X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת טבע הודיעה כי היא נערכת לערעור על החלטת חבר המושבעים בניו-יורק מלבד עמידתה על הבקשה לפסילת ההליך המשפטי שהוגשה לפני הכרעת המושבעים "התובעים לא סיפקו ראיות ולא ביססו קשר סיבתי בין שיווק לנזק"
▪  ▪  ▪
מניית טבע ירדה בכ-5% בעקבות ההחלטה [צילום: ריצ'ארד דרו, AP]

חבר מושבעים בניו-יורק קבע כי חברת התרופות טבע עודדה את ההתמכרות למשככי כאבים. ההחלטה נמסרה במסגרת תביעה שהוגשה לפני כחצי שנה - אחת מתוך שורת תביעות שהוגשו במדינות אחרות בארצות הברית. בעקבות פרסום החלטת חבר המושבעים ירדה מניית טבע ב-5%.
המשפט בניו-יורק נפתח בחודש יוני 2021 ובמהלך ששת החודשים שעברו מאז נדרשו המושבעים לקבוע האם חברות התרופות היו חלק מיצירת מטרד ציבורי - טענה משפטית המשמשת בתביעות אופיואידים רבות לצורך תיאור המשבר שבו מצאו את מותם בעשור האחרון מאות אלפי אמריקנים לאחר שהתמכרו לתרופות. עוד קבע חבר המושבעים כי מדינת ניו-יורק נושאת גם היא בשיעור מתון של אחריות למשבר.
מחברת טבע ארה"ב, החברה הבת של טבע, נמסר כי היא מתנגדת בתוקף לקביעת חבר המושבעים, ונערכת להגשת ערעור על ההחלטה. זאת, בנוסף לעמידתה על הבקשה לפסילת ההליך, כפי שהוגשה טרם התכנס חבר המושבעים לדון בסוגיה, לאחר שעורך דין מטעם התביעה ציין נתון לא נכון לגבי מרשמים שניתנו לחולים.
בחברת טבע טענו הערב (יום ה', 30.12.21) כי התובעים בניו-יורק לא סיפקו ראיות לקיומם של מרשמים מיותרים מבחינה רפואית, הזמנות חשודות או מוטות, שום ראיה לאספקת יתר - או אף אינדיקציה לגבי היקף האספקה ההולם - ולא ביססו קשר סיבתי בין שיווק לנזק.
"כאמור, טרם הדיון של חבר המושבעים, טבע הגישה בקשה לפסילת ההליך לאור מידע שגוי שמסרה המדינה לחבר המושבעים, שטען כי כמות האופיואידים שהופצה בניו-יורק עמדה על-פי 500 מהכמות שניטלה בפועל. טבע ממשיכה למקד את מאמציה בהגדלת הנגישות לתרופות עבור מטופלים הזקוקים להן, לרבות הגישה לאופיאודים עבור שימושים רפואיים מאושרים. חשוב מכך, החברה ממשיכה לחתור להסדר כלל-ארצי, למען האינטרס של המטופלים שירוויחו ישירות ממציאת הסדר הולם", ציינו בחברה.
עוד ציינו כי בחודש שעבר קבע בית משפט בקליפורניה כי טבע לא גרמה למטרד ציבורי במחוזות אורנג', לוס אנג'לס, סנטה קלרה והעיר אוקלנד, וכי טבע לא פרסמה הצהרות שגויות או מטעות בכל הנוגע לשיווק מוצרי מרשם אופיודים בקליפורניה. "בנוסף, בחודש שעבר ביטל בית המשפט העליון של אוקלהומה פסק דין מוקדם יותר נגד יצרן תרופות וקבע כי חוק המטרד הציבורי באוקלהומה אינו חל על ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי מרשם אופיודים", לשון התגובה.

תאריך:  30/12/2021   |   עודכן:  30/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבע הורשעה בארה"ב בעידוד התמכרות למשככי כאבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מספר הילדים היומי הממוצע שהתאשפזו בבתי חולים בארצות הברית לאחר שלקו בקורונה מתקרב לשיא שנרשם בחודש ספטמבר    שיעור הילדים המאושפזים מכלל חולי הקורונה הנזקקים לאשפוז בארה"ב עומד על כ-3.5%    שיעור הילדים האמריקנים בני 5 עד 11 שהתחסנו באופן מלא - 14%
עידן יוסף
תקציב הרשות לשנת 2022 יעמוד על כ-192 מיליון שקל, כאשר ברשות ציינו כי יעניקו הנחה של 30% לתאגידים המפוקחים על גובה האגרות השנתיות, נוכח הצטברות רזרבות של 280 מיליון שקל בשנת 2021, אותן הם מייחסים בעיקר להנפקת כ-100 תאגידים
איציק וולף
שרת הכלכלה בחרה להמליץ בפני הממשלה על מינוי עו"ד מיכל כהן, המכהנת מאז אוגוסט האחרון כממלאת-מקום הממונה על התחרות, כראש רשות התחרות
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את תקנות מכסות הביצים כפי שהגיש משרד החקלאות: בשנת 2022 ייוצרו 3.055 מיליארד ביצים    מנכ"ל ארגון מגדלי העופות: "אני מרגיש כמו נאנסת וזה אונס פוליטי"    היו"ר ביטון סיכם את הדיון בלב כבד ואמר: "תם ולא נשלם, זה התחיל רע אבל יכול להיגמר טוב"
עידן יוסף
תושב הפזורה שככל הנראה מעורער בנפשו עבר לשטח מדינת האויב באופן מודע והוחזר ארצה על-ידי יוניפיל בתיווך ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il