X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שו"ב ואגד טוענות, כי שפיר שולטת כבר כיום בפעילות הרכבת הקלה בעיר, ולכן יש למנוע את התמודדותה על הקו הבא - על-פי החוק למניעת ריכוזיות
▪  ▪  ▪
"כוח ריכוזי עצום" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים

שיכון ובינוי ואגד החזקות מבקשות (8.2.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את השתתפותה של שפיר הנדסה אזרחית וימית במכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. לדבריהן, שפיר היא גורם ריכוזי במשק בכלל וברכבת הקלה בירושלים בפרט, ומדובר במקרה מובהק בו אין לאפשר לשפיר להשתתף במכרז מטעמי ריכוזיות, וזאת בהתאם לחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות.
לדברי שו"ב ואגד - שניגשו יחדיו למיון המוקדם להשתתפות במכרז - שפיר היא אחת הקבוצות הריכוזיות ביותר בישראל כיום, כך שיש לה כוח מיקוח והשפעה רבים מול קובעי המדיניות. שפיר היא כיום המפעילה של הקו האדום ובעלת הזיכיון להארכתו והפעלתו, כך שכבר כיום היא מחזיקה שולטת ברוב המכריע של פעילות הרכבת הקלה וכך יהיה עוד שנים רבות, ובידיה כוח ריכוזי עצום החורג מכל אמת מידה סבירה.
לטענת העותרות, הקצאת הקו הכחול לשפיר - בנוסף לקווים האדום והירוק בהם היא כבר מחזיקה - תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות שלה. כל קווי הרכבת הקלה בירושלים יהיו בידי שפיר, מעמד מונופוליסטי חריג המחייב למנוע ממנה להשתתף במכרז. הקצאת הקו הכחול לשפיר תמנע כל אפשרות לקיומה של תחרות ברכבת הקלה בירושלים. העתירה נתמכת בחוות דעתם של עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על הגבלים עסקיים, והכלכלנית מרב בארי, לשעבר מנהלת המחלקה הכלכלית ברשות התחרות. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד גלעד וקסלמן, שיר גידיץ-הלל ונרי לביא, וטרם הוגשו תגובות המדינה ושפיר.

תאריך:  09/02/2022   |   עודכן:  09/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה נגד השתתפות שפיר במכרז הקו הכחול בירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בניגוד להסכם שהתנה את הקמת הרכבלית בכך שלא תפעל בשבת ובניגוד להוראת ועדת הכלכלה לפיה משרד התחבורה אינו מוסמך חוקית לתת היתרים חדשים לתחבורה ציבורית בשבת, הנחתה שרת התחבורה את גורמי המקצוע במשרדה להערך להפעלת הרכבל בחיפה בכל ימות השבוע
עידן יוסף
חברת חוצה ישראל מכריזה על הקבוצות שהורשו להשתתף במכרז הזכייני: שש קבוצות הורשו להשתתף במכרז הזכייני למימון, תכנון, הקמה ותפעול של הרכבת הקלה "נופית" בין חיפה לנצרת    כל הקבוצות מורכבות מחברות בינלאומיות וחברות ישראליות מובילות בתחומן    המכרז הזכייני הנאמד בכ-4-3 מיליארד שקל צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים
עידן יוסף
שרת התחבורה הובילה להסכמות בין חברת רכבת ישראל לחברת נתיבי ישראל על הקמת המסילה הרביעית באיילון    על-אף החלוקה הגאוגרפית בינהן עלו קשיי ביצוע שהצריכו חלוקת אחריות מחדש
עידן יוסף
מים רביעי בלילה ועד סוף השירות ביום חמישי הקרוב תבצע רכבת ישראל עבודות תשתית בתל אביב    כתוצאה מכך ייסגרו תחנות ונוסעים יצטרכו להחליף רכבות או להשתמש בהסעיות ובאוטובוסים
עידן יוסף
גרסאות סותרות על מה שהתרחש בליל חמישי במרכז משוא"ה שמנהל את תנועת הרכבות    בעוד שהעובדים טוענים כי עובדים התבקשו לעצור כי לא הסכימו לעבוד בשבת, בהנהלה אומרים שהפקדים פגעו בעבודות התשתית ע"י ביטול הוראת בטיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il