X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחלקת נוער נס ציונה [צילום: משרד גנות אדריכלים]
משרד הבריאות משפר תנאי האשפוז והמרחב במרכזים לבריאות הנפש
במרכז לבריאות הנפש אברבנאל הוקמה מחלקה לנוער על הרצף והוסטל במרכז לבריאות הנפש באר שבע הוקם מבנה מחלקת ביטחון מוגבר חדשה במרכז לבריאות הנפש נס ציונה הוקמה מחלקת נוער חדשה במרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל הוקמו שתי מחלקות חדשות

משרד הבריאות מודיע (יום ב', 31.1.22) על סיום שורה של פרויקטים לשיפור תנאי האשפוז והמרחב במרכזים הממשלתיים לבריאות הנפש בישראל. המחלקות השונות שופצו במרכזי בריאות הנפש ברחבי הארץ, על-פי עקרונות שהובאו על-ידי האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות והם מייצגים גישה תומכת, תוך יצירת חוויית מטופל מטיבה ומרגיעה. הקמת מרחבים ייעודיים דרך התוכנית האדריכלית, הנגשת תחנת האחיות כך שתהיה נגישה וללא ניכור, שימוש בצבעים ואלמנטים עיצוביים מרגיעים כחלק מעיצוב המחלקה.

ארבעה פרויקטים הגיעו לשלב הסיום

בשלב זה הסתיימו ארבעה פרויקטים:
המרכז לבריאות הנפש אברבנאל הקמת מחלקה לנוער על הרצף (אוטיזם) והוסטלהעבודות מסתיימות בימים אלו ומוכנים לאכלוס בקרוב. שטח הפרויקט: בשלושה מבנים בשטח כולל של כ 5,800 מ"ר. עלות הפרויקט: 105 מיליון שקל. משך הביצוע כשלוש שנים. הפרויקט כולל שלושה מתחמים: מחלקת נוער – 26 מיטות; מחלקת אוטיזם – 20 מיטות; הוסטל – 32 מיטות.
במסגרת הפרויקט בוצע פיתוח שטח נרחב של המתחמים בין המבנים בשטח כולל של כ – 2500 מ"ר כולל עבודות גינון . במקום נוספו מתחמי פעילות באוויר הפתוח, מגרש ספורט, שבילי הליכה ועוד. נסללו כבישים וכן נסללו דרכי גישה וחניות.
המרכז לבריאות הנפש באר שבע – מבנה מחלקת ביטחון מוגבר חדשה
הפרויקט נמצא בשלביו האחרונים ולקראת אישורי אכלוס. שטח הפרויקט: 3000 מ"ר.
עלות הפרויקט: 37 מיליון שקל. שיפוץ הפרויקט וביצועו בפועל נמשך 34 חודשים.
המרכז לבריאות הנפש נס ציונה – מחלקת נוער חדשה מבנה הכולל מחלקת אשפוז לנוער. שיפוצו הסתיים לאחרונה ואוכלס. שטח הפרויקט: כ 1,200 מ"ר.
עלות הפרויקט: 8.6 מיליון שקל.
שיפוץ המבנה הביא לשיפור ניכר ומהותי בתנאי האשפוז במחלקה. הן במרחב הכללי של הצוותים המטפלים, המבקרים והמטופלים והן במרחב האישי של כל מטופל בתוך המחלק . הסטנדרטים שהובאו בעבודת הבינוי, התשתיות והאלמנטים לגימור תואמים את הפרוגרמות העדכניות של משרד הבריאות לתנאי אשפוז. הנראות החזותית תורמת רבות להליך הטיפולי ומשפרת את תחושת המטופל והצוותים המטפלים גם יחד.
המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל – שתי מחלקות חדשות. שטח הפרויקט הינו 5,680 מ"ר. עלות הפרויקט 70 מ' ש"ח - סיום בינוי דצמ' 2021.
הפרויקט כולל: 2 מחלקות אקוטיות פעילות סגורות - 36 מיטות; כיתות לימוד ושירותים נוספים.
תנאי האשפוז שופרו באופן משמעותי. מחלקות האשפוז הוגדלו לשטח של 1600 מ"ר וכוללת אפשרויות שיקום רבות נוספות, רווחה ומרחב, מיגון לחירום נגישות לנכים ועוד. המחלקות תוכננו לפי סטנדרט עדכני של הרגעה ובידוד, ריפוי בעיסוק, נגישות, מלונאות, מיגון לחירום, בטיחות, התמצאות ושליטה במרחב. משרד הבריאות דוגל בשיפור וייעול מתמיד במסגרתו נעשים צעדים לטובת ורווחת אזרחי מדינת ישראל, ציבור המטופלים והצוותים המטפלים.
שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "שנים שמערך בריאות הנפש הוזנח, והפך לחצר האחורית של מערכת הבריאות – לא עוד. בתי החולים והמרכזים הפסיכיאטריים לא שונים משום מוסד רפואי אחר, ולמתמודדי הנפש מגיע לקבל את הטיפול הטוב ביותר, בדיוק כמו לכל מטופל אחר. השינוי מתחיל בתקצוב ראוי, ובתקציב האחרון כבר הקצנו מאות מיליוני שקלים לשיקום מערך בריאות הנפש בישראל. השינוי כבר מתחיל, ויש עוד הרבה עבודה לפנינו".
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "תנאי האשפוז בעלי משמעות ישירה לאיכות הטיפול. אנחנו מחויבים לשינוי ושיפור התנאים. המשימה גדולה מאוד והטיפול בה ייארך מספר שנים, אבל לכל נדבך יש חשיבות רבה מאוד ואנחנו גאים להציג את ההתקדמות הזו וסיום שורה של פרויקטים ברחבי הארץ במרכזים לבריאות הנפש".

