X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יניב פלג אמר לחפץ, בהתייחסו לשמירה על זכות השתיקה: "תשובה אחד שווה לך את כל הגירודים האלה והבלגן הזה והחוסר שינה הזה" השופט שחם לפלג: יצרת משוואה - זו הבנה סבירה של הדברים
▪  ▪  ▪
חפץ. "זה מגרד בטירוף" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

רס"ר בדימוס יניב פלג, אחד מחוקריו של ניר חפץ, יצר משוואה ברורה בין נכונותו של חפץ למסור גרסה בתיק 4000 לבין הפסקת סבלו הפיזי-רפואי. כך סבור (יום ג', 18.1.22) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, עודד שחם, מן ההרכב הדן בתיק נתניהו.
פלג אישר, כי חפץ התלונן מספר פעמים על עייפותו הקשה ואף ניתן היה לראות זאת. לדברי פלג, הוא ניסה לסייע לחפץ להתעורר ופעם אחת אף הציע לממונה עליו, רב-פקד בדימוס ניר שוורץ, להפסיק את החקירה ליום אחד - אך נדחה. הוא אישר, כי בכירי להב 433 ונציגי הפרקליטות ישבו בחדר הבקרה וראו את מצבו של חפץ. בן-צור הזכיר את עדותו של חפץ על הזמן הרב שהמתין בחוסר מעש להסעתו לבית המעצר, מה שהוביל להפחתת שעות השינה שלו. פלג השיב, כי הדבר לא נעשה בכוונה, אלא נבע - כמו במקרים אחרים - מבעיות לוגיסטיות.
בן-צור: "יש אצלך נחקר. הוא רעב, עייף מאוד, מאיימים עליו על שלמות התא המשפחתי שלו. המצב הרפואי שלו די מזעזע. אתה מבין שיש לכם פה אדם במצב לא פשוט?". פלג: "חפץ היה במצב לא פשוט חד-משמעית, מכל מיני חזיתות". פלג אישר שהתנהלה חקירה כלכלית בנוגע לנכסיו של חפץ, למרות שבתיק זה לא היו חשדות כספיים כלפיו. לדבריו, ההחלטה עליה הייתה של שוורץ והיא נועדה להוות עוד מנוף לחץ כדי לשכנעו למסור גרסה.
עברו ימים עד שקיבל תרופה
פלג אישר, כי ידע שחפץ סובל מאוד משלפוחיות בשל עקיצות בלילות המעצר, אבל נדרשו מספר ימים עד שנבדק בידי רופא וקיבל את התרופה שסייעה לו. פלג שב ואמר כי החובש בלהב השיב לפנייתו באומרו שאינו מגיע אלא אם מדובר בסכנת חיים. בן-צור: "הוא סובל, החובש אומר לך שזה לא סכנת חיים, אז ממשיכים הלאה? הוא במשמורת שלכם". פלג: "אני זוכר שזו הייתה שעה מאוחרת. האופציה שלי הייתה להזמין אמבולנס, לפנות אותו לבית חולים". בן-צור: "חפץ הציע שאולי תשלחו בווטסאפ, אולי צילום". פלג: "אני זוכר שהוא הציע הצעות. לצערי לא כך הדברים עובדים בלהב. אם חובש לא נמצא, לוקח זמן להגיע".
בן-צור ציטט את דבריו של פלג לחפץ: "תשובה אחד שווה לך את כל הגירודים האלה והבלגן הזה והחוסר שינה הזה". חפץ השיב: "זה מגרד בטירוף". פלג שב ואמר: "תשובה מספר אחת שווה לך את כל הסבל הזה". הוא אישר, כי התכוון בכך להמשך שתיקתו של חפץ. בן-צור: "איזו משוואה אתה מייצר? אתה אומר לו: הקו שלך, כלומר בחירה בזכותך החוקית שלא להשיב, שווה לך את הסבל, את הגירודים, את הבלגן, את חוסר השינה". פלג טען, כי הציג שאלה ולא משוואה. לדבריו, "חפץ חשוד בעבירות פליליות ונמצא במצב הזה בגלל החשד הזה. הוא לא מספק גרסה, הוא לא עונה לשאלות. זה הכל".
שחם: "השאלה מה הקשר בין הסבל הזה לתשובה מספר אחת. אדוני עשה קשר בין השניים. אם לא יתן את תשובה מספר אחת - אז מה? יתנו לו לנשום, יטפלו במצבו הרפואי? זה לכאורה מה שמשתמע". פלג: "אני מקבל את הביקורת". שחם: "זה לא ביקורת בכלל, זו אובזרבציה [תצפית] על יסוד דברים שאדוני אמר, זו הבנה סבירה של הדברים". פלג: "מה שהוא נשאל שם, זה האם כל הסיטואציה שהוא נמצא בה בגלל החשד".
שחם: "זה לא שני דברים שחייבים ללכת אחד ביחד עם השני". פלג: "חלילה. לא היה שמה, אם מנסים להבין, מה היה קורה אם היה עונה א' או ב'. לא הבטחתי לו כלום". שחם: "לא הבטחת במפורש שום דבר, אבל יצרת איזשהו קישור בין שני דברים". פלג: "אני מקבל את הפידבק של בית המשפט, אבל הוא היה חשוד בפלילים, לא נתן גרסה ויש לזה משמעות". שחם הוסיף, שהיה צורך להביא בחשבון את מצבו הרפואי של חפץ. פלג השיב, כי לא קיבל הוראה לעצור את החקירה.
התנאים השתפרו משמעותית אחרי החתימה
פלג אישר, כי תנאיו של חפץ השתפרו במידה רבה לאחר שחתם על הסכם עד מדינה, ואמר שזוהי המדיניות ביחידה: "ברגע שנחקר מאוד משתף פעולה או חותם על הסכם עד מדינה, הוא מקבל אוכל חם, חמגשית עם סכו"ם. מנסים להקל עליו יותר אם הוא משתף פעולה עם החוקרים. האוכל הופך להיות מפואר יותר". לדברי פלג, הוא היה האחראי על מזונו של חפץ, אשר לפני החתימה על ההסכם קיבל כריכים כמו כל העצורים. אין הוא יודע מה נעשה לגבי תנאי השינה, אבל "אני לא מעלה בדעתי ששוורץ או בכירים יותר מנעו ממנו שינה".
בן-צור שב ושאל על העדר הטיפול. פלג השיב: "אני ידעתי שמר חפץ צודק והוא הציע הצעות הגיוניות, אבל ידעתי שמשטרת ישראל לא עובדת ככה". בן-צור תהה מדוע פלג לא פנה לגורם בכיר שמעל החובש, ונענה שלא ידע למי לפנות. לדבריו, מפקד היאל"כ דאז, תת-ניצב אלי אסייג, שלח אותו לדבר עם החובש רק לאחר ש"עניין הפשפשים יצא לתקשורת" אחרי שחפץ הציף אותו בבית המשפט; החובש השיב, שאינו מקבל פקודות מאסייג.
בן-צור: "וכל עוד זה לא יצא לתקשורת, I couldn't care less". פלג: "אני לא יודע אם He couldn't care less, אבל זה נעצר ברמה שאני מדווח לשוורץ שהחובש לא יכול לראות אותו". פלג הדגיש: "חפץ צדק, הוא לא הרגיש בנוח. ראו שהוא סובל, אבל בפעמים שביקשתי - נדחיתי על-ידי החובש. דיווחתי על זה לממונים שלי. אבל הוא סובל חד-משמעית". בן-צור: "במשך ימים". פלג: "אני לא מתכחש לזה".

