X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הסוהר "אופק" לקטינים הופך למתחם נפרד בתוך כלא רימונים - האם תימשך הירידה במספר האסירים הקטינים? ירידה ממאות לעשרות היא תקדים ברמה עולמית, אך ללא תוכנית שיקום ומסגרת מחוץ לכלא מרחפת סכנת החזרה לכלא
▪  ▪  ▪
עבריינים צעירים [צילום: שב"ס]

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ מיכל שיר סגמן, קיימה השבוע (יום ד', 26.1.22) דיון על השפעת איחוד בית הסוהר אופק ובית הסוהר רימונים על רווחתם ושלומם של האסירים הקטינים. לוועדה נמסר בדיון כי "אופק" הוא הכלא לקטינים בני 18-14, כאשר הגיל הממוצע לאסיר הוא הוא 16 עד 16 וחצי, וכיום שוהים בו 66 אסירים קטינים.
עו"ד ורד וינדמן, מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, תיארה את המצב הקיים: "עד כה המדיניות הייתה להסתכל על נוער עובר חוק מבחינה שיקומית וטיפולית. כלומר, שצריך ואפשר לשקם אותם. כלא אופק, אף שלא היה נטול בעיות ואתגרים, אופיין בדיוק בגישה זו. חייבים לוודא את משמעות שינוי ההגדרה של כלא אופק על התנאים המסופקים לקטינים, על היקף הצוות והכשרתו, שמירת ההפרדה מהבגירים ועוד".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

עו"ד מיכל גולד ממשרד המשפטים, המתאמת הבין משרדית למניעת עבריינות נוער: "הירידה במספר הקטינים באופק, ממאות לעשרות, זה תקדים ברמה עולמית, וזה קרה רק בזכות מאמץ של כל המערכות, אך חשוב שלא ננוח על זרי הדפנה ונמשיך במאמץ זה. הנערים שמגיעים לריצוי מאסר ב'אופק' הם הכי מורכבים בחברה הישראלית, כל אחד עם סיפור חיים מאוד לא פשוט, ולכן צריך לוודא שהצוות שמטפל בהם ממשיך לשמור על האוריינטציה ועל ההכשרה שלו. ברור לי שכיום כל שב"ס ממשיכים להיות מוכוונים למדיניות זו, אך החשש שלי הוא שבעתיד זה יישכח, ולכן טוב וחשוב שהוועדה מקיימת דיון מעקב על הנושא כבר בתחילת הדרך".
חשש זה של עו"ד גולד חזר לאורך כל הדיון, מצד כל גורמי המקצוע (הרשות לשיקום האסיר, שירות המבחן לנוער, הסניגוריה הציבורית ועוד), אשר החמיאו כולם למודל הקיים בכלא "אופק", ולהצלחה השיקומית-טיפולית שלו, אך שהכפפתו לכלא אחר תביא בעתיד לירידה באיכות הטיפול והתנאים.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

