X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה שכוללת מומחים ואנשי מקצוע מתחומי הכלכלה והחברה, תפעל על-מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחיה בארץ בין תפקידי הוועדה: לגבש מדד חלופי למדד המחירים לצרכן, באופן שישקף גם את העשירונים התחתונים באוכלוסייה
▪  ▪  ▪

המאבק ביוקר המחיה: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שפנה השבוע לראש הממשלה, לשר האוצר ולמנכ"לים של החברות הגדולות במשק, הודיע (יום ה', 3.2.22) על הקמת ועדת מעקב לבחינת יוקר המחיה בישראל.
"הבלימה הזמנית של מגמת ההתייקרויות, שהשגנו יחד באמצעות לחץ ציבורי, לא תימשך זמן רב אם לא נהיה תמיד עם יד על הדופק. היצרנים והיבואנים שחלקם הסכימו להקפיא את כוונתם להעלות מחירים, כבר לוטשים עיניים להזדמנות הבאה. הם צריכים לדעת שהחברה הישראלית תמיד צופה בהם ותדע להגיב בהתאם", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות במעמד הקמת הוועדה.
הוועדה תפעל בראשות מנכ"ל ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי, וכוללת מומחים ואנשי מקצוע מתחומי החברה והכלכלה, בהם: סמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג, מנכ"ל פורום ארלוזורוב עמית בן צור, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות עו"ד ירון לוינסון, מנהלת מחלקת מאקרו ומדיניות באגף הכלכלה בהסתדרות הילה שינוק, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה מזל גולן, סטטיסטיקאים ורואי חשבון בכירים ויועצים חיצוניים נוספים מהאקדמיה והתעשיה.
הוועדה תפעל כדי לפקח על השינויים במדדי המחירים במשק תוך תקנונם לכוח הקנייה המקומי, והשוואת מצבה של מדינת ישראל למדינות מפותחות אחרות. המעקב והניטור שתבצע הוועדה יהיה במגוון קטגוריות, תוך בניית סלי מוצרים שמשקפים את כל שכבות האוכלוסייה. בנוסף, הוועדה התבקשה על-ידי יו"ר ההסתדרות לגבש מדד חלופי למדד המחירים לצרכן באופן שיישקף בצורה נאמנה יותר גם את העשירונים התחתונים.
הוועדה תבחן את הריכוזיות בשרשרת הערך כדי להתריע על עליות מחירים שקשורות לכוח מונופוליסטי שצברו חלק מהגופים המסחריים, כמו-כן תבדוק את השפעתם של הורדת המכסים בענפים השונים, ואת שיעור הרווחיות העודף של חברות ציבוריות ביחס לעולם.
לצד המעקב על עליית מחירי המוצרים, הוועדה תבחן בהשוואה בינלאומית גם את השקעות הממשלה בשירותים ציבוריים ובתשתיות אזרחיות, במטרה לבדוק האם הממשלה מקדמת את פריון העבודה וההון האנושי באופן שיבטיח את הורדת יוקר המחיה גם בטווח הארוך. במסגרת פעילותה, הוועדה תפרסם מסמכי המלצות למקבלי ההחלטות וסקירות תקופתיות לציבור.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הוסיף: "בכל פעם שגוף מסחרי רווחי ירצה לדחוף את ידו עמוק יותר לתוך כיסם של משקי הבית בישראל, נהיה כאן כדי להתריע ולוודא שלכל התנהגות חזירית יהיו השלכות."

תאריך:  03/02/2022   |   עודכן:  03/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרותה הקימה ועדת מעקב לבחינת יוקר המחיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יוקר המחיה
עומר מואב
העובדה שמחירי פירות וירקות גבוהים בישראל אינה עדות לרווח מופרז    היא כפי הנראה עדות לחוסר יעילות
עידן יוסף
רשות החדשנות ומשרד הדיגיטל הלאומי יקצו 10 מיליון שקל לשנה לעידוד הכנסת חדשנות טכנולוגית לטיפול באתגרי המגזר הציבורי    באתגרים להם נדרש מענה: שמירה על רצף הטיפול בתקופת הקורונה; פתרונות להכשרה ופיתוח מקצועי לאנשי חינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים ופתרונות דיגיטליים עם פוטנציאל לשיפור השירות לתושב ברשויות המקומיות
יובל לובנשטיין
לאחרונה הודיעו החברות המובילות במשק, על כוונתן להעלות מחירים    היחידים שיכולים לעצור אותו אלה הצרכנים שיכולים בהטלת חרם פשוט של חודש-חודשיים על מוצריו של כל יצרן/יבואן - לגרום לשינוי דרמתי בשוק
איציק וולף
סיפר שפקיד שאמור היה לתת לו טופס 4 לקניון החדש בעטרות עיכב את החתימה ב-15 ימים לחינם    "דחה אותי בעוד 10 ימים, כי מי שהיה צריך לבוא לעשות סיבוב ולתת אישור יש חתונה של הבת שלו והשני בחו"ל, מעכבים את הפרויקט וזה גורר עלויות"
איתמר לוין
קובעת שזליכה מצוי בניגוד עניינים רחב היקף בין עסקיו הפרטיים והתביעות שהגיש נגד תנובה לבין ראשות הוועדה שהקים כחלון    זליכה מאיים לעתור לבג"ץ
רשימות נוספות
ת"א במקום ה-20 בעולם ביוקר המחיה  /  עמירם ברקת
אפשר להוריד את יוקר המחיה בישראל  /  מוטי קפלן
רוצים להוריד את יוקר המחיה?  /  יובל לובנשטיין
לא הכל זה יוקר המחיה  /  יאיר שמיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il