X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפיד ושקד. החוק ייתקע? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
לפיד שוקל לתקוע את חוק האזרחות של שקד
איילת שקד גיבשה נוהל זמני עד להעברת חוק האזרחות הבהירה כי המהלך שעשתה מתואם עם מזכיר הממשלה ויש כוונה לקדם במהירות את הצעת החוק השר לפיד יחליט לגבי הערר עד לישיבת הממשלה

הוויכוח על חוק האזרחות ממשיך לקרוע את הקואליציה. שרת הפנים, איילת שקד, פרסמה (יום ג', 1.2.22) נוהל זמני לבדיקת בקשות לקבלת מעמד של פלשתינים תושבי יו"ש הנשואים לאזרחים או לתושבי קבע בישראל.
לפני חצי שנה כשלה הקואליציה ולא הצליחה להשיג רוב לחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה). שרת הפנים, שמתקשה לחקיקת החוק מחדש, למרות הצעתו של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לקדם חוק אזרחות גדול יותר בנוסח האופוזיציה, מבקשת כי עד להשלמת הליכי החקיקה, ולכל המאוחר עד לסוף מושב החורף של הכנסת, יופעל נוהל זמני במסגרתו יטופלו בקשות של פלשתינים תושבי יו"ש.
אולם לנוכח התנגדותו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד גם לנוסח החוק המרוכך של שקד, מתקשה השרה מימינה להתקדם, ולפיד ישקול לתקוע את החוק של שקד. בציוץ בטוויטר כתבה שרת הפנים: "ביום ראשון, נצביע בממשלה על העררים שהוגשו על חוקי האזרחות ואח"כ נצביע עליהם בכנסת. לחוק יש רוב עצום של מעל 100 ח״כים, ואסור לתת לפוליטיקה לחבל בו פעם נוספת. המהלך מתואם עם מזכיר הממשלה".
לדברי שקד, לאור העובדה שמדובר בפרק זמן קצר ונדרשת בדיקה שאף היא דורשת זמן, בדיקת הבקשות תיעשה לפי סדרי עדיפות, בהתאם למכלול שיקולים, ובפרט שיקולים ביטחוניים.
הבדיקה תתחיל מקבוצת הגיל ממנה נשקף הסיכון הביטחוני הפחות ביותר – בקשות לשדרוג מעמד
מהיתר מת"ק לרישיון ישיבה ארעי מסוג א/5 לבני זוג פלשתינים תושבי יו"ש מעל גיל 50, המחזיקים בהיתר מת"ק ב-5 השנים האחרונות במסגרת הליך איחוד משפחות מכוח זוגיות.
מטרת הנוהל היא לקבוע את אופן הטיפול בבקשות למתן מעמד לבני זוג פלשתינים תושבי יו"ש הנשואים לאזרחים ישראלים, בהתאם לסעיף 7 לחוק האזרחות, ובני זוג תושבי אזור הנשואים לתושבי קבע, בהתאם לסעיף 2 לחוק הכניסה לישראל, בתקופה שבין 1 בפברואר 2022 ועד להעברת החוק.
שרת הפנים, איילת שקד הסבירה, "כפי שחייב בג"ץ, פרסמתי היום נוהל מעבר זמני עד להעברת חוק האזרחות. קיוותי שלא אצטרך לעשות זאת, אך לצערי נכון לעכשיו הפוליטיקה ניצחה את הצורך לשמור על ביצורה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ואת הצורך להגן על בטחונה של המדינה".

תאריך:  01/02/2022   |   עודכן:  01/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד שוקל לתקוע את חוק האזרחות של שקד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שקד/ עבאס ללפיד חשוב יותר עבאס ל"ת
לצערי  |  1/02/22 23:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי הפרטים על היקף הסיוע לבעלי עסקים ועל אופן מימושו עדיין נידונים וטרם סוכמו    "אנחנו ערים לקשיים ולשיח הציבורי, ואנחנו קשובים גם למגזר העסקי"
עידן יוסף
שר האוצר מנה את הסיבות להתייקרות חשבון החשמל ב-5.7%    על עליות המחירים ברשתות המזון אמר: "יש כאן ניצול ציני"    השר לפיד מתחייב לעצמאים: "לא נפקיר אותם, נטפל במי שנפגע. הממשלה תיכנס לזה במלוא הכוח"
יוסי אחימאיר
נפתלי בנט קיבל את שלו, כותרות, צילומים, מילים, אבל ספק אם הציבור ברובו התרשם, התפעל ממה שראה או קרא. זהו בנט המלא הבטחות, הזורע תקוות, המנסה לכבוש את דעת הקהל הספקנית - ובאמת מי פתחי ויאמין למילה שלו אחרי שכמעט כל מה שהכריז והבטיח לבוחרים בטרם הבחירות, הוא הפר אחד לאחד אחרי השיג את שלו
מירב ארד
כמו-כן תוארך הגבלת ההתקהלות במקום סגור (עד 50 איש במקום הפועל ללא תו ירוק) והארכת התו הסגול במקומות מסחר
מירב ארד
בנט: "התפקיד שמילאת בהגנה על מדינת ישראל עוד מימייך כפצ"ר הוא גדול - ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה"    גדעון סער: "מילא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה וחסרת מעצורים ועמד על האמת"    השר גנץ: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il