תת גונדר ערן פייר, סגן מפקד מחוז מרכז בשירות בתי הסוהר: "ב-2001 הוחלט על הקמת כלא נפרד לקטינים, והוא שוכן במיקומו הנוכחי מאז 2004. מדובר במתחם נפרד, המצוי בקומה אפס, של אותו בניין בו מצוי כלא רימונים בקומות הגבוהות יותר. בשנים 2014-2004 היה ממוצע של 190 אסירים קטינים, ובזכות עבודה משותפת של כלל הגופים והמשרדים, בשנים 2018-2015 הממוצע ירד לכמאה ומ-2018 חוזרים לממוצע של כ-85-80. הבוקר הספירה הייתה של 66 נערים.
"אנו כארגון נדרשים להתייעל, ולכן התחלנו בניסוי-חלוץ ב-1.1.22 במסגרתו אופק חוזר להיות מוגדר כמתחם עצמאי, אחד משלושה מתחמים, בתוך כלא רימונים. אין שום שינוי, במיקום, בתנאים או באוריינטציה. אין שום השפעה על תקני השיקום והטיפול. אפילו מפקד הכלא נשאר באותה דרגה. ההתייעלות באה לידי ביטוי רק בתקנים של פיקוד ושליטה - למשל הורדת הדרגה של קצינת האג"ם והכפפה לקצין האג"ם של רימונים- ותקנים של מנהלה ושירותים לוגיסטיים - למשל צוות 'בדק בית' שעכשיו יהיה אחד משלושה צוותים של כלא רימונים. סגל הכלא כולו ימשיך לעבור הכשרות ייחודיות לנושא קטינים, ויהיה ייחודי לכלא, אבל האיחוד גם יאפשר לנו בעתיד להכשיר מספר מצומצם של אנשי סגל מרימונים, שיוכלו לגבות בכלא אופק, בתקופות של תחלואה והיעדר סגל, כמו שלמדנו בקורונה".
פייר הדגיש שכבר כאשר הוא פיקד על הכלא, בשנים 2013-2012, נסמך על כלא רימונים בכל מיני היבטים לוגיסטיים: "אז גם זה שינוי לא גדול, אבל אין כל שינוי בהיבט האוריינטציה או התנאים. בחודש אפריל יתקיים דיון סטטוס על הניסוי, אצל מפקד המחוז, לבחון מה צריך לחזק ומה צריך לתקן לגבי המהלך, ואני מזמין אתכם להמשיך וללוות אותנו בתהליך. אנחנו עם האצבע על הדופק ואני אישית מעורב מאוד בתהליך בכלא כל העת".
ליאת שוסטר זיני, מפקחת ארצית נוער וצעירים ברשות לשיקום האסיר: "אלה הקטינים הכי מורכבים של מדינת ישראל. כל אחד דורש עולם ומלואו וכל אחד מגיע עם סיפור חיים משמעותי, שנים של פשעים בכל המערכות בהן היו, יש להם הרבה פגיעה באמון והרבה כישלונות במסגרות, והם מגיעים במצב מאוד מורכב וגם יוצאים למצב מורכב. כל הגופים והצוותים עושים מאמצים עילאיים לשיקום הקטינים האלה, אבל השיקום שלהם מורכב מאוד-מאוד. יש עבודה טובה מאוד מול צוות הטיפול בכלא אופק, וחשוב לנו להמשיך להיות שותפים. יש כל מיני פעילויות שיקומיות שפסקו, כמו הבאת חבר'ה משוקמים מבחוץ לדבר עם הקטינים, אבל זה בעיקר בגלל הקורונה. הנתונים מראים כיום שקטין שנכנס לכלא אופק והשתחרר ללא רצף טיפול, כלומר ללא תוכנית שיקום של רש"א ומסגרת שתחכה בחוץ, הסיכוי שלו לחזור למאסר באופק הוא 70%. אך עם זאת, בשל המורכבות של הנערים הללו, יש מחסור במסגרות שיכולות ורוצות לקבל אותם בחוץ".
בטי חנן, מנהלת שירות המבחן לנוער במשרד הרווחה והביטחון החברתי: "יש לנו הערכה גבוהה לעבודה של כלא אופק עם הקטינים, חשוב לנו לשמר את הקיים. אני יכולה לחשוב על אפשרויות התייעלות אחרות ברמת קטינים וצעירים, מבלי לשנות את עצמאות הכלא. כמו-כן, דובר פה על שמירת התקנים כמות שהם בגורמי הטיפול והשיקום ושינוי רק בגורמי מנהלה וכדומה. חשוב לי לציין שגם גורמי המנהלה משפיעים על היכולת שלנו להוציא תוכניות לפועל, ויש לשים לב לכך, וכן, גם אם התקן שציין תג"ד פייר הוא 5.5 עובדים סוציאליים, למשל, הרי שבפועל אנו עובדים מול שלושה".
חברי הוועדה היו מודאגים מפער זה של איוש התקנים, וביקשו פירוט של כלל הפערים בתקנים השונים, ולאחר בירור השיבה איילת לוי, ראש ענף טיפול ושיקום באופק, לחברי הוועדה את כל מספרי התקנים והאיוש בכלא, ובהם העובדה כי אכן יש כיום ראש תחום טיפול, וכן עוד שלושה עובדי סוציאליים, עובד נוסף התפטר לפני כשלושה חודשים, וכבר מספר שנים שלא מצליחים לאייש את התקן וחצי הנוסף, כחלק ממחסור של כ-40 עובדים סוציאליים בשב"ס כולו.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, סיכמה את הדיון ואמרה כי מדובר בדיון חשוב, וכי יש לברך על הירידה המתמשכת במספר הקטינים הכלואים לאורך השנים, אך גם יש לוודא כי שינוי חשוב זה ממשיך. על כן הוועדה תפקח מקרוב על תהליך האיחוד בין אופק לרימונים, תקיים דיון מעקב בנושא בעוד כחודש, ותקיים סיור במקום בחודש אפריל. יו"ר הוועדה אף הוסיפה כי תפנה ליושבות-ראש ועדות ביטחון הפנים, החינוך והרווחה כדי שהסיור והפיקוח על הנושא יהיו משותפים.
שיר-סגמן אמרה שהיא שמחה לשמוע כי תהליך ההתייעלות שמכוחו בא האיחוד לא משנה את האוריינטציה של בית הכלא, אך הוועדה מבקשת לקבל לידיה את הנהלים והפקודות אשר מגדירים את התקנים ואת העצמאות התקציבית של הכלא, כדי שתוכל לוודא כל שנה בדיון מעקב שאלה נשמרים, וכך נשמרים התנאים אשר מקבלים כיום האסירים הקטינים.

