X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזרחי יפן וסינגפור יכולים להיכנס ל-192 מדינות ללא צורך בהוצאת אשרת כניסה מוקדמת ארצות הברית נמצאת רק במקום השישי הדרכון הישראלי נמצא במקום ה-24 לאחר שב-2006 היה במקום ה-18 הדרכון החלש ביותר בעולם - של אפגניסטן
▪  ▪  ▪
ארצות אירופה מובילות את הדירוג באופן ניכר [צילום: shutterstock]

הדרכונים החזקים ביותר בעולם, המאפשרים לבעליהם - אזרחי המדינות המנפיקות את הדרכונים הללו - לנוע בחופשיות הרבה ביותר בעולם, הם הדרכונים של יפן ושל סינגפור. כך עולה מן הדוח הראשון לשנת 2022 שפרסמה החברה הבריטית הנלי אנד פרטנרס העוקבת באופן קבוע אחרי דירוג הדרכונים בעולם.
על-פי הדירוג, שלא החשיב את איסורי הטיסה הזמניים שהוטלו על מדינות רבות בשל התפשטות זני הקורונה השונים, יכולים אזרחי יפן וסינגפור להיכנס ללא פחות מ-192 מדינות מבלי שהם נזקקים להוציא לפני כן אשרת כניסה.
לשם השוואה - אזרחי אפגניסטן, הנמצאת בתחתית הדירוג, יכולים להיכנס ללא אשרת כניסה רק ל-26 מדינות ברחבי העולם.
ב-CNN דווח כי במקום השני של הדירוג נמצאות יחד גרמניה וקוריאה הדרומית, שאזרחיהן יכולים להיכנס באופן חופשי ללא צורך בהוצאת ויזה ל-190 ארצות. במקום השלישי (189) נמצאות יחד פינלנד, איטליה, ספרד ולוקסמבורג. במקום הרביעי (188) נמצאות שבדיה, צרפת, אוסטריה, הולנד ודנמרק, ובמקום החמישי (187) נמצאות פורטוגל ואירלנד.
בריטניה וארצות הברית, שהיו בשנת 2014 בראש רשימת הדרכונים החזקים, נמצאות כעת רק במקום השישי של הדירוג. אולם עבורן מדובר בהתחזקות של מקום אחד. הן חולקות אותו עם בלגיה, נורבגיה, שוויץ וניו-זילנד.
במקום השביעי של הדירוג נמצאות אוסטרליה, קנדה, צ'כיה, יוון ומלטה. במקומות השמיני, התשיעי והעשירי נמצאות ארצות ממזרח אירופה כמו פולין שעלתה למקום השמיני, ליטא וסלובקיה שהעפילו למקום התשיעי ולטביה ואסטוניה שנמצאות במקום העשירי בדירוג.
הדרכון הישראלי נמצא במקום ה-24 בדירוג הדרכונים החזקים. אזרחי מדינת ישראל יכולים להיכנס ל-159 ארצות מבלי שיידרשו להוצאת אשרת כניסה מוקדמת. מדובר בעליה קלה לעומת השנה שעברה. בשנת 2006 היה הדרכון הישראלי במקום ה-18 של הדירוג.

תאריך:  12/01/2022   |   עודכן:  12/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרכונים החזקים בעולם: של יפן ושל סינגפור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בקרב חולים שהיה להם רישיון לקנביס, השימוש באופיאטים ובמורפין ירד באופן סטטיסטי ב-40%    יו"ר האגודה לרפואה גריאטרית: "יש חוסר ידע וחוסר ביטחון בקרב רופאים רבים בהשפעת קנביס רפואי על המטופל"
עידן יוסף
חברי ועדת החוץ והביטחון תובעים להקימן מחדש: "לא ייתכן שנסגרו כיתות כוננות ונאספו נשקים טרם סיום עבודת המטה וללא דיווח לוועדה"    המל"ל: לא נכון לערער על הקביעה המקצועית של צה"ל    ח"כ האוזר: הפרתם הנחיה מפורשת של הוועדה
עידן יוסף
כך הודיע המשנה למנכ"ל המשרד לשירותי דת בדיון משותף לוועדת החוקה ולוועדה לשירותי הדת    קריב: "הציפייה שלנו שבכל מקום בו מוקמת חלקה אזרחית היא תופקד בידי עמותה העוסקת בקבורה אזרחית ולא בידי חברה קדישא; לא ייתכן שחברה אורתודוקסית תנהל בית עלמין אזרחי"    מלינובסקי: "לא נשלח מתים שלנו לקבורה בחו"ל, כמו הצעות הזויות שעלו בשם הדת"
עידן יוסף
ועדת הכספים קיימה דיון ראשון בצווים להשוואת המיסוי על נוזל לסיגריות אלקטרוניות ועל סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות למיסוי על סיגריות וטבק לגלגול    משרד הבריאות הציג את נזקי הסיגריות האלקטרוניות וגרימתן לעישון בקרב צעירים   מנגד טענו נציגי החברות, למיסוי הגדול משמעותית מהמס על סיגריות ומוצרי טבק, שיביא להתמוטטותם הכלכלית    חברי הוועדה קראו למשרד הבריאות לבחון את המיסוי ולוודא כי זה אכן שווה למס על מוצרי עישון אחרים
עידן יוסף
ראש עירית לוד: רק כאשר חלילה ייהרג ילד יהודי בתל אביב המדינה תעצור מלכת ותכריז מלחמת חורמה בעבריינים ובעבירות הנשק והירי, עד אז, זה לא מעניין    יו"ר הוועדה לבט"פ: הרוב הגדול של התושבים הערבים בלוד מאסו בחיים בצל הסכנה. הם לא יוצאים מהבית מחשש להיפגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il