X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"תמונה קשה ומטרידה מאוד שמחייבת תיקון". קובלנץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אלדד קובלנץ לא עמד בחובתו לסביבת עבודה תקינה
ועדת פרוקצ'יה לבדיקת יחסי העבודה בתאגיד: ליקויים חמורים ביחסי העבודה בתאגיד כאן: יחס דורסני לעובדים, שיח מבזה ומשפיל, תנאי העסקה בלתי הוגנים, היעדר נורמות בענייני אתיקה ועוד עיקר האחריות מוטל על מנכ"ל התאגיד
אילה פרוקצ'יה [צילום: איציק וולף]

כרמית גיא [צילום: קובי קואנקס]

משה לדור [צילום: יוסי זליגר]

המנהל הכללי של תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ, לא עמד בחובתו לדאוג לסביבת עבודה תקינה בתאגיד. כך קובעת הוועדה לבדיקת יחסי העבודה בתאגיד כאן, שהגישה השבוע דין וחשבון בתום ארבעה חודשים וחצי של עבודה.
בוועדה, בראשות השופטת בדימוס אילה פרוקצ'יה, חברים כרמית גיא ועורך הדין משה לדור. היא הוקמה ברקע תחקירים עיתונאיים על התעמרות בעובדים בתאגיד. מאפייני המשבר ביחסי העבודה בתאגיד נסובו בעיקר סביב תלונות עובדים כלפי ממונים בדרגים שונים, והיקפי עזיבות חריגים בשנותיו הראשונות של התאגיד.
עוצמת הרגשות קיבלה ביטוי בדברי עובדים בפועל ובעבר ראויה לציון מיוחד. לא אחת, אומרת הוועדה, ישבו לפנינו אנשים בוגרים, בהם עתירי יכולת וניסיון תקשורתי, והתקשו לעצור את פרץ רגשותיהם, את דמעותיהם; לחלקם, חוויית השירות בתאגיד הייתה ועודנה טראומטית". מנגד, ציינה כי "בצד עובדים שהציגו מערכת יחסי עבודה לקויה ביותר ועמדו על בעיות חמורות בתרבות הארגונית, הופיעו עובדים, לעיתים מאותן יחידות עצמן, אשר דיברו בשבח יחסי העבודה שתרמו להצלחתם להגשים את מאווייהם המקצועיים".
לדעת הוועדה, המשבר ביחסי העבודה חוצה שתי וערב את מרבית חטיבות התאגיד. בתוך כך נגלים ליקויים קשים בתרבות הארגונית בכל הדרגים, בעיקר ביחסי העבודה בין ממונים לבין עובדים הכפופים להם.
אלה מלווים במשבר עמוק בממשל התאגידי המשתקף ביריבות קשה בין מועצת התאגיד להנהלת התאגיד, ובמיוחד עם המנהל הכללי קובלנץ. משבר זה יוצר יחסי אי-אמון עמוקים המקרינים כלפי מטה ותורמים את חלקם למצב משברי ביחסי העבודה. "הדברים מעידים על קיומו של מאפיין ארגוני בעייתי. הם משקפים מציאות קשה ביחסי עבודה, למצער ביחס לחלק ניכר מציבור העובדים, שלא ניתן להעלים עין ממנו", נאמר בדוח.
שני הגופים בראשות התאגיד נושאים באחריות למשבר ביחסי העבודה - אחריות ההנהלה, ובראשה המנהל הכללי, היא המרכזית, ואחריות המועצה נלווית ומשנית. הוועדה אומרת כי "אין בכל אלה כדי להמעיט מאחריותם הישירה של נושאי תפקידי ניהול בדרגי ביניים, אשר השתמשו לא אחת בכוחם בדרך פוגענית ובלתי הולמת כלפי עובדים".

ביקורת על היועצת המשפטית
[צילום: רפי דלויה]