תאריך:  29/01/2022   |   עודכן:  29/01/2022
+"אם בהייטק ימשיכו לחפש מתחת לפנס, הם לא יצליחו לצאת מהמשבר"
00:54 30/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה ביטון בדיון על עתיד ההייטק הישראלי: המדינה צריכה לאפשר לענף סביבה תומכת ולעודד שילוב צעירים מהפריפריה ומהחברה הערבית והחרדית  ▪  יו"ר הרשות לחדשנות: סטארטאפ ניישן זה נהדר, אבל לא בהכרח מוביל לצמיחה ולא יכול להוות חוסן כלכלי לכל שכבות האוכלוסייה

הילה חדד-חמלניק, מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה [צילום: רמי זרנגר]
+מגעים לתמיכה חרדית מבחוץ תמורת בלימת חקיקה רגישה
22:41 29/01/22  |  עידן יוסף

מגעים אינטנסיביים התנהלו לאחרונה בין נציגים חרדים לבכירים בממשלה, כאשר על הפרק חצי שנה שהחרדים לא תוקפים את הממשלה ובתמורה נבלמת חקיקה 'רגישה' מבחינת החרדים.
על-פי המתווה, אחרי חצי שנה החרדים יתמכו בקואליציה מבחוץ והקואליציה מצידה תדאג לתקציבים. ‏לפי אותם גורמים המתווה נמצא בשלבי מו"מ והעניין טרם הבשיל (מעריב).

+ח"כ יואב קיש חיובי לקורונה
20:28 29/01/22  |  עידן יוסף

ח״כ יואב קיש נמצא חיובי לקורונה. עוד נדבקי קורונה בכנסת: עובד חברת שפיר, עובדת מחלקת הדרכה ועובד ערוץ כנסת.

