X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים חשף את הדברים בדיון הראשון של הוועדה בראשותו, שעסק בבטיחות משאיות, אוטובוסים והסעות תלמידים והזהיר: "אני על סף לפתוח ועדת חקירה בנושא הזה" לפי נתוני הרלב"ד: 15% מההרוגים והפצועים קשה ו-30% מהתאונות החמורות היו כתוצאה ממעורבות רכב כבד
▪  ▪  ▪
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום הבטיחות בדרכים, בראשות ח"כ בועז טופורובסקי, עסקה (יום א', 9.1.22) בטיפול בגורמי סיכון וכשלי בטיחות של משאיות, אוטובוסים והסעות ילדים. טופורובסקי פתח את הדיון ואמר כי המוות בתאונות הדרכים אינו גזירת גורל, וכי בכוונתו להמשיך לעקוב ולא לוותר עד שיטופלו כל הכשלים וכל הדברים שהמדינה יכולה וצריכה לטפל בהם.
בתחילת הישיבה סיפרה סופי זינו, ששכלה את בתה ושלושת נכדיה בתאונה שבה היה מעורב אוטובוס בכביש 89 לפני כשלושה חודשים, כי גילתה מחדלים רבים, חוסר עשייה ועצימת עיניים בכל ההקשור לטיפול לכלי רכב כבדים. "תאונה במעורבות אוטובוס יכולה להיות קטלנית יותר מפיגוע טרור, התחקיר שערכתי מוכיח שיש פה כשל מערכתי, ואם כל אחד מהגורמים היה מבצע עבודתו לא היינו מגיעים לתאונה. איש לא יחזיר לי את המשפחה שלי, אבל המטרה שלי היא למנוע את התאונה הבאה", אמרה זינו. היא סיפרה כי את הנהג והאוטובוס שהרגו את בני משפחתה צריך ואפשר היה לעצור לפני התאונה וכל הנורות האדומות היו צריכות להידלק.

זמני עבודה ומנוחה של נהגי רכב כבד / סקירה השוואתית
מסמך זה סוקר את תקנות זמני העבודה והמנוחה של נהגי רכב כבד בעולם.עייפות היא אחד מגורמי הסיכון העיקריים המשפיעים על נהגי רכב כבד שלעיתים נוהגים בשעות לא שגרתיות. מחקרים מראים שעייפות נהגים היא גורם משמעותי בכ-20% מהתאונות במעורבות רכב כבד. תאונות שכאלה בדרך כלל קורות במסעות ארוכים על כבישים מונוטוניים בשעות הלילה המאוחרות או בשעות הצהריים (10 עמ')
נתונים מתוך מסמך שעסק במעקב אחר יישום המלצות ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא בלימת הקטל בדרכים- / מסמך
בפברואר 2017 הוקמה יחידה לטיפול בכלי רכב כבדים, ונכון לשנת 2020 היא מונה 29 תקנים ו-16 כלי רכב. בחודשים ינואר-אוקטובר 2020 בוצעו בה מספר פעולות אכיפה, כולל בדיקות תקינות, הורדה מהכביש, השבתת כלי
בטיחות בדרכים של כלי רכב כבדים / דוח מבקר המדינה
ליקויים בהכשרת נהגי משאיות ובפיקוח עליהם

