גל האומיקרון בחודש ינואר הוביל לירידה קלה של 3.3% בלבד בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי. כך עולה מנתונים שפרסמה (יום ג', 8.2.22) חברת שב"א. סך ההוצאות בחודש ינואר 2022 ירדו בסכום של 1.153 מיליארד שקל והסתכמו ב-33.76 מיליארד שקל לעומת סכום כולל של 34.91 מיליארד שקל שנרשמו במערכות שב"א בחודש דצמבר 2021.
סכום ההוצאה היומי באשראי עמד בינואר על 1.089 מיליארד שקל, נתון נמוך ב-9.6% לעומת סכום השיא בהוצאה היומית שנרשם בחודש נובמבר 2021 ועמד על 1.205 מיליארד שקל.
ההוצאות בינואר 2022 גבוהות בהשוואה לנתונים של חודש ינואר 2021, במהלכו חל הסגר השלישי והוטלו מגבלות על פעילות המשק בשל משבר הקורונה. ההוצאות בינואר השנה זינקו בשיעור של 22.2% לעומת ינואר 2021 שהסתכמו ב-27.632 מיליארד שקל.
למרות גל האומיקרון ההוצאות בעסקות אונליין עלו בינואר 2022 והסתכמו ב-20.419 מיליארד שקל. מדובר בעליה של 3.4% לעומת דצמבר 2021 בו נרשמות הוצאות בעסקות אונליין (ללא הצגת כרטיס) בסכום של 19.747 מיליארד שקל. ההוצאות בעסקות אונליין בחודש שעבר היו גבוהות ב-11.7% לעומת ינואר 2021 במהלכו הן הסתכמו ב-18.285 מיליארד שקל. לעומת זאת, ההוצאות בעסקות פיסיות בבתי העסק ירדו בשיעור של 12% והגיעו לסכום של 13.34 מיליארד שקל לעומת 15.17 מיליארד שקל בדצמבר 2021. סכום ההוצאות עם הצגת כרטיס בינואר 2022 הוא הנמוך ביותר מאז פברואר 2021 במהלכו עדיין התקיים הסגר השלישי וסכום ההוצאות בעסקות פיסיות עמד על 10.93 מיליארד שקל. סכום ההוצאות בעסקות פיסיות בינואר 2022 היה גבוה ב-42.7% לעומת ינואר 2021 בו הסכום עמד על 9.35 מיליארד שקל.
ירידה של 12% נרשמה בינואר 2022 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים. הסכום הכולל של משיכות המזומן בכספומטים הבנקאיים עמד בינואר על סכום של 4.64 מיליארד שקל לעומת 5.27 מיליארד שקל בדצמבר 2021. מדובר בחודש השלישי ברציפות שבו היקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים נמצא בירידה. בהשוואה לינואר 2021, בו כאמור היה הסגר השלישי, משיכות המזומן בחודש שעבר עלו בשיעור של 10%. לפני שנה נרשמו במערכות שב"א משיכות בסכום של 4.21 מיליארד שקל.
מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב, ציין כי הירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי בשל גל האומיקרון הייתה פחות דרמטית ומדובר על נתון שמעיד על חוזקו של המשק ועל ההסתגלות של הציבור הישראלי לבצע רכישות אונליין. "היקף התחלואה צמצם את התנועה במרכזי הקניות ובקניונים ופגע בהוצאות בבתי העסק, אבל העסקים שהתאמו את הפעילות שלהם גם לאונליין הצליחו להתגבר על כך", אמר.