+שס בקמפיין חדש: "הממשלה מרעיבה ילדים"; ליברמן: "דרעי בודק כשרות באתרי סקי בשווייץ"
20:16 29/01/22  |  עידן יוסף

מפלגת שס יוצאת בקמפןן חדש שבו נטען כי לממשלה שמרעיבה ילדים אין זכות קיום. בסרטון נראים אם ובנה עורכים קניות כאשר האם אינה מאפשרת לבנה להוסיף מוצרים לעגלה בשל מחירם הגבוה. זאת בשעה שלקוח אחר קונה חבילות של מזון לחתולים בטענה שלכך יש תקציב.
יו״ר שס אריה דרעי אמר: ״הסרטון הכואב הזה הוא מציאות החיים היומיומית של מאות אלפי משפחות בישראל, הנאנקות תחת גל הגזירות וההתייקרויות שאין לו סוף. בכל הממשלה המנופחת הזו, על שלל התפקידים והג׳ובים שלה, אין ולו נציג חברתי אחד שישמע את זעקת המוחלשים ויפעל למענם. איווט, בנט, לפיד: תסתכלו לילד הזה בעיניים״.
‏שר האוצר אביגדור ‎ליברמן עקץ בערוץ 12 את דרעי על בחירתו לצאת לחופשה יוקרתית בחו"ל לאחר התפטרותו מהכנסת והחתימה על הסדר הטיעון: "הוא מיד טס לסנט מוריץ בשווייץ, אחד המקומות הכי יוקרתיים שיש. הוא כנראה בא לבדוק את מצב הכשרות באתרי הסקי".

+ח"כ דוד ביטן נמצא חיובי לקורונה
18:37 29/01/22  |  עידן יוסף

ח״כ דוד ביטן ושני עובדי משמר הכנסת דיווחו כי לאחר בדיקה שביצעו לנגיף הקורונה - נמצאו חיוביים. זו הפעם השנייה שבה ביטן נדבק בקורונה. בפעם הקודמת היה מאושפז חודשים אחדים. ביטן מסר כי הוא מרגיש בסדר ומודה לכולם על איחולי ההחלמה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה חדה במספר הנערים הכלואים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
ערן שקד, אחראי הניו מדיה בערבית במשטרה: מחודש יוני, אז החל המדור שלנו לפעול, הגדלנו את מספר העוקבים בפייסבוק בערבית של המשטרה מ-383 אלף למעל מיליון. גם מספר העוקבים באינסטגרם הוכפל    ח"כ דוידסון: "הפתרון הטוב ביותר הוא ספורט. זה ימנע מילדים משועממים להגיע למקומות של אלימות"
עידן יוסף
ועדת הכספים דנה בפעילות לפ"ם בשנים 2021-2020    יו"ר הוועדה: "התחושה של כולם שמתבטאת גם במספרים, היא שיש העדפה לא נכונה ולא הולמת לצרכים באוכלוסייה"    ביקורת נוכח אי-העברת נתונים מסודרים לקראת הדיון ובמהלכו    דיון נוסף יתקיים בשבועות הקרובים
עידן יוסף
משרד החוץ: ההסכם אינו שנוי כיום במחלוקת ומהווה אבן-דרך במארג היחסים בין ישראל לגרמניה    הד"ר אהרון מור: המדינה לא דרשה מגרמניה שליש מהסכם השילומים שטרם שולם לה - כ-500 מיליון דולר, ששווים היום כ-20 מיליארד בערך כיום
עידן יוסף
עדויות קשות בוועדת הבריאות על כך שמד"א לוקח מונופול וממדר אלפי כוננים של איחוד הצלה ולא מעביר אליהם קריאות לעזרה    יו"ר ועדת הבריאות: "למרות חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מוקד מד"א לא משתף פעולה. בכל יום שבחקיקת איחוד מוקדי החירום מתעכבת, נמנעת הצלת חיים"
עידן יוסף
ח"כ סובה: הניסיונות הבלתי פוסקים לפגוע בחוק השבות ולטעון שהנאצים לא נגעו בנכדים, זה סילוף מסוכן של ההיסטוריה    ח"כ טיבי: הגזענות והשנאה לאחר, לערבים לערביות לפלשתינים לפלשתיניות, היא נורמה אנטי מוסרית בחברה הישראלית וברוב היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il