בקונצרט 'החמישית של בטהובן במבט קצת אחר' שיעלה על במת תיאטרון ירושלים ב-23.2 תוצג המוזיקה של בטהובן מזווית חדשה ומרעננת שלא נשמעה עד כה. לאחר נגינת הסימפוניה ה-5 בגרסתה המקורית, שלישיית גיא מינטוס תצטרף לתזמורת ותבצע שש יצירות המפגישות את המוזיקה של בטהובן עם עולמות הג׳אז, מוזיקה מאולתרת, רוק והשפעות שונות של מוזיקה עולם מברזיל דרך קובה ועד למזרח התיכון. העיבודים/תזמורים והלחנים נכתבו במיוחד על-ידי מינטוס עבור ערב זה בהזמנת הסימפונית ירושלים. בין היצירות שיקבלו פרשנות חדשה: סונטה ״אפסיונטה״ מס׳ 23 - פרק שני, סימפוניה חמישית - פרק ראשון, סימפוניה שביעית - פרק שני, הסונטה ״הפתטית״ מס׳ 8 - פרק שני, פור אליס. בנוסף, תבוצע בכורה ליצירה חדשה מאת מינטוס המהווה תגובה מיניאטורית לסימפוניה החמישית. בגרסאות החדשות, מתקיים דיאלוג מתמשך עם הטקסט הבטהובני המקורי תוך התרחקות, מטמורפוזה, כניסה ויציאה ממנו.
מינטוס מסוקרן במיוחד מהמפגש בין בטהובן לירושלים של 2022: ״אין ספק שיש אתגר גדול ואפילו סיכון מסוים בלקחת יצירות כ׳׳כ קאנוניות ולתת להן פרשנות חדשה. אנחנו צוללים פנימה לרפרטואר הזה עם המון כבוד וחרדת קודש אבל באותו זמן גם עם קלילות, משחקיות ובעיקר הרבה דמיון וחופש. כבר הרבה זמן שחיפשתי דרך בה אוכל לנגן את המוזיקה המופלאה הזו ועדיין להרגיש שאני יכול להיות מאה אחוז אותנטי בתוכה. אני מאמין שיש עוד אנשים שמרגישים בצורה דומה בחוויה שלהם עם מוזיקה קלאסית בכללי. השאיפה שלי היא שהגרסאות החדשות שאנחנו מייצרים יהיו גם מסקרנות ומרעננות לחובבי בטהובן המושבעים ביותר ובמקביל יאפשרו נקודות גישה וחיבור חדשות למוזיקה הזאת לאנשים שהיא כרגע פחות נגישה להם.
בטהובן עצמו, היה מותח גבולות ופורץ מוסכמות לא קטן. אשף של פיתוח מוטיבים ורעיונות עם דימיון ותעוזה אין סופיים. המורשת שהוא השאיר לנו היא גם מעין הזמנה מבחינתי. להמשיך את השיחה, לבדוק לאן עוד המוזיקה והרעיונות שהוא הותיר לנו יכולים להגיע בזמן בו אנחנו חיים עכשיו. ניגשתי לפרויקט עם העדשה האישית שלי שמושפעת משלל הרפתקאות בעולמות הג׳אז, רוק ומוזיקת עם מרחבי העולם ונתתי לכנפי הדמיון לקחת אותי. בינתיים העלנו את התוכנית רק עם הטריו ואפשר להגיד שזה לגמרי התפוצץ. לעשות את התוכנית הזו עם התזמורת זה בהחלט הגשמת חלום וגם סגירת מעגל לחלק מהיצירות שהגיעו מגרסתן התזמורתית המקורית לטריו ועכשיו חוזרות לתזמורת יחד עם הטריו. אני מזמין את כולם להגיע ולחוות חגיגה בטהובנית כמו שהיא יכולה להישמע רק בירושלים של 2022".
את הפסטיבל 'לחוות את בטהובן' יצרה התזמורת הסימפונית ירושלים לרגל 250 שנים להולדתו של לודוויג ואן בטהובן (1827-1770) מי שנחשב לאחד המלחינים הגדולים במוזיקה הקלאסית, שאמנם צויין לפני שנתיים, אך כידוע, הקורונה הרסה לא מעט חגיגות ברחבי העולם. הפרויקט כולל 5 קונצרטים בהם היא מזמינה את הקהל בחודש פברואר הקרוב, להתנסות בעולמו של המלחין, במורשת הגדולה ובמוזיקה הנפלאה. לאורך שלושה שבועות הקהל יוכל לשמוע יצירות מסוגים שונים יצירות סימפוניות, קונצ'רטי לכלים סולנים ויצירות קאמריות לאנסמבלים קטנים. מלבד שלישיית מינטוס, הקהל יהנה מקונצרט בניצוחו של סטיבן סלואן והפסנתרנים ויקטור סטניסלבסקי, מוחמד אלשיך ועינב ירדן - ובו הקונצ'רטי לפסנתר מס' 1,3,4 . עוד קונצרט בניצוחו של סטיבן סלואן, ועם הפסנתרנים מיכל טל ושי ווזנר - ובו הקונצ'רטו לפסנתר מס' 2 והקונצ'רטו לפסנתר מס' 5, הקיסר. קונצרט עם הכנר איתמר זורמן ובניצוחו של ברק טל, ובו תוכנית מקורית, המתחקה אחר לידתו של הקונצ'רטו לכינור דרך השוואה בין 3 גרסאות, במסגרתו ינוגן לראשונה בארץ הקונצ׳רטו המוקדם של בטהובן לכינור.
סטיבן סלואן, המנהל האמנותי של הסימפונית ירושלים: "בחרנו בסימפונית ירושלים לתת פוקוס למלחין הידוע, בטהובן שהוא בעיניי אחד הסמלים הכי חשובים במוזיקה הקלאסית, המאסטר. אחד הדברים שהוא הכי הדגיש זה הפסנתר, לכן החלטנו לפתוח את הסדרה עם חמישה קונצ'רטים לפסנתר, שהם כולם פופולרים, שינוגנו על-ידי חמישה פסנתרנים ישראלים, דבר יוצא דופן וייחודי - מעין מרתון בטהובן. המוזיקה של בטהובן נגישה לכל אחד, וכל אחד יכול ליהנות".