X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טכנולוגיה פורצת דרך למאבק בסוכרת

שיבא תובע תמלוגים ב-10 מ"ש

טוען שחברת Orgenesis והחוקרת הבכירה פרופ' שרה פרבר משתמשים בטכנולוגיה וידע שפיתחה פרבר בעבודתה אצלו, מבלי לשלם את התמלוגים להם התחייבה החברה
▪  ▪  ▪
פרבר. שלושה עשורים של מחקר [צילום: בית החולים שיבא]

בית החולים שיבא תובע 10 מיליון שקל מחברת Orgenesis האמריקנית ומן המנהלת המדעית הראשית שלה, פרופ' שרה פרבר, שעבדה בעבר בבית החולים. לטענת שיבא, החברה עושה שימוש בתוצרי מחקריה של פרבר בשורותיו ולכן הידע שייך לו.
בתביעה, שהוגשה (20.1.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי במשך שלושה עשורים של מחקר פיתחה פרבר טכנולוגיות פורצות דרך הקשורות לתרפיה תאית (אחד מתחומי המחקר החשובים בשיבא) לטיפול במחלת הסוכרת באמצעות "תכנות מחדש" של תאים להפקת אינסולין. הטכנולוגיה והידע שפיתחה הם "אמצאת שירות" שכל הזכויות בה נתונות לשיבא, נטען בתביעה.
Orgenesis הוקמה במסגרת רישיון בלעדי שקיבלה מבית החולים למסחר את הטכנולוגיה והידע של פרבר בהתאם להסכם משנת 2012. בית החולים אמור לקבל תמלוגים של 7% ממכירות ו-24% מכל תקבול בתמורה לרישיונות משנה בקשר לכל מוצר, שירות או תהליך המכילים ידע וטכנולוגיה שלו, וכל ידע וטכנולוגיה שפותחו בידי פרבר או בפיקוחה בתחום של תרפיה תאית.
ואולם, נטען בתביעה, למעט שלושה דיווחים בתחילת הדרך על הסכמי רישיון שלטענת חברת Orgenesis מעולם לא מומשו, שיבא לא קיבל דיווחים כלשהם על מסחור של הטכנולוגיה או על הכנסות הנובעות מניצול הטכנולוגיה וממילא לא קיבל תשלום כלשהו; החברה טענה שלא היו מכירות ולא היו תקבולים כאלה. אולם בדיקת שיבא העלתה, כי Orgenesis משתמשת בהיקף נרחב בטכנולוגיה ובידע שלו, הן בתחום שהותר לה במסגרת הרישיון (טיפול בסוכרת) והן כבסיס לטכנולוגיות רפואיות נוספות של תרפיה תאית, ויש לחברה הכנסות של מיליוני דולרים בשנה עליהן אין היא מדווחת לו ואינה משלמת לו.
לדברי שיבא, הוא מבקש עתה לשים קץ לשימוש המפר בטכנולוגיה ובידע שפותחו אצלו מבלי שהוא זוכה לקבל את חלקו בפירותיהם. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ליעד וטשטיין, אמירה מנגלוס, אסנת דפנה וענבל טואף, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  20/01/2022   |   עודכן:  20/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הורה לרשות החשמל ולחברת החשמל לגבש בתוך תשעה חודשים נוהל שימנע ניתוק מצרכנים אלו, כמו גם מחולים הזקוקים לחשמל לצרכים חיוניים    מדגיש: ניתן לגבות את החובות בדרכים אחרות
מירב ארד
ישנם 200 ניסיונות התאבדות שלא זכו לטיפול, כ-10 מהם מצאו את מותם    יו"ר הוועדה לבחינת אלימות ואובדות אצל מטופלי אגף השיקום: "אובדנות נגרמת גם מאווירה שמתירה לדבר להתרחש - יש להבהיר שיש פתרונות"
עידן יוסף
עידן יוסף
גנץ: "הצוללות החדשות ישדרגו את יכולות חיל-הים, ויסייעו בשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב"    סוכם על תוכנית רכש גומלין ושיתוף פעולה תעשייתי בישראל בהיקף של יותר מ-850 מיליון אירו
עידן יוסף
חלק שלישי בתחקיר כלכליסט חושף כיצד יחידת סיגינט גילתה באמצעות תוכנת NSO ששתלה בטלפון של אזרח כי הוא משתמש בישומון המציע שירותי הכרויות בין גברים - ואף מסרו את המידע ליחידה אחרת לצורך מעקב אחריו בשטח    המעקב נומק בכך שיש חשש שיבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות", והסביר כי היעד מהווה "סכנה לדמוקרטיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il