ביה"ח לבריאות הנפש טירת כרמל [צילום: משרד אדריכלים פלג קליינהאוס]
מבנה בטחון מוגבר באר שבע [צילום: מנהל הפרויקט – אדריאן אלתר]
תאריך:  31/01/2022   |   עודכן:  31/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות משפר תנאי האשפוז והמרחב במרכזים לבריאות הנפש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יביא את המלצתו לישיבת הממשלה בשבוע הבא, בתיאום עם בנט    אומר שפרקליטת מחוז ת"א לשעבר היא המתאימה ביותר, וסופגת מתקפות רק משום שהוא הציע אותה
איציק וולף
רעייתו של המרגל היהודי-אמריקני יהונתן פולארד, שליוותה את המאבק לשחרורו מן הכלא ומארצות הברית לישראל, נפטרה לאחר שנות מאבק במחלת הסרטן ולאחר שלקתה בנגיף הקורונה    הלוויתה תתקיים בהר המנוחות בירושלים
איציק וולף
בעקבות מחאת הזמרים ניל יאנג וג'וני מיטשל, שדרשו להסיר את שיריהם משירות הסטרימינג ספוטיפיי בעקבות מידע מוטעה שפורסם בפודקאסט של ג'ו רוגן על חיסוני קורונה, הודיע מנכ"ל החברה כי פודקאסטים העוסקים בנגיף הקורונה ייפתחו בהודעת אזהרה    "חשוב עבורי שלא נהפוך לצנזור"
עידן יוסף
רבנים, תלמידי ישיבות, מכינות ותלמודי תורה השתתפו ב"צעדת הישיבות" מבית הרבנות למשרד ראש הממשלה    הצועדים מחו כנגד "כוונותיו של השר כהנא להחליש את מעמד הרבנות ולפגוע בצביון היהודי"
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את התקנות שנועדו להרחיב את הפעולות שניתן לבצע ברכב שלא במוסך    אישרה גם דחייה של 7 חודשים למועד האחרון להתקנת תקנות נוספות    איגוד המוסכים: "אלה תקנות טסלה - החברה לא מאפשרת למוסכים לטפל ברכבים שלה ויוצרת מונופול"   במשרד התחבורה דחו את הטענה: התקנות עודכנו בהתאם להתקדמות הטכנולוגיה    יו"ר הוועדה ביקש ממשרד התחבורה להיוועץ ברשות התחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il