X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקום המעבר של הקו הסגול בת"א [צילום: איתמר לוין]
הסינים בחוץ: אלה הזוכים בהקמת הקו הירוק והסגול
נבחרו קבוצות הזכיינים שיקימו את הקווים הירוק והסגול במכרז הPPP של הרכבת הקלה הזוכות: קבוצת אלסטום, דן ואלקטרה הקו הסגול צפוי לעבוד ב-2026, הירוק ב-2027

ועדת המכרזים של חברת נת"ע סיימה (יום א', 30.1.22) את בחינת ההצעות במכרז להקמת הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש-דן.
למכרז הוגשו עשר הצעות על-ידי חמש קבוצות. כל קבוצה הגישה שתי הצעות - אחת לירוק ואחת לסגול. בסיום ההליך המכרזי החליטה ועדת המכרזים לבחור בהצעתה של קבוצת אלסטום, דן ואלקטרה, להקמת הקו הירוק ובהצעתה של קבוצת שפיר ו-CAF הספרדית להקמת הקו הסגול.
במסגרת ההליך המכרזי ולאחר הליך שימוע שהתקיים, הוחלט על-ידי ועדת המכרזים של נת"ע, על פסילת הצעתה של קבוצת שיכון ובינוי,CRRC CRCC ואגד לקווים הירוק והסגול. משמעות הדבר היא שהסינים מחוץ למכרז, מה שמפחית את כאב הראש של המדינה מול לחץ אמריקני לצמצום מעורבות סין במיזמי תשתית בארץ. עם זאת, המפסידות עשויות לעתור כנגד ההחלטה, כך שלא מדובר בסוף פסוק.
מנכ"ל נת"ע חיים גליק בירך את הזוכים: "זוהי בשורה אדירה לתושבי כל גוש-דן. רשת הרכבת הקלה קופצת הערב צעד משמעותי קדימה, עם שתי קבוצות ישראליות ובינלאומיות, שנבחרו להוביל את מטרופולין ת"א לעתיד תחבורתי חדש בטוח ונוח. זהו מכרז עצום ומורכב, ואני מצפה שהזוכים יצדיקו את האמון שניתן בהם, ויוכיחו את יכולתם להוביל את המיזם בבטחה, בהתאם ללוחות הזמנים ולתועלת תושבי גוש-דן וכלל הנוסעים".
המכרז נעשה בשיטת PPP
(Public Private Partnership), שתכולתו כוללת הקמה, תכנון, תחזוקה, אספקה ומימון של מיזמי הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה .
הקו הירוק, העתיד לפעול מסחרית ב-2027, אמור לקשר בין חולון וראשון לציון, לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשיה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ ויוקמו בו 63 תחנות (מתוכן 4 תת-קרקעיות).
הקו הסגול העתיד לפעול מסחרית ב-2026, יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר-אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-27 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות.
שני הקווים יצטרפו לקו האדום הצפוי לפעול מסחרית בסוף שנה זו, למערכת הסעת המונים שתסיע בשנה למעלה מ-200 מיליון נוסעים בשנה.
שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה: "הסעת המונים היא עתיד התחבורה שלנו. היא הדרך היחידה שלנו להתקדם בחיים וכחברה. ברכות לחברות הזוכות. אני בטוחה שחברת נת"ע יחד עם הזוכות מבינות את גודל האחריות ואת גודל המשימה. בהצלחה לכולם, לעבודה".

תאריך:  30/01/2022   |   עודכן:  30/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסינים בחוץ: אלה הזוכים בהקמת הקו הירוק והסגול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוסים עצלים..
דובברמן  |  31/01/22 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ועדת גרוניס ממליצה על היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, פרקליטת מחוז ת"א (אזרחי) לשעבר והמשנה ליועץ למשפט בינלאומי    בהרב-מיארה היא המועמדת המועדפת על סער
עידן יוסף
שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשיה פנו אל יצרני ויבואני מוצרי המזון והצריכה במטרה לעצור את עליית המחירים    הזהירו שינקטו צעדים
עידן יוסף
שטראוס עילית יצאה בקמפיין חדש שבו מוצגות משפחות חד-מיניות, ובמגזר הדתי התעוררו לצאת בחרם נגד חטיף דוריטוס    ארגון אופק ישראל מבקש מבד"ץ בית יוסף ומבד"ץ העדה החרדית להסיר לאלתר את הכשרות מן המוצר
איתמר לוין
חיות דחתה את בקשת המדינה לדיון חוזר בפסק הדין בו קבע בית המשפט העליון, כי המשטרה אינה רשאית לערוך חיפוש סמים בלא חשד ממשי כלפי מי שעל גופו מבוצע החיפוש    קובעת: מדובר בפיתוח של הלכות קודמות
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה המסיים את תפקידו בעוד יומיים תוקף גורמים פוליטיים שלדבריו ניסו לפגוע בשלטון החוק בישראל באיצטלה של 'משילות'    "פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תוך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il