X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניר שוורץ, שחקר במשטרה את עד המדינה:

השימוש במקורבת לחפץ - תקין

טוען שאזכור משפחתו של חפץ בחקירה התייחס רק לעתידו אם לא ימסור גרסה אומר שההפגשה בין חפץ למקורבת נועדת "לאמוציות של חפץ" ולא כדי לאיים עליו
▪  ▪  ▪
שוורץ. "אני באמת לא יודע" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

לא היה פגם בשימוש במקורבת לניר חפץ כדי ללחוץ עליו במסגרת חקירתו - טוען (יום ג', 11.1.22) רב-פקד בדימוס ניר שוורץ, שהיה חוקרו הראשי של חפץ, בהמשך עדותו בתיק 4000. פרטיו של תרגיל חקירה זו אסורים בפרסום.
שוורץ אישר, כי באחד מדוחות המעקב אחרי חפץ נכתב שהוא נכנס לביתה של המקורבת וצוין שמה; הוא לא ידע לומר כיצד הכיר הכותב את השם. עוד טען, כי לא ידע שקיימת בעיה של חיסיון עו"ד-לקוח לנוכח עבודתה של המקורבת במשרדו של עמית חדד, פרקליטו של בנימין נתניהו. הדבר נודע לו רק לאחר חקירתה אך הוא לא השפיע על החקירה.
פרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, שאל את שוורץ באריכות על האזכורים הרבים של משפחת חפץ בעת חקירתו. שוורץ והחוקר הכפוף לו, יניב פלג, אמרו לחפץ שמשפחתו תקרוס בשל המידע שבידי החוקרים, ולטענת בן-צור - כוונתם הייתה לאותה מקורבת. שוורץ הכחיש זאת ואמר, שהכוונה הייתה למידע הקושר את חפץ לעבירות, ואשר עלול להביא לכליאתו ולפיכך לניתוק מאשתו-דאז ומילדיו. בתגובה לדבריו של חפץ, לפיהם הבין שהכוונה היא למקורבת, אמר שוורץ שמדובר בתחושה סובייקטיבית מוטעית שלו.
"לתת לו תחושת עוצמה של היחידה"
לדברי שוורץ, האמירות לחפץ לפיהן החוקרים עקבו אחריו ונקודות התורפה שלו ידועות להן, נועדו "לתת לו תחושת עוצמה של היחידה, ולא בשביל שום דבר אחר". לטענתו, אזכורה של משפחתו לא היווה איומים פסולים, אלא שיקוף של מה שיקרה אם ימשיך לשמור על זכות השתיקה משום שהדבר עלול לחזק את הראיות נגדו. בן-צור: "האם אתה יודע שהקשר המשפחתי שלו פורק בעקבות מה שעשיתם?". שוורץ: "אני יודע שהוא פורק". בן-צור: "למה?". שוורץ: "לא יודע". בן-צור: "אתה באמת לא יודע או שאתה מיתמם?". שוורץ: "אני באמת לא יודע".
בן-צור ציטט את דבריו של חפץ בעדותו בנוגע לחיפוש בטלפון שלו והאפשרות שיימצאו בו תכנים אישיים: "אני מוכן לחתום על זה שזה ניר שוורץ אמר. הוא איים עלי בתכנים האלה הלוך ושוב, פשוט הוא ממש איים בלי רמזים שהם יפשיטו אותי". שוורץ: "אפשר לעיין בפרוטוקולים של החקירה ולראות שלא היה דבר כזה. איש לא איים על ניר חפץ שיפשיטו אותו". בן-צור: "הוא משקר במצח נחושה". שוורץ: "זה אתה אומר". בן-צור: "זו התוצאה של התשובה שלך". שוורץ:
"התחושה שלו מתוך המועקה שלו בחקירה היא שאיימו עליו. זה לא היה".
שוורץ הוסיף, כי המטרה הייתה לגרום לחפץ ש"יתכבד ויגיד מה שהוא יודע לומר כנגד אנשים אחרים", בראש ובראשונה - נתניהו. בן-צור: "אז המשוואה שאתם שרטטתם היא: משפחה, גורלך, יש אחרים, כדאי לך להגן עליך ועל המשפחה ולא על אותם אחרים". שוורץ: "נכון". הוא הכחיש את דבריו של חפץ, לפיהן הוצע לו שוב ושוב להיות עד מדינה.
איזו "פצצה" תיפול על חפץ
בן-צור שאל את שוורץ על זימונה לחקירה של אשתו-דאז של חפץ. שוורץ השיב, כי הדבר נעשה משום ש" יכול להיות בהחלט שהיא נחשפה או לשיחות שלו או שהוא סיפר לה דברים שאירעו בעניין שאותו חקרנו. בנוסף לזה גם נתפס מסמך בבית שבו היא גם מתגוררת, והיה צריך גם לשאול לגבי המסמך הזה". בן-צור שאל האם זומנו לחקירה גם רעיותיהם של עדים אחרים, ושוורץ השיב שאינו יודע. לצד זאת אישר, שאם חפץ אכן ראה את אשתו בפרוזדור משרדי להב 433 כפי שהעיד - הרי שהמפגש לא היה מקרי.