תודה לאורן פרסיקו, כתב העין השביעית, על סיועו בסיקור.
תאריך:  18/01/2022   |   עודכן:  18/01/2022
+תחזית מזג משפט נתניהו
19:50 18/01/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

ח"כ ביבי יתעתע בפרקליטות שנה תמימה  ▪  הוא סיכם עם בני גנץ ולא קיים; הוא הגיע לסיכום עם יצחק (בוז'י) הרצוג ולא סגר

נתניהו. יתעתע בכולם [צילום: יוטיוב]
+אפילו שחם לא יכול היה להבליג
18:55 18/01/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השתקן מבין שלושת השופטים קבע שחוקרו של ניר חפץ הציב לו משוואה: תדבר ואז נטפל בבעיותיך הרפואיות  ▪  מה שעולה מן העדויות חייב להביא לבדיקה מעמיקה של המתרחש בלהב 433

שחם. הדברים ברורים ובוטים [צילום: בוצ'צ'ו]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרו של חפץ יצר משוואה: מסירת גרסה והפסקת סבלו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה זה מעניין?
פלג א  |  18/01/22 16:52
2
דוגמה לעמים
עודד הנודד  |  18/01/22 17:28
3
האם השופטים ידפקו על השולחן
סרן במיל  |  21/01/22 03:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
הוא, בנימין נתניהו, הצירוף של גוליבר ורובין הוד ורובינזון קרוזו בעיני הנוהים אחריו כהולכים אחרי החלילן מהמלין, מסתלק מהמערכה? ומשאיר את האומה טרף לפרקליטות?
אפרים הלפרין
תפירת תיק לא מתחילה מכלום, לתפירת תיק במדינה דמוקרטית בד"כ יש בסיס    אינני זוכר איזה תיק נחקר קודם, אך בעניינו של נתניהו כל זיק של תיק, העלה לדעתי מדורה גדולה בפרקליטות ובמשטרה
איתמר לוין
זמן רב הוקדש לשאלה מתי (אם בכלל) העביר חפץ לנתניהו את מסמך ההגבלים העסקיים שקיבל מאלוביץ - והנה ההסבר מדוע    אחרי תיאוריו המזעזעים של חפץ על תנאי מעצרו, עולות טענות דומות בנוגע לאיריס אלוביץ
איציק וולף
פרקליטיו של ראש האופוזיציה מכחישים את הדיווח שלפיו נתניהו אישר להאיץ את המשא-ומתן על הסדר טיעון בתיקי האלפים    עד הערב הצליחו מארגני קמפיין גיוס ההמונים למען נתניהו לגייס יותר מ-2.85 מיליון שקלים מתוך יעד של 5 מיליון שקלים שהציבו לעצמם
איתמר לוין
פלג אומר ששוחח עם חפץ שעות ארוכות בחניון להב, אך לא תיעד את הדברים משום שלא עסקו בחקירה    דוחה את הטענות בדבר לחצים ואיומים    מאשר שאין לו הבנה של ממש בתחום התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il