סגן ראש אגף המבצעים במשטרה, תת-ניצב מוריס חן, התנהג בצורה המתאימה לעבריין או לארגון פשע, כאשר ניסה לגלגל מעליו את האחריות לאסון מירון. כך מאשים (יום ה', 13.1.22) ראש מדור סיור, סגן-ניצב אבי תובל, בעדותו בוועדת נאור, לאחר שלדבריו חן ניסה להטיל עליו אחריות זו. "זה ניסיון קלוש לגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה למקום אחר, אולי ניסיון להינצל", טען.
תובל העיד, כי בשיחת חולין עם חן ביוני השנה אמר לו הלה במפתיע, כי מדור סיור שבחטיבת שיטור (ולא חטיבת רישוי ואבטחה) אחראי מזה שנתיים לתורה ולהנחיה של חוק הבטיחות במקומות ציבוריים - ולכן הוא נושא באחריות לאסון מירון. "הוא כאילו בא מוכן, עם דף מתוך נוהל לגבי חוק הבטיחות" אך לא הציג את הנוהל כולו. תובל אמר שחזר נסער למפקדיו, וראש מחלקת סיור, ניצב-משנה אבשלום אלמליח, השיב שאין לכך בסיס. אלמליח בדק עם מפקדי אגף המבצעים, ו"הבנו שאין כזה דבר". במקביל שאל תובל את הקצינים הכפופים אליו, וכולם אמרו שמעולם לא שמעו על כך.
"זה פיל ענק בחדר, ופתאום הוא יוצא בהצהרה: אתה אחראי על כזה דבר עצום", המשיך תובל. "זה בכלל לא שייך לעולם התוכן שלי. אני אחראי על מתן מענה לפניות למוקד 100, וזה עולם התכנון". לדבריו, הוא ואנשיו הצליחו להשיג את הנוהל דרך אחד מעמיתיו של אלמליח במטה הארצי, והתברר שהוא יצא רק בחודש מאי 2021. תובל לא מצא אותו במערכת התקשורת של המשטרה ובמערכת הפקודות והנהלים שלה.
"הוא נמצא בכל מיני מיילים ספורדיים. זה נמצא במערכת 'שערי ידע', שהיא סל המחזור של המשטרה, של מסמכים שלא יודעים איפה לשים אותם, של נהלים מן העבר. שם זה נשתל ביוני 2020. זו לא מערכת פופולרית, לא עובדים איתה, היא לא מחייבת. לא יודעים אם מה שיש שם הוא מבוסס וקיבל משמעות פיקודית", טען תובל.
תובל המשיך לבלוש אחרי מקור המסמך ומצא, לדבריו, כי במרס 2020 - עשרה חודשים אחרי שלדברי חן הנוהל נכנס לתוקף - כתב חן לעוזרו, שהוא מתכונן לאשר את הנוהל ומבקש לקדם אותו. בסופו של דבר, טען תובל, התברר שמדובר ב"טיוטה שנשארה טיוטה, מתה מיתת נשיקה ולא קיבלה שום תוקף משפטי". הוא האשים: "הניסיון הזה של חן ביום אחד להטיל אחריות עצומה על כזה אירוע טרגי על קצין מסוים בלא תימוכין - אתה מצפה לזה מעבריין או מארגון פשיעה, לא מהמפקד שלך".
לאחר עדותה בוועדה של תת-ניצב אנה בן-מרדכי, ראש חטיבת שיטור באגף המבצעים, וכאשר התברר שקיימת מחלוקת קשה במשטרה בנוגע לאכיפת חוק הבטיחות במקומות ציבוריים, נכנסה לתמונה מפקדת האגף, ניצב סיגל בר-צבי. היא קבעה חד-משמעית, כי "מה שהיה הוא שיהיה" והנושא - כולל מירון - מצוי באחריות חטיבת רישוי ואבטחה ולא באחריות חטיבת השיטור.