X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים דנה בפעילות לפ"ם בשנים 2021-2020 יו"ר הוועדה: "התחושה של כולם שמתבטאת גם במספרים, היא שיש העדפה לא נכונה ולא הולמת לצרכים באוכלוסייה" ביקורת נוכח אי-העברת נתונים מסודרים לקראת הדיון ובמהלכו דיון נוסף יתקיים בשבועות הקרובים
▪  ▪  ▪
לשכת הפרסום הממשלתית. איפה הכסף?

ועדת הכספים קיימה (יום ג', 27.1.22) דיון בפעילות לשכת הפרסום הממשלתית בשנים 2021-2020. במרכז הדיון עמדה שאלת החשיפה והפרסום מצד משרדי הממשלה כלפי המגזרים השונים, בדגש על חלקם באוכלוסייה והתקציב המושקע בפרסום מנגד, בחלוקה לאמצעי המדיה השונים. במסגרת הדיון הוצג מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שנכתב לבקשת ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, ומוצגים בו נתונים על הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם) על פרסומים בשנים 2021-2015 בפילוח לפי קבוצות אוכלוסייה ואמצעי תקשורת.
במסגרת המסמך צוין כי תפקיד לפ"ם הוא מתן שירותי פרסום והפקה (כגון פיתוח אסטרטגיית פרסום, מחקר, שירותי דפוס וגרפיקה, רכש ומדיה) למשרדי ממשלה וגופים ציבוריים. ללפ"ם אין תקציב פרסום משלה, והפרסום ממומן מתשלומי הלקוחות (דהיינו משרדי הממשלה והגופים הציבוריים) שהיא נותנת להם שירותים.
לעניין הוצאות משרד הבריאות על קמפיינים בנושא הקורונה, בפברואר-אוקטובר 2020, הובאו במסמך נתוני דוח מבקר המדינה, לפיהם בחודשים פברואר-אוקטובר 2020 הפיק משרד הבריאות 47 קמפיינים בעלות כוללת של כ-93 מיליון שקל. הרוב הגדול של הוצאות הפרסום, 76.2 מיליון שקל (82% מכלל ההוצאות), הוקצו לפרסומים בעבור החברה הכללית. כ-9.3 מיליון שקל (10% מההוצאות) הוקצו לחברה הערבית ו-5% מההוצאות (כ-5 מיליון שקל) הוקצו לחברה החרדית. יתר ההוצאות, בסך 2.7 מיליון ש"ח (3% מסך תקציב הפרסום), יועדו לדוברי רוסית, לדוברי אמהרית ולציבור הדתי-לאומי. במסמך צוין כי מבקר המדינה וגורמים אחרים עסקו בקשיי ההסברה לקבוצות אוכלוסייה שונות במשבר הקורונה, ולאוכלוסייה הערבית בפרט. בדוח המבקר הומלץ לפעול לגיבוש תוכניות הסברה ייעודיות אשר יותאמו לאוכלוסיות שונות.

נתונים על הוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית בשנים 2015–2021 בדגש על פרסומים לחברה הערבית / סקירה
במסמך מוצגים נתונים על הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית (להלן: לפ"מ) על פרסומים בשנים 2015–2021, בפילוח לפי קבוצות אוכלוסייה ואמצעי מדיה, ובדגש על פרסומים לחברה הערבית. מסמך זה הוא עדכון של מסמכים קודמים שנכתבו בנושא בשנת 2020, והתמקדו לבקשת חברי כנסת שונים בפרסומים עבור החברה החרדית ועבור דוברי הרוסית. (26 עמ')
הוצאות פרסומי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) - 2020-2015 / מצגת
הוצאות פרסומי לפ"ם עבור אוכלוסיית דוברי הרוסית בפילוח לפי סוגי מדיה, 2019 (5 עמ')
הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית על מדיה בחברה הערבית בשנים 2013 – 2016 / מסמך
לקראת יום השפה הערבית בכנסת שיתקיים ב- 3 ביולי, מוצגים במסמך זה נתונים על הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית על מדיה 1 בחברה הערבית בשנים 2013 – 2016 .
הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית על פרסום לחברה החרדית בשנים 2013 – 2016 / מסמך
בשנת 2016 גדלה ההוצאה למדיה בחברה החרדית בכ 1.39- מיליון שקלים (גידול של כ-43%) ביחס לשנת 2015 . עיקר הגידול בהוצאה למדיה בחברה החרדית נובע מגידול ההוצאה על פרסום בעיתונות החרדית. ( 6 עמ')
נתונים על לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) / מסמך
תקציבי לשכת הפרסום הממשלתית (להלן לפ"מ) לפרסום בחברה הערבית (7 עמ')

יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "ביקשתי ויזמתי את הידון הזה מכמה טעמים: פניתי ללשכה לשלוח את הנתונים של הפילוח וקיבלתי מצבור של קבצי אקסל שלא באמת מעידים ולא ניתן להסיק מהם כלום. יש תחושה סבירה להניח שחלוקת המשאבים בין המגזרים השונים ואמצעי המדיה השונים אינה שוויונית. צר לי מאוד לקבל תשובה של הלשכה שממנה היה צורך להסיק לבד מה כתוב שם. ביקשתי השוואה אחוזית בין גודל המגזר לבין התקציב שמושקע בו בחלוקה לאמצעי מדיה שונים (רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, תקשורת מודפסת) ולא קיבלתי זאת. לדעתי, זה לא תקין שרשות ממשלתית אינה מעבירה את הנתונים לבקשתם של הח"כים ולכן ביקשתי לקיים את הדיון הזה. אני מקווה שעכשיו נראה נתונים ברורים יותר לא יכול להיות שיש מגזרים שמופלים. בעיקר מדובר בצרכני התקשורת שצריכים לקבל את המידע הממשלתי באופן הנגיש ביותר, בשפות המובנות ובאמצעי המדיה הרלוונטיים לאותו מגזר. מקווה שהפעם הלשכה תעמיד לנו נתונים אמיתים שיתנו לנו כלים להשוואה ולבחון את הפעילות של הלשכה. אם נראה שיש הפליה נדרוש לתקן זאת לשנים קדימה".

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי: "הדיון הזה התחיל מכמה שיחות של שנינו בחודשים האחרונים ואז באמת התחלנו לדבר על הנושא הזה של שקיפות של נתונים, חלוקת משאבים וקריטריונים לחלוקה בתוך משרד ממשלתי כשמדובר בייצוג הולם ומסתבר שאחרי ביקשתי מהממ"מ מסמך על הוצאות הפרסום של הלשכה, שאין שקיפות בקריטריונים. אני רוצה לבקש שלפ"ם יתמקדו בעיקר בנושא של עוגת התקציב עצמה וגם בחלוקה, על-פי איזה נתונים, ולמה יש שוני? למה למשל כשמדברים על תקשורת כללית 28% הולכים לעיתונות ו-55% הולכים לדיגיטל ובחברה הערבית מתוך התקציב שהוא בלאו הכי 5% מהתקציב הכללי, 46% לעיתונות ורק 26% לדיגיטל ב-2019? יש המון דברים לא מובנים ואני רוצה שנבהיר את הסוגיה אחת ולתמיד".

ח"כ משה גפני: "זהו דיון משמעותי וחשוב, החברה הישראלית מורכבת מחלקים שונים ערבים יהודים, דתיים, חילוניים. כשהיה את הסיפור של הקורונה חלק גדול מהבעיה היה בהסברה. לא הגיעו למגזר החרדי כי יש סוג מדיה מסוים שהמגזר הזה משתמש בו ולכן היה חוסר גדול בציבור החרדי בהסבר גם על הקורונה עצמה וגם על החיסונים עצמם, נוצרה בעיה חברתית מאוד קשה ואנו מרגישים רע מאוד. הייתה התקפה נגד הרב קניבסקי, מסתבר שהוא צדק. מפריע לי שיושבים אנשים בלפ"ם וכשמדובר בפיקוח נפש, פרסמו בטלוויזיה או ברדיו וחלק גדול מהציבור החרדי בכלל לא ידע מהדברים האלה. זה חמור כי צריך להעביר לעולים החדשים, לערבים ולכולם את המידע. יש להגיע עם המידע עצמו גם בעברית לתקשורת אותה הציבור החרדי צורך. מי שעוסק במקצוע הזה צריך לדעת את הניואנסים כדי להגיע לכולם. אסור שהנושא ירד מסדר היום עד שימצא פתרון".

