X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת אספן הודיעה כי בשל פערים מסחריים הופסק בתיאום ובהסכמה המשא-ומתן שהתקיים בינה לבין קבוצת שגיא מאז חודש דצמבר 2021 לרכישת מניות אספן ואספן BV בידי שגיא ולרכישת חברה קפריסאית של שגיא בידי אספן
▪  ▪  ▪
שגיא. המשא ומתן הסתיים ללא עסקה [צילום: יח"צ]

המשא-ומתן שהתקיים בחודשים האחרונים בין קבוצת אספן לבין איש העסקים טדי שגיא לעסקה שבה דובר על כך ששגיא ירכוש 25% ממניות החברה הבת, אספן BV, התפוצץ ולא יחודש.
אספן הודיעה לבורסה (יום ה', 20.1.22) כי המשא-ומתן שהתקיים בין החברה לבין קבוצת שגיא לא הבשיל לכדי הסכם מחייב מפאת פערים מסחריים. "נוכח זאת הצדדים, הפסיקו היום, בתיאום ובהסכמה ביניהם, את המשא-ומתן נשוא הדוחות הקודמים", לשון ההודעה.
בחודש דצמבר 2021 דיווחה אספן על המשא-ומתן ולפיו היה אמור שגיא לרכוש 5% ממניות קבוצת הנדל"ן אספן, שבשליטת רוני צארום, תמורת סכום של 40.5 מיליון שקל. מנגד, תרכוש חברת אספן BV משגיא את מלוא המניות של חברת נדל"ן קפריסאית שבבעלותו, המחזיקה בנכסים בשווי כולל של כ-60 מיליון אירו. כך סוכם במזכר הבנות לא מחייב בין הצדדים. הצדדים סיכמו ביניהם לפעול על-מנת שיוכלו לחתום על הסכמים מחייבים עד ל-24 בדצמבר 2021.
על-פי דיווח שהועבר אז לבורסה, כנגד רכישת מניות החברה הקפריסאית יוקצו רבע ממניות אספן BV לקבוצת שגיא. בנוסף לכך, תינתן לשגיא אופציה למשך שנה וחצי להגדיל את שיעור אחזקותיו באספן BV ב-15% נוספים - עד לשיעור כולל של 40%. מכיוון ששווי החברה הקפריסאית גבוה בכ-10 מיליון אירו לעומת השווי שהוסכם בין הצדדים לרכישת 24.99% מאספן BV, יראו הצדדים בסכום העודף כאמור כהלוואה שהעמידה קבוצת שגיא לאספן BV אשר תישא ריבית בשיעור שנתי שייקבע בהסכמים המפורטים.
עוד דווח כי במועד השלמת העסקה אספן תרכוש מקבוצת שגיא מרכז לוגיסטי בישראל ששוויו נאמד בכ-66.5 מיליון שקל, הכולל מבנה בגודל של כ-4,800 מ"ר על שטח של כ-12 דונם קרקע פרטית, והיתרה כ-4 דונם הינה קרקע פנויה בחכירה מהוונת. הנכס יושכר לקבוצת שגיא בחוזה לתקופה בת 10 שנים עם אופציה לתקופה נוספת בת 5 שנים על-פי הסכם שכירות NET TRIPLE, בתמורה לשכר דירה שנתי נטו בסך של כ-2.85 מיליון שקל. התמורה נטו שתקבל אספן מן השכירות במתווה שלפיו הנכס יושכר לקבוצת שגיא למשך 15 שנה תגיע רק ל-42.75 מיליון שקל.
כאמור, בשל פערים מסחריים בין הצדדים - לא תצא העסקה אל הפועל.

תאריך:  21/01/2022   |   עודכן:  21/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 טדי שגיא / Teddy Sagi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוצץ המו"מ בין טדי שגיא לאספן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משרד האוצר האמריקני הודיע כי הטיל עיצומים כלכליים על ארבעה בכירים בעבר ובהווה בממשל האוקראיני לאחר שהתגלה כי הופעלו על-ידי המודיעין הרוסי לצורך פגיעה בריבונות האוקראינית ולצורך השתלטות על הממשלה האוקראינית ועל התשתיות במדינה
איציק וולף
הזמרת הבריטית הודיעה למעריציה שציפו לראות אותה מופיעה בארצות הברית שלא תוכל לפתוח את מסע ההופעות בזמן בגלל שחצי מצוות ההפקה שלה חולה בקורונה    "אני נבוכה מאוד ומתנצלת שזו הדקה האחרונה"
עידן יוסף
לנוכח הימצאות יו"ר ועדת הכספים בבידוד והשעות הספורות לפקיעה של הצווים למיסוי לגבי נוזל לסיגריה אלקטרונית וסיגריה אלקטרונית חד-פעמית
עידן יוסף
איציק וולף
חברת המדיה דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2021 ופרסמה את תחזיותיה לרבעון הראשון של 2022    ההכנסות ברבעון עמדו על 7.71 מיליארד דולר    הצפי לתוספת המנויים ברבעון הקרוב - 2.5 מיליון, נמוך משמעותית מכמעט 4 מיליון שנוספו ברבעון הראשון אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il