שיכון ובינוי ואגד החזקות מבקשות (8.2.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את השתתפותה של שפיר הנדסה אזרחית וימית במכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. לדבריהן, שפיר היא גורם ריכוזי במשק בכלל וברכבת הקלה בירושלים בפרט, ומדובר במקרה מובהק בו אין לאפשר לשפיר להשתתף במכרז מטעמי ריכוזיות, וזאת בהתאם לחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות.
לדברי שו"ב ואגד - שניגשו יחדיו למיון המוקדם להשתתפות במכרז - שפיר היא אחת הקבוצות הריכוזיות ביותר בישראל כיום, כך שיש לה כוח מיקוח והשפעה רבים מול קובעי המדיניות. שפיר היא כיום המפעילה של הקו האדום ובעלת הזיכיון להארכתו והפעלתו, כך שכבר כיום היא מחזיקה שולטת ברוב המכריע של פעילות הרכבת הקלה וכך יהיה עוד שנים רבות, ובידיה כוח ריכוזי עצום החורג מכל אמת מידה סבירה.
לטענת העותרות, הקצאת הקו הכחול לשפיר - בנוסף לקווים האדום והירוק בהם היא כבר מחזיקה - תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות שלה. כל קווי הרכבת הקלה בירושלים יהיו בידי שפיר, מעמד מונופוליסטי חריג המחייב למנוע ממנה להשתתף במכרז. הקצאת הקו הכחול לשפיר תמנע כל אפשרות לקיומה של תחרות ברכבת הקלה בירושלים. העתירה נתמכת בחוות דעתם של עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, והכלכלנית מרב בארי, לשעבר מנהלת המחלקה הכלכלית ברשות התחרות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד גלעד וקסלמן, שיר גידיץ-הלל ונרי לביא, וטרם הוגשו תגובות המדינה ושפיר.