X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא הרצוג:"נאור תיזכר כאחת מהענקיות במשפט הישראלי" שר המשפטים סער: "שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה" היועמ"ש מנדלבליט: "דמות מופת, מגדלור של צדק, חכמה וערכים"
▪  ▪  ▪
מרים נאור ז"ל. משפטנית מוערכת וחזקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

במערכת הפוליטית והמשפטית ספדו (יום ב', 24.1.22) לנשיאת העליון לשעבר מרים נאור, שנפטרה בגיל 74.
נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לה: "מדינת ישראל מרכינה את ראשה עם לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור. נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי– נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית, אשר ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר".
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד: "נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה. דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו.
שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון. מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה. יהי זכרה ברוך".
סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר: "בשורה קשה עם פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת מרים נאור. שופטת בכל רמ"ח איבריה ושס"ה גידיה שעשתה את כל הדרך מביהמ״ש השלום ועד לפסגה. שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. 'הדין נגזר מהעובדות'. תנחומי מקרב לב לפרופ׳ אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך".
שר החוץ יאיר לפיד הביע צער על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור: "איבדנו אישה חזקה, שהקדישה את שנות חייה, את חוכמתה וניסיונה, למען הצדק והחוק במדינת ישראל. היא הובילה את ועדת החקירה על אסון במירון במסירות, רגישות ומקצועיות כפי שנהגה כל חייה. אני שולח תנחומים למשפחתה. יהי זכרה ברוך".
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע את צערו העמוק על פטירתה של הנשיאה לשעבר של בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור ז"ל. מנדלבליט ספד: "השופטת נאור הייתה דמות מופת, מגדלור של צדק, חכמה וערכים, אשר תרומתה לעולם המשפט לא תסולא בפז. מורשתה המרשימה, בין היתר, בקידום דיאלוג ושמירה על האיזונים הראויים בין הרשויות, במחויבותה לחברה שוויונית והוגנת בישראל ולקידום ערכים של אמת וצדק, תישאר עמנו לעד. היועץ המשפטי לממשלה משתתף בצער פרופ׳ אריה נאור והבנים מיכאל ונפתלי. יהי זכרה ברוך".
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הביע צער על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז"ל: "רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו מעומק ליבנו לפרופ׳ אריה נאור, לבנים מיכאל ונפתלי ולכל משפחת נאור, על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת מרים נאור ז"ל. לשופטת נאור הייתה מחויבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, לו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים. רעייתי שרה ואני זוכרים בחום את פגישותינו הנעימות בבתינו בהן יכולנו לעמוד על אישיותה הייחודית ועל הקשר העמוק שלה עם אריה, שותפה לחיים רבי מעש. יהי זכרה ברוך".
שר הביטחון, בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: נאור פעלה לאורך עשרות שנים למען הצדק, ובחוכמה תרמה רבות למערכת המשפט, תוך הפניית קשב רב לצורכי החברה הישראלית. במסגרת פעילותה לאורך השנים, ביססה נאור את הקו החשוב של בג"ץ בתמיכה בצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל, תוך שמירה על זכויות האדם והפרט ומציאת האיזונים הנכונים. בכך תרמה גם לאופיה של המדינה כיהודית ודמוקרטית, וגם לביטחונה, אותו שאבה מכור מחצבתה.
נאור עמדה כחומה בצורה מול ניסיונות לפגוע בשלטון החוק ובמערכת המשפט כנשיאה, בדרכה הממלכתית והבלתי מתפשרת. גם לאחר פרישתה המשיכה בפעילותה למען החברה, ולקחה על עצמה את המשימה הלאומית לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון המירון. אני שולח תנחומים מעומק ליבי לבני משפחתה. שלא תדעו עוד צער."
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "לשכת עורכי הדין מבכה את לכתה בטרם עת של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ומשתתפת בצערם הגדול של בן זוגה אריה נאור, ילדיה ומשפחתה המורחבת. השופטת נאור הייתה אישה פורצת דרך, שופטת מוערכת בבית המשפט ונשיאת בית המשפט העליון ה-11, כאשר בחודשים האחרונים לחייה עמדה בראשות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. השופטת נאור קידשה את ערכי היושר, השקיפות והצניעות בשעה שהנהיגה את הרשות השופטת. במסירותה ובדאגתה למדינת ישראל, נתנה הנשיאה נאור דוגמה ומופת לשוויון ההזדמנויות ולעליונות שלטון החוק במדינת ישראל, יהי זכרה ברוך".
פרקליטות המדינה אבלה על פטירתה של השופטת בדימוס מרים נאור: "נשיאה נאור עבדה במשרד המשפטים משלהי 1971 כמתמחה, ולאחר מכן כפרקליטה במחלקת הבג"צים עד מינויה לשיפוט. הנשיאה נאור הייתה מאושיות המשפט הבולטות שידעה מדינת ישראל, והיוותה מקור השראה לרבים. עבודתה המקצועית והיסודית, ידענותה המשפטית חריצותה הרבה וצניעותה – הן רק חלק מתכונותיה, שבזכותן היוותה דוגמה ומופת. חתירתה לבירור העובדות וירידתה לפרטים לאור תפיסתה כי הדין נגזר מן העובדות היו לשם דבר. פסיקותיה של הנשיאה נאור ועשרות שנות פעילותה בשירות הציבורי עיצבו את מדינת ישראל, ותרמו רבות לזכויות האדם והאזרח ולשלטון החוק במדינה.פרקליט המדינה וכל עובדי הפרקליטות מרכינים ראש על לכתה ומשתתפים בצער המשפחה."

תאריך:  24/01/2022   |   עודכן:  24/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רה"מ בנט: "נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים של עשייה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בנט לא ראוי להיות בין מספידה
יש  |  24/01/22 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נאור כיהנה כשופטת בכל הערכאות במשך 37 שנים, כולל כנשיאת בית המשפט העליון בשנים 2017-2015    כתבה מאות פסקי דין בכל התחומים בבית המשפט העליון ב-16 שנות כהונתה בו    עד יומה האחרון עמדה בראש ועדת החקירה לאסון מירון
מירב ארד
על-פי ההחלטה, בוועדה יהיו ששה חברים. שלושה מוועדת חוקה ושלושה מוועדת החוץ והביטחון    בראשות הוועדה יעמוד ח"כ איתן גינזבורג
מירב ארד
קריב אמר את הדברים בדיון בו אישרה הוועדה את הארכת הגבלת ההתקהלות העומדת על 50 בני אדם במבנה (למעט במקום בו פועל תו ירוק) עד ל-1.2.22    בכך יותאם תוקף ההגבלה למועד כלל הגבלות המרחב הציבורי והפרטי לרבות הגבלות התו הירוק
מירב ארד
האונייה Alexandria, הנושאת דגל קפריסין ביצעה פעולות להוצאת מי נטל שפכה האונייה שמן לים, ובכך גרמה לזיהום הים בשמן ולכלוך רשות הרבים
מירב ארד
בנוסף, יבוצע דרוג של הקיבוצים, הערים והמועצות הירוקות בישראל על-פי פרמטרים של מצב קיים    בראש צוות הבדיקה יעמוד גיורא פרויד - מרכז תחום התחממות גלובלית ומשבר האקלים בקבוצת משוב מזה עשור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il