אסון; האחראים יושבים על כסאותיהם ולא אכפת להם; איש אינו עוזר למשפחות
איתמר לוין
קרן טנא מסכימה לרכוש את מלוא המניות של שני המפעלים שבבעלות שרגא ויריב ברוש תמורת 50 מיליון שקל    עיכוב הליכים גם לבעלים, למרות ביקורת קשה מצד חלק מן הנושים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il