X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכת הביטחון מעריכה כי האירנים קיצרו במעט את טווח הזמנים שיידרש להם להשגת די חומר בקיע גרעיני לייצור פצצה גורם ישראלי: אירן יכולה להפוך למדינת סף גרעיני, אך בוחרת באופן מודע שלא לעשות כן
▪  ▪  ▪
הכור האירני בבושהר. החלטה מודעת [צילום: מג'יד אסגריפור/AP]

מערכת הביטחון עדכנה את הערכותיה ועל-פי הערכת המודיעין הנוכחית יידרשו לאירן בין שישה לשמונה שבועות בלבד להגיע לכמות חומר גרעיני בקיע המספקת לייצור פצצה גרעינית.
בחודש אוגוסט האחרון העריך שר הביטחון, בני גנץ, כי האירנים רחוקים בין שמונה לעשרה שבועות מהשגת כמות חומר בקיע מספק לייצור פצצה גרעינית. על-פי ההערכה העדכנית, הקיצור של הטווחים נעשה באופן מוגבל כהחלטה מודעת של האירנים שלא להתקדם אף יותר מכך.
בכאן חדשות צוטט הערב (יום ד', 29.12.21) גורם ישראלי בכיר שהעריך כי אירן יכולה להתקדם אף מעבר למרחק של בין שישה לשמונה שבועות, ולהיות מדינת סף גרעיני של ממש - אך בוחרת שלא לעשות כן, בהחלטה מודעת.

תאריך:  29/12/2021   |   עודכן:  29/12/2021
+אירן: שיגרנו שלושה לוויני מחקר
11:14 30/12/21  |  עידן יוסף

התקשורת האירנית מדווחת כי השלטונות שיגרו בהצלחה שלושה לוויני מחקר לגובה של 470 ק"מ. הטלוויזיה הממלכתית של אירן אומרת שטהרן ביצעה שיגור רקטות עם נושאת לווין ובו 3 מכשירים.

+משה אדרי מונה לתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית
18:24 29/12/21  |  עידן יוסף

ראש הממשלה, נפתלי בנט, החליט למנות את תא"ל (מיל׳) משה אדרי לתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית. אדרי (59), בעל תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון ואפריקה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת בר אילן, מכהן כיום כממונה על האמצעים המיוחדים (אמ"ם) וכממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון.
במסגרת תפקידו כממונה על ההתגוננות, הוא מרכז ומוביל בחודשים האחרונים את הטיפול במגפת הקורונה ברמה הלאומית, ומתכלל את פעילותם של כלל גורמי המקצוע בהיבטים השונים, לרבות ריכוז המאמצים והתהליכים האופרטיביים במתווי הפעילות המשק, סוגיות תקציב, רכש, יישום הנחיות הדרג המדיני ועוד.
לאורך 31 שנות שירותו בצה"ל, כיהן אדרי בשורת תפקידים בכירים, בהם מפקד יחידת החילוץ והפינוי הקרבי בחיל האוויר 669, מפקד הכוחות המיוחדים בחיל האוויר (יחידות 669 ושלד"ג), מפקד בסיס בחיל האוויר וראש חטיבת האמצעים המיוחדים במטה הכללי.
עם שחרורו מצה"ל בשנת 2011 בדרגת תת-אלוף, כיהן במשך כשלוש שנים וחצי כראש מערך בוועדה לאנרגיה אטומית והחל משנת 2015 הוא מכהן בתפקידיו הנוכחיים במשרד הביטחון.
נוכח ניסיונו ארוך השנים, ביצועיו והבנתו המעמיקה את האתגרים הביטחוניים והאזוריים הניצבים בפני מדינת ישראל, החליט רה"מ בנט למנותו לתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית.
המינוי ייכנס לתוקף בחודש יולי 2022, לאחר השלמת הליך חפיפה, אישור ועדת המינויים בנציבות שירות במדינה ואישור הממשלה.
תא"ל (במיל׳) אדרי יחליף את יו"ר הוועדה הנוכחי, זאב שניר, אשר מכהן בתפקיד מאז שנת 2015 ויסיים את תפקידו בחודש יוני הקרוב.
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "משה אדרי הוא האדם הנכון בזמן הנכון. ביצועיו המרשימים, הבנתו המעמיקה ונכונותו להירתם לכל משימה ברמה הלאומית, הותירו עליי רושם עמוק עוד בתפקידי כשר הביטחון. על כן, החלטתי למנותו לתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, אשר אין צורך להכביר במילים לגבי חשיבותו. אני מאחל למשה הצלחה רבה, אין לי ספק כי יעמוד באתגרים ובמשימות הכבירות שהמציאות האזורית מזמנת".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן רחוקה 6-8 שבועות מחומר בקיע לפצצה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה גם והסכם:
עוד סתם אזרח  |  30/12/21 05:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
ירון פרידמן
שיחות הגרעין בווינה ממשיכות עם עליות וירידות, בין תקווה לייאוש. אולם מבחינתה של ישראל, למרבה הצער, שתי האופציות גרועות: עם הסכם ובלעדיו. מהי האופציה המסוכנת יותר לביטחונה של ישראל? קשה להחליט
יוני בן-מנחם
אירן עומדת להפוך בקרוב ל"מדינת סף" גרעינית והיא יוצאת כמנצחת בכל מקרה בשיחות הגרעין בווינה    הנשיא ביידן נכשל עד כה בכל המאמצים שלו לעצור את הדהירה של אירן לעבר פצצת הגרעין והוא חייב לשנות את האסטרטגיה שלו
עידן יוסף
שר החוץ לוועדת החוץ והביטחון: מעדיפים לפעול בשיתוף פעולה בינ"ל, אבל אם צריך - נפעל לבד    "עליית מדרגה בנראות הציבורית של יחסי ישראל וכלל שכנותיה"
דן מרגלית
העיקר נכתב באותיות קידוש לבנה: ישראל הבטיחה לארצות הברית כי גם ללא הסכם עם אירן היא תטפל במניעת גירעונה של מדינת האיאתולות "בלי מלחמה"
דן מרגלית
ישראל מעולם לא הודתה שיש בידה נשק גרעיני וניהלה מדיניות נבונה של עמימות    הן מפני שיצאה נשכרת, הן מפני שארצות הברית התנתה את עצימת העין שלה מהמתרחש בכור הגרעיני בדימונה בכך שישראל תתמיד בעמימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il