בן-צור הראה, כי פלג אמר לחפץ: "הולכת ליפול עליך פה פצצה שתזעזע את עולמך ואני לא ציני ואני לא צוחק" - יממה לפני שנעצרה המקורבת והופגשה איתו. שוורץ טען שהכוונה הייתה להסכמתו של שלמה פילבר להפוך לעד מדינה, אך בן-צור אמר שהסכמה זו באה קודם לכן והייתה ידועה. בן-צור הוסיף ושאל: "בהנחה שהפצצה קשורה למקורבת ולאישה, פסול או לא פסול?". שוורץ: "אני לא חושב שזה פסול". לדבריו, המקורבת הובאה לחקירה לא כדי להשתמש בה נגד חפץ, אך אכן נעשה בה שימוש כזה ואין בכך פסול.
שוורץ הוסיף: "כמי שניהל את החקירה הזו, לא הייתה לי שום הנחיה, שום הכוונה שום דרישה מהחוקרים שאיתי וגם לא הייתה שום הנחיה מעלי לבצע את המהלך הזה על-מנת לאיים על חפץ בעניינים אישיים שייחשפו אם לא ישתף פעולה בחקירה". בן-צור: "מותר לאיים על נחקר שמשפחתו תיחרב אם לא יהפוך לעד מדינה?". שוורץ: "אין פה איום". בן-צור: "שאלתי אם מותר". שוורץ: "לאיים אסור, אבל אין פה איום. יש פה שיקוף מצב, שעלול להיווצר אם ימשיך לא לשתף פעולה בחקירה. אין פה איום". בן-צור: "חפץ העיד איך הוא תפס את זה. זו תפיסה נטולת אחיזה במציאות לתפיסתך?". שוורץ: "בהחלט".
"הצלחתם לעקוב ולראות שיש מקורבת"
על הפגשתה של המקורבת עם חפץ אמר שוורץ, שהכוונה הייתה "שהיות והוא רואה שאנחנו יודעים לגביו הכל, זה משליך גם על עוצמת הראיות שיש לנו נגדו. המשמעות היא שיבין שאנחנו יחידה חזקה שיודעת הכל, ושעדיף לו לשתף פעולה ולספר בעצמו את הדברים שקרו, כדי שבית המשפט יתרשם מהגרסה שלו". בן-צור: "רציתם לשבור אותו ולהפוך אותו לעד מדינה. הדברים היחידים שאתם יודעים כאמצעי לחץ זה העניין של המקורבת. והעניין המשפחתי, זה מה שהיחידה המפוארת שלכם הצליחה למצוא. הצלחתם לעקוב ולראות שיש מקורבת". שוורץ: "וכל הראיות שהוטחו בו".
בן-צור שאל מדוע המשטרה ביקשה מבית המשפט צו חיפוש לביתה של המקורבת בנימוק של הלבנת הון. שוורץ השיב, כי אינו זוכר חשד כזה אפילו לגבי חפץ, אך הצו נבע מהחשדות נגד חפץ ומכך שהוא שהה בביתה; "עובדה שבית המשפט חתם על הצו", הוסיף.
בן-צור הטיח בשוורץ בנוגע לחקירתה של המקורבת: "השאלות שהיא נשאלה הן שאלות פושעות, אלה שאלות שבאירן או בטליבאן עדיין מתלבטים אם לשואל אותן. איך זה קרה הדבר הזה?". שוורץ: "גם אני לא אוהב את השאלות האלה". בן-צור: "השאלות הכי אינטימיות. השאלות הן רגישות?". שוורץ: "כן". בן-צור: "הכל בשביל האמוציה של חפץ, נכון?". שוורץ: "לא הבאנו אותה בשביל האמוציה של חפץ. ההפגשה איתו הייתה בשביל האמוציה של חפץ. יש פה מהלך שלם של חקירה".
בהמשך עדותו אמר שוורץ, כי שיחת הטלפון עם אשתו של חפץ בה נאמר לה שהוא משתחרר, כאשר בפועל לא השתחרר - הייתה טעות. הוא הסביר, כי חפץ היה עצור גם בתיק 1270 (הניסיון הנטען להשפיע על בחירת היועץ המשפטי לממשלה) ושוחרר בתיק זה, אך נותר עצור בתיק 4000. החוקר שהתקשר אליה עשה זאת מסיבות לוגיסטיות, כלשונו, ולא שם לב שחפץ עודנו עצור בתיק האחר. חפץ טען בעדותו, כי היה זה ניסיון לשחק ברגשותיו ולשבור אותו.
בן-צור טען, כי שוורץ ופלג התבטאו בצורה זהה בפגישות הרענון שנערכו להם בפרקליטות, כפי שמלמדים הסיכומים שהועברו להגנה, וכי הדבר מלמד ש"שיקרתם במצח נחושה ושיקרתם בצורה זהה" בנוגע לסיבות לאזכור משפחתו של חפץ בחקירה. השופטת רבקה פרידמן-פלדמן העירה, כי ייתכן שהניסוח הזהה נובע מכך שמדובר בתרשומת של הפרקליטות. שוורץ הכחיש שהדליף את תוכן הרענון לערוץ, אשר פרסם ש"חוקריו של חפץ טוענים: תרגילים לגיטימיים".

