X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמיר אשל ומנכ"ל חברת טיסנקרופ הגרמנית, ד"ר רולף וירץ [צילום: אריאל חרמוני]
ישראל חתמה הסכם לרכישת 3 צוללות מגרמניה
גנץ: "הצוללות החדשות ישדרגו את יכולות חיל-הים, ויסייעו בשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב" סוכם על תוכנית רכש גומלין ושיתוף פעולה תעשייתי בישראל בהיקף של יותר מ-850 מיליון אירו

משרדי הביטחון הישראלי והגרמני וחברת טיסנקרופ חתמו (יום ה', 20.1.22) על הסכם רכישת שלוש צוללות חדשות לחיל-הים בכ-3 מיליארד אירו. הצוללות יפותחו וייוצרו בגרמניה, כשהראשונה תימסר לצה"ל בתוך תשע שנים.
שר הביטחון בני גנץ אמר כי "רכש שלוש צוללות מבצעיות, מהשורה הראשונה, מצטרף לשורה של צעדים שאנו מקדמים בשנה האחרונה בהצטיידות והתעצמות צה"ל והמוכנות המבצעית לכל זירות המלחמה. אני מבקש להודות לממשלת גרמניה על הסיוע בקידום העסקה ועל תמיכתה ומחויבותה לביטחון ישראל. אני בטוח שהצוללות החדשות, ישדרגו את יכולות חיל-הים, ויסייעו בשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב".
על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל ומנכ"ל חברת טיסנקרופ הגרמנית, הד"ר רולף וירץ, במשרד הביטחון בקריה בתל אביב, בטקס מצומצם בהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ובכירים נוספים.
הצוללות הן מסדרה חדשה שתיקרא "דקר". ממשלת גרמניה תממן חלק מההסכם באמצעות מענק מיוחד, בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות בשנת 2017. לפי ההסכם, הצוללות החדשות יהיו מהמתקדמות מסוגן בעולם. ההסכם יכלול גם הקמת מדמה (סימולטור) ייחודי בישראל, חבילת תמיכה לוגיסטית ואספקת חלפים.
בתוך כך, סוכם על תוכנית רכש גומלין ושיתוף פעולה תעשייתי בישראל בהיקף של יותר מ-850 מיליון אירו. הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה סיכמה לפני כמה חודשים עם טיסנקרופ על מימוש מחויבויות העבר של החברה. "ההסכם כולל רכש מתעשיות ישראליות, בהן גם תעשיות ביטחוניות, שיניב ידע, פתיחת שווקים בחו"ל, הכשרות מקצועיות, תעסוקה והתפתחות טכנולוגית למשק ולמערכת הביטחון", מסרו במשרד הביטחון. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הוסיפה: "אני רואה חשיבות רבה בכך שבמסגרת ההבנות יכללו פרויקטים המאפשרים פיתוח התמחויות והזדמנויות חדשות לחברות ישראליות בכלל ובאזורי עדיפות בפרט".
ביום ראשון הקרוב תובא לאישור בישיבת הממשלה הצעה להחלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט.

תאריך:  20/01/2022   |   עודכן:  20/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל חתמה הסכם לרכישת 3 צוללות מגרמניה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איפה אליהו כשצריך אותו
באום  |  20/01/22 10:28
2
זה אותו גנץ אשר יוזם ועדת חקיר
ד"ר משה פרץ  |  20/01/22 11:21
 
- רק לנתניהו אסור לקנות צוללות ?
שמואל א'   |  20/01/22 13:33
3
שוחד שוחד ושוב שוחד
משחקים בנידמה לי  |  20/01/22 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חלק שלישי בתחקיר כלכליסט חושף כיצד יחידת סיגינט גילתה באמצעות תוכנת NSO ששתלה בטלפון של אזרח כי הוא משתמש בישומון המציע שירותי הכרויות בין גברים - ואף מסרו את המידע ליחידה אחרת לצורך מעקב אחריו בשטח    המעקב נומק בכך שיש חשש שיבצע "עבירות סדר ציבורי בנסיבות מחמירות", והסביר כי היעד מהווה "סכנה לדמוקרטיה"
עידן יוסף
רה"מ והח"כ מיהדות התורה שוחחו בישיבה סגורה של ועדת החוץ והביטחון לפני שבועיים - דבר שלא התרחש מאז שהוקמה הממשלה, בשל החרם של ראשי המפלגות החרדיות על בנט    השרה מירב כהן: "אני בעד ממשלת אחדות רחבה, כולל עם החרדים"
עידן יוסף
חבר הכנסת אלי כהן סירב להפצרות יו"ר הישיבה צבי האוזר להיצמד לנוסח השאילתה לשרת התחבורה    כהן סירב למלא אחר התקנון, היו"ר נאלץ לשלול ממנו את זכות השאילתה ובתגובה גידף כהן: "עבד כי ימלוך. חצוף"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית אמר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מעולם לא ראה עיצומים כלכליים כמו אלה שארצות הברית תטיל על מדינתו אם יחליט על מתקפה צבאית נגד אוקראינה    טען שיש לצדדים על מה לדבר משום שנכון להיום אוקראינה אינה מועמדת מיידית להצטרפות לנאט"ו
איציק וולף
ראש האופוזיציה נפגש פעם נוספת עם צוות ההגנה שלו ודן עמו בשאלת החתימה על הסדר טיעון    ההערכה היא שלא תהיינה הסכמות בין נתניהו לבין הפרקליטות על תנאי ההסדר לפני פרישת מנדלבליט בעוד 12 ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il