X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הביטחון חתם על עסקות לרכישת 12 מסוקי CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין ולרכש של שני מטוסי תדלוק נוספים מסוג KC-46 של חברת בואינג שר הביטחון: מתאימים את חיל-האוויר לאתגרי העתיד, הקרובים, ובעיקר הרחוקים מגבולות ישראל
▪  ▪  ▪
הדמיית מטוס התדלוק שכמותו קנתה ישראל [צילום: בואינג]

משרד הביטחון והממשל האמריקני חתמו הלילה (יום ה', 30.12.21) על הסכם לרכש 12 מסוקי CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין ולרכש של שני מטוסי תדלוק נוספים מסוג KC-46 של חברת בואינג. היקף העסקות נאמד בכ-3.1 מיליארד דולר ומקורם הוא בכספי הסיוע האמריקני לישראל.
משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב חתמה הלילה על ההסכם לרכש 12 מסוקים מתוצרת חברת לוקהיד מרטין-סיקורסקי האמריקנית, שיחליפו את מסוקי היסעור הוותיקים של חיל-האוויר. על ההסכם מול הצי האמריקני, שבאמצעותו ירכשו המסוקים בעלות של כשני מיליארד דולר, חתם ראש משלחת הרכש, מישל בן ברוך. העסקה כוללת אופציה לרכש של שישה מסוקים נוספים. המסוקים הראשונים צפויים להגיע לישראל במהלך שנת 2026.
במקביל חתם ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון על הסכם לרכש שני מטוסי תדלוק נוספים מסוג KC-46 של חברת בואינג. היקף העסקה מכספי הסיוע האמריקני נאמד ב-1.1 מיליארד דולר. מטוסי התדלוק, שיתווספו לשני מתדלקים שכבר נרכשו (4 מטוסים בסה"כ) יותאמו לתצורה ישראלית ולדרישות המבצעיות של חיל-האוויר. במטוסים ישולבו גם מערכות ישראליות.
ממשרד הביטחון נמסר כי רכש הפלטפורמות הוא חלק ממהלך רחב היקף, שמקדם משרד הביטחון יחד עם צה"ל בשנה וחצי האחרונות, לחיזוק יכולותיו ובניין כוחו של צה"ל אל מול איומים קיימים ועתידיים, לרבות במעגל שלישי. תוכנית הרכש מכספי הסיוע האמריקני כוללת הצטיידות בטייסת חדשה של מטוסי "אדיר" (F35), מתדלקים (KC-46), מסוקי סער מחליפי יסעור מדגם CH-53K, חימושי אוויר מתקדמים, מערכות הגנה אווירית, פלטפורמות ימיות ויבשתיות חדשות ונושאי סייבר ודיגיטל. את רכיבי הרכש סיכם שר הביטחון, בני גנץ, בסדרת דיונים ייעודיים עם כלל הגורמים הרלוונטיים. התקצוב אושר בוועדת השרים להצטיידות וכן בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בכנסת, בהתאם לחוק.
שר הביטחון, בני גנץ, אמר הבוקר (יום ו', 31.12.21) כי הסכמי הרכש הם לבנה נוספת ומשמעותית בבניין הכוח של צה"ל. "אנחנו ממשיכים להתעצם, להשתנות ולהתאים את חיל-האוויר לאתגרי העתיד, הקרובים, ובעיקר הרחוקים מגבולות ישראל", ציין.
יהושע שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, אמר הבוקר כי החברה מחויבת וגאה להמשיך ולתמוך בחיל-האוויר כחלק מהשותפות ארוכת-השנים עם מדינת ישראל. "ה-CH-53K יאפשר לחיל-האוויר להמשיך ולעמוד במשימותיו כמסוק התובלה הכבדה הבטוח, האמין והיעיל ביותר ויסייע לחיזוק את הביטחון הלאומי של מדינת ישראל בעשורים הבאים", ציין.

[צילום: לוקהיד מרטין]
תאריך:  31/12/2021   |   עודכן:  31/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בני גנץ / Benny  Gantz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסוקים ומטוסי תדלוק ב-3.1 מיליארד דולר מכספי הסיוע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם, כמעניין.
עוד סתם אזרח  |  31/12/21 12:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תפצה את רמי חסון בשל פרטים לא נכונים בהודעתה לתקשורת על תלונה למשטרה שהגישה נגדו    בית המשפט המחוזי דחה את רוב תביעתו של חסון, אם כי פסק לטובתו סכום גבוה במיוחד
איציק וולף
מנת החיסון הרביעית תינתן בתנאי שחלפו לפחות 4 חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השלישי    בין המטופלים שנכללים בהמלצה: מושתלי לב, ריאה, כליות וכבד, חלק מחולי טרשת נפוצה, חולים במחלות ראומטולוגיות או אוטו-אימוניות
יצחק דנון
עדנה, אילנה ואמיר שושני טוענים שרשלנות של הרשות לרישום הסדר מקרקעין אפשרה לנוכל להשתלט על נכס שהוריש להם אביהם, באמצעות מסמך מזויף
מגזין סגולה
אבא קובנר קרא לפתוח במאבק מזוין נגד הגרמנים, והאקטיביזם הלוחמני שלו ייעד אותו להיות בין המנהיגים של מרד גטו וילנה
איציק וולף
נשיא המדינה פרסם הכחשה לדיווח הספקולטיבי שלפיו ייתכן שישראל הבטיחה לבלארוס תמורה מדינית כלשהי לצורך שחרור עו"ד מאיה רייטן מן הכלא    "לא ניתנה כל הבטחה ולא נידונה כל תמורה, כל פרסום סותר הוא שקרי ונבזי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il