ח"כ אופיר כץ: "דווקא במאבק בקורונה, שאחד מהכלים המשמעותיים והחשובים בהתמודדות עם הקורונה היא ההסברה: הממשלות השקיעו המון משאבים בהצהרות ובפרסום על-מנת להגיע לכמה שיותר אזרחים, להעביר את ההנחיות וכו'. האם במאבק כה חשוב שאנו רוצים להגיע לכמה שיותר אזרחים יש לנו את הלוקסוס להחליט שבערוץ 14 לא מפרסמים? האם אנו מערבבים פה שיקולים אחרים על חשבון בריאות האזרחים? מדוע חודש אחרי הקמת הממשלה הפסיקו לפרסם בערוץ 14?".

ח"כ שלמה קרעי: "פניתי לשר התקשורת בשאילתה בנושא זה שערוץ 14 מוחרם מהתקציבים של לפ"ם. לפ"ם זה הכסף של האזרחים והוא צריך לחזור אליו. ערוץ 14 זה ייחודי כי זה לא רק פחות תקציב, אלא מחרימים את התקציב שם. לפ"ם אמרו שעלו התעריפים של ערוץ 14 ולכן הם הפסיקו לפרסם שם. התעריפים עלו במרץ, עד יוני החליטו לפרסם כרגיל, ביולי הפסיקו. זו שערורייה, מגזר כה גדול שצופה בערוץ לא מקבל את המידע ממשרדי הממשלה. תירוץ שלא מתקבל על הדעת, זה שקרי. אם יש בעיות תגיעו לפתרון. לא יכול להיות שהאזרחים לא מקבלים מידע".
ח"כ נירה שפק: "יש לשים דגש לנושא היערכות לחירום בהיבט אוכלוסיות מיוחדות, ח"כ פינטו גם העידה שבנושא הקורונה ובנושא ההסלמות הביטחוניות אין מענה לאנשים חירשים, עיוורים. מה נעשה בנושא והאם משרדי הממשלה הגדירו תקציבים מיוחדים שעומדים לחירום באופן כללי והאם יש התאמות לאנשים עם צרכים מיוחדים?".

ח"כ יעקב אשר: "המספרים מדברים בפני עצמם, החלוקה לפי המגזרים היא פחות ממחצית מחלקם באוכלוסייה וזה לא יכול להיות כשמדובר בתקציב ממשלתי הנוגע להסברה. כל דבר שנכון שילדים ידעו אותו, משקיעים המון במדיה מסוימת ואז זה לא מגיע להמון ילדים שצריכים לדעת את הדברים הללו ולא צורכים את אותה מדיה. כבר כמה שנים מעירים על כך ולא היה שינוי משמעותי. גם מבקר המדינה המליץ על כך".
קושניר: "למה הממ"מ מסוגל להעמיד נתונים אותם גוף שאמון על זה לא מסוגל להעמיד? לא ראיתי השוואה למגזרים השונים במה שהעברתם לנו".
בועז סטמבלר, מנהל לפ"ם, משרד רה"מ: "ישנם אי-דיוקים של הח"כים בנוגע להסברה במגזר החרדי, פרסמנו בכל פלטפורמה שבה החרדים צורכים את המדיה: תחנות רדיו, מכוניות כריזה, הודעות לטלפונים כשרים. לגבי ערוץ 14 – הערוץ מסרב לקבל את הפרסומות של לפ"ם משום שאנו מסרבים להעלאת מחירים חד-צדדית שלהם. אנו מקיימים איתם מו"מ מתוך כוונה לסדר ולסיים את המחלוקת, הערוץ טרם הממשלה הנוכחית, ואין שום קשר לממשלה כזו או אחרת, העלה מחירים באופן חד-צדדי".

