X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בלא התחייבות להחזיר את המס שלא שילם

נחתם הסדר הטיעון עם דרעי

יודה בשתי עבירות מס במאות אלפי שקלים, יתפטר מן הכנסת וייקנס ב-180,000 שקל ההסדר אינו מונע מדרעי לחזור לכנסת הבאה ואף לממשלה; מנדלבליט לא יביע כרגע דעה בנושא הקלון
▪  ▪  ▪
דרעי. העביר דרך אחיו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
דרעי: טעויות ללא כוונת זדון
עאריה דרעי אומר כי "שבע שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא" הסתיימו - בציטוט מדבריו של אביחי מנדלבליט "אפילו ללא עכברון". לדבירו, הוא החליט ליטול אחריות על "טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על-מנת לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין". דרעי מצהיר, כי ימשיך להנהיג את ש"ס "במלוא הכוח והאמונה".

תל-צור: מחדל ורשלנות
פרקליטו של אריה דרעי, עו"ד נבות תל-צור, אומר כי ההסדר מגלם עבירות מס של אי-דיווח, ללא כוונה פלילית, שהתרחשו במחדל ורשלנות ומצויות ברף חומרה נמוך. ההסדר משקף נטילת אחריות ונכונות לשאת במחיר אישי וציבורי כבד, על-מנת לחסוך הליכי משפט סבוכים וממושכים, הוא אומר. לדבריו, מדובר בשאלות מיסוי שבמקרים רבים אחרים התבררו במישור האזרחי בלבד.

אריה דרעי יודה בשתי עבירות מס בהיקף של מאות אלפי שקלים, ייקנס ב-180,000 שקל, ייגזר עליו מאסר על תנאי והוא יתפטר מהכנסת. משרד המשפטים הודיע רשמית (יום ה', 23.12.21) על ההסדר עם יו"ר ש"ס. הודעת משרד המשפטים אינה כוללת התחייבות של דרעי לשלם את המס שנגרע מקופת המדינה בשל מעשיו, ודרעי אינו מנוע מלשוב לכנסת הבאה ואף להתמנות לשר. ההסדר מסיים פרשה אשר החלה בחשדות לשוחד ומרמה והפרת אמונים.
העבירה הראשונה היא סיוע לעריכת הצהרה שאינה נכונה. בשנת 2013 מכר דרעי לאחיו, עו"ד שלמה דרעי (כיום יו"ר הקרן הקיימת), נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח המקוונים על העסקה (טופס מש"ח) וחוזה המכירה שצורף לדיווח, לא שיקפו את מלוא פרטי העסקה, לרבות גובה התמורה. הדיווח היה על עסקה בשווי 4.25 מיליון שקל, בעוד השווי האמיתי היה 5.8 מיליון שקל. ההפרש בה לידי ביטוי במס ששילם דרעי על המכירה, בסכום שאותו לא מסר משרד המשפטים.
העבירה השנייה היא העלמת הכנסות בסך 630,000 שקל. בשנת 2011 החלה קרן ההשקעות האמריקנית גרין אושן לשלם לדרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע. בינואר 2013, כאשר חזר לחיים הפוליטיים, הורה דרעי לקרן להעביר את הכסף לאחיו שלמה, אשר קיבל 630,000 שקל בשנים 2015-2013 כנגד חשבוניות ייעוץ. דרעי לא דיווח בשנת 2013 על הכנסה בסך 100,000 שקל, וכלל לא ניהל פנקסי חשבונות ולא דיווח לרשות המיסים בשנים 2014-2015 בהן קיבל 530,000 שקל נוספים. דרעי יודה בעבירות של הכנת דוח וידיעות לא-נכונים וכן אי-הגשת דוח ואי ניהול פנקסי חשבונות.
מנדלבליט הודיע, כי במסגרת שיקולי ההסדר הוא רשם בפניו את הודעת דרעי בדבר החלטתו להתפטר מהכנסת, "ועל כן, ועל-פי הדין ביחס למי שאינו נבחר ציבור, היועץ המשפטי לממשלה לא יטען בעניין הקלון בפני הערכאה הדיונית". מנדלבליט לא התחייב שהמדינה לא תביע דעה בנושא במסגרת עתירה עתידית לבג"ץ, אם תוגש כזאת, בנוגע לשובו של דרעי לכנסת או לממשלה.
משרד המשפטים מסר בתשובה לשאלת News1 לגבי ההיבט האזרחי של התיק, כי "בדרך כלל אחרי הרשעה, רשות המיסים יכולה לפתוח שומות". עוד נמסר, כי ההחלטה לגבי שלמה דרעי תתקבל בקרוב.

תאריך:  23/12/2021   |   עודכן:  23/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
החוק מאפשר להסיר מרשתות חברתיות תכנים שיש אפשרות ממשית שיפגעו בבטחונו של אדם, בביטחון המדינה או בביטחון הציבור    סער: ״להסתה ברשתות החברתיות יש קשר ישיר לפגיעה בביטחון הציבור"
עידן יוסף
מירב ארד
מתחילת השבוע אובחנו בישראל 5,297 חיוביים לקורונה    1,400 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות עומד 1.44%
איתמר לוין
בית המשפט העליון קבע שאין עילה לדחות חלקית על הסף את תביעת מפרקי החברה, הטוענים שיש להרים את מסך ההתאגדות ולחייב את המדינה - שהייתה בעלת השליטה בה - לכסות את כל חובותיה המסתכמים במאות מיליוני שקלים
איתמר לוין
דוד לוי גנב מרשות המיסים 15.5 מיליון שקל כאשר ייצג אותה בתיקי הוצאה לפועל למימוש נדל"ן של חייבים, ועוד מיליון שקל מלקוחות פרטיים    טען במשפטו שהוא קורבן לקנוניית ענק ונמצא שהוא לוקה בנפשו - אך אחראי למעשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il