נשמעו תלונות קשות על דיבור פוגעני, משפיל ומשולח רסן, לעיתים בעל אופי מיני של ממונים ישירים כלפי עובדים ביחידות מסוימות. "במקום שממונים ישירים יתוו את תרבות ההתייחסות ואת סגנון הדיבור, וישליטו מערכת יחסים תרבותית ומכבדת, הם עצמם לוקחים חלק, ולעיתים אף יוזמים שיח מבזה ומשפיל, ההופך להיות הטון והמוזיקה ביחסי העבודה ביחידה. הדברים אמורים בייחוד ביחידת התוכן של חטיבת הדיגיטל ובלשכה המשפטית. יועצת משפטית של התאגיד [עו"ד אסי קליין, ע.י.], האמורה לשמש דוגמה למינהל תקין, מעורבת בשיח פוגעני ומבזה כלפי עובדים הכפופים לה. תלונות על יחס מילולי אלים כלפי עובדים נשמעו גם ביחס לחטיבת החדשות, תחנות הרדיו וביחידות אחרות".
נטען, כי ההנהלה מפעילה שיקולים לא ענייניים במערכות הגיוס והפיטורין של העובדים וכי יש לכך השלכה על התחלופה הגדולה של העובדים, בעיקר במשרות הבכירות בתאגיד מאז הקמתו.
מסקנת הוועדה ממכלול העדויות שהובאו בפניה היא, כי אכן קיים מצב משברי ביחסי העבודה של רבים מעובדי התאגיד. מצבור הטענות מפי עובדים ביחידות השונות, התכנים הקשים בחלק מהטענות שעלו, ועוצמת הרגשות שנלוותה להצגת הדברים - כל אלה מצביעים על תסיסה פנימית קשה המשותפת לחלק ניכר מציבור העובדים שהופיעו בפנינו. הטענות מופנות כלפי דרגי הנהלה שונים - מדרגי הביניים ועד להנהלה הראשית על ענפיה השונים.
ועדת פרוקצ'יה אומרת כי בראייה כוללת, גורמי המשבר נעוצים בעיקרם בקשיי תהליך ההקמה של התאגיד ובכשלים במעבר מרשות השידור לתאגיד השידור והשפעתם על יוצאי הרשות; להחלת מדיניות ההנהלה שעיקרה הגשמת המצוינות בתחרותיות התקשורתית תוך הזנחה בולטת של יחסי העבודה; וליריבות העמוקה שנוצרה בין המועצה להנהלה, בין היתר, על-רקע מדיניות הניהול הנקוטה בידי ההנהלה הראשית בתחום יחסי העבודה אשר מחלחלת מטה לדרגי הביניים הניהוליים ומקיפה חלק ניכר מהיחידות".
חברי הוועדה מסכמים כי התמונה שנחשפה בפני הוועדה היא "קשה ומטרידה מאוד, והיא מחייבת תיקון כדי להבטיח שהתאגיד יוכל להוסיף ולרשום לעצמו הישגים תוך קיום סביבת עבודה מכבדת וראויה לעובדים".

תאריך:  01/01/2022   |   עודכן:  01/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלדד קובלנץ לא עמד בחובתו לסביבת עבודה תקינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
מ"מ מפקד גל"צ הורידה שתי שעות שידור מהפרשן הפוליטי, והודיעה על הוספת זמן שידור לכלכלה ואקטואליה שיפחית זמן מברדוגו שמגיש את התוכנית היומית היחידה בצוותא
עידן יוסף
תיבת נוח ומגדל בבל? רק משל. אפשר להמציא שלקין והבל היה אח בשם יוסי, שהבל לא הקריב בעלי חיים, ושמכות מצרים אינן מכוח האל    סדרת ילדים חדשה משכתבת את התנ"ך ומעוררת תרעומת אצל הדתיים: "עיצוב תודעה בכפייה לילדי ישראל, במימון משלם המיסים"
איתמר לוין
וואלה מדווח, כי תאגיד השידור הציבורי כאן מציע לרביב דרוקר 10 מיליון שקל בשנה    דרוקר עצמו יקח הביתה מאות אלפי שקלים מדי שנה, כפליים מהסכום שמשלם לו ערוץ רשת המסחרי    כל זה נעשה בלי מכרז, בלי שקיפות ובלי שהבעלים המממנים סכומי עתק אלו - הציבור באמצעות הממשלה - יכול לומר מילה
עידן יוסף
עיתונאי הערוץ ועובדיו התאגדו במסגרת ארגון העיתונאים ברקע תלונות על תנאי העסקה, על ההרגשה של היעדר משקל לעובדים מול ההנהלה ועל תחושה שהעובדים לא זוכים למענה ראוי למצוקותיהם
עידן יוסף
משרד הביטחון טרם הודיע למשרד התקשורת האם בכוונתו להשאיר את גלי צה"ל כגוף שידור א-פוליטי תחתיו    במשרד התקשורת נערכים להחזרת התדרים למדינה, אם יוחלט להעביר את התחנה לתאגיד או להפריטה, ומתריעים כי ההיערכות תצריך זמן ממושך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il