ח"כ קושניר: "התקציב שאתה מנהל אותו הוא של משלם המיסים, אנו כח"כים לא צריכים לחפור בשוחות כדי לקבל נתונים. אפילו לא פנית אלינו לבקש עוד זמן, זה זלזול בוועדה, ובכנסת וזה לא מקובל. אתה תשמע את הנתונים שיציגו הממ"מ ואתה תגיע לפה בדיון הבא עם מצגת שתשלח לח"כים יומיים מראש עם כל הנתונים".
סטמבלר: "העברנו מידע לגבי מה שביקשתם, לא הבנתי שמה שאתה מתאר זה מה שאתם מבקשים. קיבלנו את הזימון רק לפני יומיים".
בהמשך הדיון הציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת את הנתונים השונים, וחברי הכנסת הצביעו על פערים שונים לעניין המגזרים השונים הדורשים טיפול. יו"ר הוועדה הצביע על פערים בתקציב הדיגיטל מול גודל האוכלוסייה דוברת הרוסית בישראל, ח"כ זועבי הצביעה על פערים בהוצאות הפרסום במגזר הערבי, וח"כ גפני הצביע על פערים בפניה לאמצעי המדיה המשודרת המרכזית על פני אמצעי מדיה קטנים יותר.
קושניר: "מה הקריטריונים של ההחלטות של הפרסום? יכול להיות שבגלל שמדובר במפעל עסקי של הממשלה שפועל על בסיס עמלות ומשתמש בתקציבי פרסום של משרד ממשלתי, מופעל פה שיקול כלכלי ושוכחים שהמערכת הזו נוסדה ליידע את הציבור של האזרחים על הפרסומים הממשלתיים? לדיון הבא אני מבקש תשובות"
כך סיכם יו"ר הוועדה את הדיון וציין כי נוכח אי-העמדת הנתונים יתקיים דיון נוסף בשבועות הקרובים: "התחושה של כולם שמתבטאת גם במספרים היא שיש העדפה לא נכונה ולא הולמת לצרכים באוכלוסייה ולא בטוח שלפי המדיה הנכונה. יש פער בין כמות האוכלוסייה לבין כמות הכסף המושקעת. אבקש מענה לדיון הבא על השאלות הללו: 1. מה הרציונל שעומד בפניכם בקבלת ההחלטה איך לפרסם, מה לפרסם ובאיזו שפה לפרסם? 2. מה הקריטריונים – האם ההחלטה היא אד הוק לפי קמפיין או שיש טבלת קריטריונים בסייסים? מה הם הנתונים? 3. תציגו את כל הנתונים המלאים של 2021. 4. עמלות שלפ"ם לוקחת, לא ברור איך זה פועל. אני רוצה להבין מה תקציב התפעול שלכם ואיך אתם בונים אותו ואם אתם גוף עסקי תציג דוח רווח והפסד בשנים 2021-2019.

תאריך:  27/01/2022   |   עודכן:  27/01/2022
+החשמל להתיישבות הצעירה: ח"כים ממרצ מאיימים במשבר קואליציוני
09:01 27/01/22  |  עידן יוסף

ח"כים ממרצ מאיימים שאם יתקדם החיבור לחשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון - זה יהפוך למשבר קואליציוני (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכת הפרסום הממשלתית אינה נוהגת בשקיפות בתקציבי פרסום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
משרד החוץ: ההסכם אינו שנוי כיום במחלוקת ומהווה אבן-דרך במארג היחסים בין ישראל לגרמניה    הד"ר אהרון מור: המדינה לא דרשה מגרמניה שליש מהסכם השילומים שטרם שולם לה - כ-500 מיליון דולר, ששווים היום כ-20 מיליארד בערך כיום
עידן יוסף
עדויות קשות בוועדת הבריאות על כך שמד"א לוקח מונופול וממדר אלפי כוננים של איחוד הצלה ולא מעביר אליהם קריאות לעזרה    יו"ר ועדת הבריאות: "למרות חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מוקד מד"א לא משתף פעולה. בכל יום שבחקיקת איחוד מוקדי החירום מתעכבת, נמנעת הצלת חיים"
עידן יוסף
ח"כ סובה: הניסיונות הבלתי פוסקים לפגוע בחוק השבות ולטעון שהנאצים לא נגעו בנכדים, זה סילוף מסוכן של ההיסטוריה    ח"כ טיבי: הגזענות והשנאה לאחר, לערבים לערביות לפלשתינים לפלשתיניות, היא נורמה אנטי מוסרית בחברה הישראלית וברוב היהודי
עידן יוסף
ח"כ איימן עודה, שיזם את ציון יום השפה הערבית בכנסת, בירך את שרת התחבורה על כך שבחרה להוביל השנה תיקון שגיאות בשילוט הדרכים    ח"כ אוסאמה סעדי: מיכאלי ביטלה את החלטת ישראל כ"ץ לעברת את השמות בשלטים
מירב ארד
הוגשו 5,600 בקשות והתקבלו 5,938 החלטות כולל סוף שנת 2020. 1,234 החלטות הוגשו בגין פיטורים. 307 החלטות התקבלו בבקשות להיתר צמצום משרה ושכר, 3,855 החלטות התקבלו בבקשות להיתר חל"ת או הארכתו ו-542 פניות נסגרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il