לאחר מכן חשף היו"ר טופורובסקי תוצאות מבחן שנעשה למדריכים על כלי רכב כבדים, ממנו עלה כי כמעט 70% מהמדריכים קיבלו ציונים בין 30 ל-50 נקודות. "אלה שאמורים להדריך איך לנהוג נכשלו במבחן. אני לא יודע איך להסביר את עומק התדהמה מהמחדל. אני מ"מ יו"ר הקואליציה, ואני על סף לפתוח ועדת חקירה על הנושא הזה, אלא אם תשכנעו אותי שלא הבנתי משהו או שיש התקדמות ופתרונות קונקרטיים לנושא", אמר.
המנכ"ל בפועל של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שניר זיידל, הציג נתונים לפיהם כ-15% מכלל ההרוגים והפצועים קשה הם כאלה שנפגעו בתאונה במעורבות רכב כבד, וכלי הרכב הכבדים מעורבים בכמעט 30% מהתאונות החמורות. היו"ר טופורובסקי שאל מה עושה הרלב"ד חוץ מלאסוף נתונים, וזיידל השיב כי הרשות הקימה ועדת בדיקה לתאונה בכביש 89, שאמורה לסיים עבודתה החודש. הוא התייחס לנתוני המבחנים שחשף טופורובסקי, ואמר כי המדריכים שנכשלו אמורים להדריך נהגים לריתום מטענים וכי הם לא ידריכו שם. היו"ר אמר כי צריך לדאוג לכך שלא תהיה עוד סבתא שהנכדים שלה ימותו בתאונה עם רכב כבד.
נציג אגף התנועה במשטרה, סנ"צ נועם בגינסקי, אמר כי ב-2019 החלה לפעול יחידת רכב כבד באגף התנועה, אך ציין כי יש לה בעיה לעכב אוטובוס מלא נוסעים ולכן האכיפה כלפי אוטובוסים נעשית כשהם ריקים מנוסעים. לפי הנתונים שמסר לוועדה, ב-2021 נרשמו 1,274 דוחות על חריגה ממשקלים ו-146 משאיות הושבתו. מתוך 7,000 שקילות שבוצעו 18% נמצאו בחריגה. היו"ר טופורובסקי שאל האם כוח האדם מספיק ובגינסקי החזיר בשאלה - האם מתישהו היו"ר ראה שיש כוח אדם מספיק. עוד ציין בגינסקי כי ב-2020 נוהלו גם 43 תיקי אחריות שילוחית נגד חברות.
סמנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי המשרד נותן תמריצים למערכות בטיחות לכלי רכב כבדים, והשנה יוגברו הפיקוח והאכיפה בחברות האוטובוסים. הוא הוסיף: "המדינה יכולה להקצות הכל, אבל בסוף יש אחריות על החברה והנהג. לא ניתן כל יום ויום להגיע לאותם קציני בטיחות. יש אחריות למועצות ולעיריות ולאותן חברות, לבדוק ולוודא, לשם כך יש ממונה בטיחות".
ממלאת-מקום ראש עירית נס ציונה, סמדר אהרוני, התייחסה להסעות התלמידים ואמרה כי הרשות יצאה למכרז ויש זוכים, אבל היא לא יודעת איזה אכיפה יש בפועל ואיך היא אמורה למנוע אסון בעירה. נציג משרד החינוך, שמעון אבני, אמר כי במכרז ההסעות יש נספחי בטיחות מפורטים. הוא הוסיף כי ככל שנשקיע יותר נוכל להכניס טכנולוגיות שיפקחו. טופורובסקי שאל, האם בתור אב לילדים הוא יכול להיות בטוח כשהילד שלו עולה לאטובוס ואבני השיב: "כשזה במועצה אזורית כן. אם אתה תושב עיר, אתה יודע מה המצב של התבורה הציבורית".
יו"ר ארגון נהגי האוטובוס, ישראל גנון, אמר כי מי שנושא אקדח צריך ללכת למטווח אחת לשנה וחצי, ובאוטובוס - שהוא מסוכן יותר מנשק - יכול לנהוג כל אדם עם רישיון גם אם הוא לא עלה על אוטובוס כבר 20 שנה.

מעורבות רכב כבד בתאונות דרכים / מצגת
הצגה לוועדת המשנה לבטיחות בדרכים שע"י ועדת הכלכלה - מעל לרבע מההרוגים הינם בתאונות במעורבות רכב כבד. ביחס לנסועה של כלי רכב ממונעים, כחמישית מהתאונות החמורות הם במעורבות אוטובוסים וכעשירית הם במעורבות משאיות (18 עמ')