תודה לאורן פרסיקו, כתב העין השביעית, על סיועו בסיקור.
תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
+להגנה יש מכשול כפול
19:00 11/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

תחילה עליה לשכנע את בית המשפט להאמין לניר חפץ ולא לחוקרו, ולקבוע שהופעלו עליו לחצים פסולים. לאחר מכן עליה לשכנע את בית המשפט שלא להאמין לחפץ, ולקבוע שלא חתם מרצונו החופשי על הסכם עד המדינה

שוורץ. למה הזכיר את המשפחה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השימוש במקורבת לחפץ - תקין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לקרא לילד בשמו - סחיטה באיומים
ד"ר משה פרץ  |  11/01/22 14:36
2
הטעיה
ZB  |  11/01/22 15:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
חוקרו של ניר חפץ מכחיש את טענותיו על תנאים קשים מהם נחקר. לא משנה למי יאמין בית המשפט; הסתירה הזאת מקשה על התביעה    לעומת זאת, אישר ניר שוורץ שהחוקרים כלל לא עשו השוואות כלשהן לפני שהחליטו שסיקורו של נתניהו בוואלה היה חריג
איתמר לוין
ניר שוורץ מאשר שחוקרי להב 433 לא הכירו מושגי יסוד בתקשורת כאשר חקרו את תיק 4000, אך אומר שלא הזדקקו לכך    מאשר גם שבדקו בצורה חלקית את המדיות של חפץ וישועה
איתמר לוין
רב-פקד ניר שוורץ דוחה את טענותיו של עד המדינה על מניעת שינה ומזון, אם כי אומר שאינו אחראי לתנאי המעצר    מאשר בחקירה הנגדית: לא ביצעתי השוואות לסיקורו של נתניהו בוואלה
איתמר לוין
בית המשפט העליון מרחיב את הדיבור על הגבול שבין המותר לפלילי בקשר בין נבחר ציבור לבין חברו שגם נזקק לשירותיו    עם כל ההבדלים בין פרשת בן-אליעזר לבין תיק 1000, הדברים עשויים להוות הכוונה גם במשפט נתניהו
ד"ר משה ברנט
דיון בפני האליטה האינטלקטואלית של ישראל בראשות פרופסור יוסף אגסי על הפרשיות המשפטיות של בנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il