X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קצב הגידול של ההצטרפות לתוכניות השב"ן עמד בשנה שחלפה על 2.6% לעומת שיעור הגידול של 1.6% במבוטחי קופות החולים מסוף שנת 2003 ועד לשנת 2020 עמד הגידול במספר המבוטחים בתוכניות השב"ן על כ-54%
▪  ▪  ▪
מושלם פלטינום של הכללית [צילום: יח"צ]

הצטרפות המבוטחים אל תוכניות השב"ן בקופות החולים הולכת וגוברת - כך עולה דוח פעילות השב"ן לשנת 2020 שמפרסם (יום ה', 6.1.22) משרד הבריאות בנושא פעילות שירותי הבריאות הנוספים (השב"ן) של קופות החולים לשנת 2020.
מהדוח עולה כי קצב הגידול של ההצטרפות לתוכניות השב"ן עמד בשנה שחלפה על 2.6% לעומת שיעור הגידול של 1.6% במבוטחי קופות החולים. נכון לשנת 2020, כ־77.4% מהישראלים הזכאים לביטוח בריאות ממלכתי, רכשו את הרובד הנוסף. זאת לעומת ־75% בשנת 2017.
מסוף שנת 2003 ועד לשנת 2020 גדל מספר המבוטחים בקופות החולים בישראל בשיעור של כ-33%, בעוד שהגידול במספר המבוטחים בתוכניות השב"ן עמד על כ-54%. במקביל, נמשך הגידול בהצטרפות מבוטחים גם לרובד השני של השב"ן, בייחוד במכבי שירותי בריאות ובשירותי בריאות כללית.
"העלייה העקבית בשיעור המבוטחים שמבקשים להצטרף לתוכניות שב"ן עשויה לנבוע הן מירידת דמי החבר בשנים האחרונות בשיעור של כ־21%, הן משיפור השירותים הניתנים במסגרת תוכניות אלו והן מפער הולך וגדל בין ציפיות המבוטחים מסל שירותי הבריאות ובין הסל בפועל", הסביר כותב הדוח, המפקח על קופות החולים במשרד הבריאות.
תוכניות השב"ן של קופות החולים סיימו את שנת 2020 בעודף מצרפי של כ-298 מיליון ש"ל המהווים כ-6% ממחזור ההכנסות מדמי חבר. תוכניות השב"ן של שירותי בריאות כללית סיימו את שנת 2020 בעודף של כ-142 מיליון ש"ח המהווים כ-6.2% ממחזור ההכנסות מדמי חבר, של מכבי שרותי בריאות בעודף של כ-118 מיליון ש"ח המהווים כ-7.7% ממחזור ההכנסות מדמי חבר, של קופת חולים מאוחדת בעודף של כ-8.17 מיליון ש"ח המהווים כ-3% ממחזור ההכנסות
מדמי חבר ושל לאומית שירותי בריאות בעודף של כ-20 מיליון שקלש"חהמהווים כ-5.9% ממחזור ההכנסות מדמי חבר.
על-רקע פערים בין ההכנסות והוצאות שצנחו בגלל הקורונה, הוחלט על הפחתה משמעותית בדמי החבר בסך של כ־220 מיליון שקל שבוצעה ב־1.9.2020, אך התוצאה טרם באה לידי ביטוי במלוא העוצמה בנתונים של 2020.
במרכז רוכשים יותר שב"ן מבפריפריה
שיעור מבוטחי השב"ן באזורים המוגדרים כאזורי פריפריה גאוגרפית, בהתאם להגדרות הלמ"ס, נמוך ביחס למבוטחי השב"ן באזורים אשר אינם מוגדרים ככאלו, הן בקרב אוכלוסיית הנשים והן בקרב הגברים. בקרב אוכלוסיית הנשים שיעור המבוטחות בפריפריה בשנת 2020 עומד על 69% לעומת שיעור מבוטחות של 82% בשאר אזורי הארץ. בקרב אוכלוסיית הגברים שיעור המבוטחים בפריפריה בשנת 2020 עומד על 64% לעומת שיעור מבוטחים של 77% בשאר אזורי הארץ.
מהנתונים עולה עוד כי שיעור העמיתים בשב"ן בישובים במגזר הלא יהודי, עומד על כ-46% (עלייה של כ-2% ביחס לאשתקד), שיעור זה נמוך משמעותית משיעור המבוטחים בקרב כלל האוכלוסייה העומד על כ-77.4%.
עוד עולה מהנתונים כי שיעור הילדים מקבלי פטור (הזכאים לפטור מתשלום עבור טיפולי התפתחות הילד במסגרת הסל הממלכתי) לטיפולי התפתחות הילד העמיתים בתוכניות השב"ן לשנת 2019 עומד על כ-41% בלבד (זאת בהשוואה לכ-77.4% מבוטחים בקרב כלל הילדים בגילי 18-0), שיעור זה מהווה עלייה קלה ביחס לשיעור המבוטחים בקרב אוכלוסייה זו בשנת 2019 (כ-38%).
כ-72% מקרב מקבלי קצבת נכות או קצבת זקנה עם השלמת הכנסה מבוטחים בשב"ן, עלייה של כאחוז ביחס לאשתקד. שעור זה קרוב לשיעור מחזיקי השב"ן בקרב כלל האוכלוסייה (כ-77.4%).

תאריך:  06/01/2022   |   עודכן:  06/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יותר מבוטחים מצטרפים לתוכניות השב"ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ראש העיר אדוארדו פאאס הודיע על ביטול הקרנבל עקב עלייה במספר הנדבקים    קפריסין מהדקת את מגבלות הכניסה למדינה    הונג קונד תאסור למשך שבועיים על נחתית טיסות מ-8 מדינות בעולם
עידן יוסף
ראש הממשלה בנט: דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם    דרעי: אמירה קשה ומקוממת, המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה    סמוטריץ': כינוי שניתן ליהודים על-ידי הנאצים. לאנשי המחנה הלאומי בנט ושקד אומרים: 'עופו לנו מהעיניים', ואת אנשי השמאל הקיצוני האוטו-אנטישמי הם מחבקים
עידן יוסף
ראש ממשלת ארמניה אמר כי הכוחות יוצבו במדינה לפרק זמן מוגבל עד שהסדר יחזור על-כנו    כלי תקשורת בקזחסטן דיווחו הבוקר על עשרות הרוגים בהתנגשויות    אתמול פנה נשיא קזחסטן קאסים-ג'ומארט טוקאייב לפוטין כדי שיסייעו לארצו לגבור על "איום הטרור"
עידן יוסף
טהרלב כתב בימי חייו קרוב לאלף שירים, חלקם הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי    ארונו יוצב מחר ב-10:00 באולם מסקין בתיאטרון הבימה והקהל יוכל לעבור על פניו
עידן יוסף
גוש נתניהו מקבל 56 והקואליציה הנוכחית 58    תקווה חדשה לא עוברת    רוב הציבור נגד העברת הכספים המסיבית לרעמ וסבור שהמפלגה תומכת בעמדות חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il