שבועות ספורים לפני הפתיחה המתוכננת של משחקי החורף האולימפיים בבייג'ינג, נמנעים המפרסמים הגדולים בארצות הברית מרכישת רצועות פרסומת בשידורי הטלוויזיה בארצות הברית.
נכון לאתמול (יום ד', 26.1.22), רק שתי רצועות פרסום נרכשו וגם הן מתמקדות בספורטאים מבלי שנזכרת המדינה המארחת, סין. זאת, לעומת משחקי חורף רגילים שחודשים ארוכים לקראתם מפרסמים כ-20 גופים כלכליים בינלאומיים ואמריקניים המעניקים חסויות לספורטאי משחקי החורף.
על-פי ההערכות, גם במהלך המשחקים עצמם שצפויים להיפתח ב-4 בפברואר, בקושי תוזכר סין כמדינה המארחת. זאת, במסגרת ניסיון להימנע מהסבת תשומת הלב למתיחות הגיאו-פוליטית שבין ארצות הברית לסין על-רקע פוליטי וכלכלי.
בין הסוגיות הנפיצות ביותר נמצאות הטענות שהעלו ארגוני זכויות אדם ביחס לניצול מיעוטים שחיים בסין בחסות משחקי החורף. המפרסמים חוששים שיואשמו בהעדפת הרווחים הכספיים שלהם על פני סוגיות של זכויות אדם, אירוע שעלול להפוך לבעיה כלכלית אם יתדרדר למחוזות השיימינג וחרם הצרכנים.