היו"ר טופורובסקי סיכם את הישיבה בדאגה, ואמר כי אין גורם אחד שמתכלל את נושא הבטיחות בדרכים. לדבריו, הכל יודעים מה מישהו אחר צריך לעשות אבל הדברים לא נעשים. הוא הוסיף כי בעוד פיתוח תחבורה ציבורית זוכה לתקציבית, הבטיחות בתחבורה ציבורית לא מקבלת התייחסות מספקת, בהסעות התלמידים יש חוסר הבנה מי אחראי על הבטיחות, לא ברור גם מי אחראי לכך שנהג עולה לכביש אחרי שנים רבות ללא ריענון, הבעיות בהכשרת המדריכים לא נתפסות ולא יכול להיות שמי שמכשיר נהגים לשימוש ברכב כבד בעצמו לא מוכשר ויש מסקנות מתאונות קודמות ושום דבר לא מיושם.
"הכל בסופו של דבר מסתכם באותו סיפור - אין גוף מתכלל שאחראי, וזה לא מקובל עלי. אני מרגיש שזה לקראת שיפור ומבין שהולך להיות יו"ר רלב"ד והשרה הולכת לתת לו סמכויות. אני רוצה לראות שיפור. הרלב"ד צריכה לקחת הכל תחת אחריותה", אמר ח"כ טופורובסקי. הוא דרש מהרשות להגיש לוועדה עד סוף פברואר דיווח על הפעולות שצריכות להיעשות ומי לא מבצע אותן, ואמר: "אני רוצה לעזור לרלב"ד שיהיו לו שיניים ומשרד התחבורה הוא עדיין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. יש קצת בשורות, אבל אני רוצה לראות תוצאות בשטח. תחשבו שדפקתי על השולחן והלכתי לתקשורת ואמרתי שיש כאן מחדל. עשיתי את כל זה רק בצורה נעימה. בואו נאגם משאבים ונפעל ביחד", סיכם טופורובסקי.

מעורבות רכב כבד בתאונות דרכים / מצגת
הצגה לוועדת המשנה לבטיחות בדרכים שע"י ועדת הכלכלה - מעל לרבע מההרוגים הינם בתאונות במעורבות רכב כבד. ביחס לנסועה של כלי רכב ממונעים, כחמישית מהתאונות החמורות הם במעורבות אוטובוסים וכעשירית הם במעורבות משאיות (18 עמ')
תאריך:  09/01/2022   |   עודכן:  10/01/2022
+דורס הנער ארי נשר ישוחרר לאחר שני שלישים
11:09 10/01/22  |  איתמר לוין

יצחק אספה, אשר פגע למוות בתאונת דרכים והפקיר את ארי נשר - בנו בן ה-17 של במאי הקולנוע אבי נשר - ישוחרר ממאסרו בתום ריצוי למעלה משני שלישים ממנו. אספה נדון באוקטובר 2018 ל-4.5 שנות מאסר, אך בית המשפט העליון העמיד את עונשו על שלוש שנים. ועדת השחרורים אומרת כי אספה נטל אחריות על התאונה - שהתרחשה שלא באשמתו - הוא עובר תהליך שיקום מוצלח והתנהגותו טובה. הוועדה דחתה את התנגדותם של היועץ המשפטי לממשלה ושל משפחת נשר לשחרור המוקדם.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שמעון אבני / Shimon Avni  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
70% ממדריכי רכב-כבד נכשלו במבחן שנעשה להם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
מירב ארד
34 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים, מהם גבר בן 23 שנקבע מותו ו-3 פצועים קשה בתאונה דרכים סמוך לצומת טייבה    התינוק הראשון לשנת 2022 נולד באמבולנס של מד"א במבשרת ציון
עידן יוסף
שני ילדים בני 6 ו-9 נהרגו בהתנגשות במכונית פלשתינית שביצעה פניית פרסה אסורה בצומת עופרים    אביהם ואמם נפצעו קשה, ונעשים מאמצים להציל את עוברה של האם    בתאונה נהרגו גם שני נוסעי המכונית הפלשתינים    בצומת טמרה נהרגו שלושה נוסעים בהתהפכות מכונית
מירב ארד
עלות הנפגעים בתאונות דרכים עולים למדינה כל שנה כ-17 מיליארד ש"ח    ח"כ יעקב אשר: "צריכים ד"ר פרייס בנושא התאונות שישמיע את קולו ברבים. צריך גוף עם אנשי מקצוע"    ח"כ ביטון: "שבעה סמנכ"לים יש במשרד התחבורה, אולם איש לא אחראי על התחום"
עידן יוסף
רשות הרישוי תוכל לפסול רשיונות נהיגה ביותר קלות    הענישה על עבירות אלכוהול תשתנה באופן שאמור להקל על בתי המשפט לתעבורה    סמכויות קציני המשטרה להטלת הגבלות מיידיות על נהגים שעברו עבירות מסוכנות יורחבו
עידן יוסף
בפעילות יזומה של המשטרה נאכפו עבירות תנועה של רוכבים    אופניים וגלגינועים של שליחים במהלך עבודתם הוחרמו בגין בריונות בכביש    במהלך השבוע נרשמו 3,650 דוחות כנגד נהגים בכל הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il