X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אלשיך בתגובה ראשונה לפרשת פגסוס:

"לפרסומים אין אחיזה במציאות"

אומר שלרשימת השמות שורבבו מי שלא הופעל נגדם כלי איסוף כלשהו, ולמי שהיו נתונים ל"פיקוח מכל סוג שהוא" - ניתן צו שיפוטי כדין בנט: יש לבדוק האם הדברים קרו
▪  ▪  ▪
אלשיך. מברך על הבדיקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, אומר (יום ד', 9.2.22) על פרשת פגסוס: "התמונה שפורסמה אין לה אחיזה במציאות". תגובתו של אלשיך באה בסרטון שפרסם, אך הוא ממשיך להימנע מלענות על שאלות. במקביל אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, כי אם הדברים שפורסמו הם אמת - הרי שהם חמורים, אך תחילה יש לקבוע האם הם אכן התרחשו. הוא גם הצהיר, כי אם יסתבר שיש ממש בפרסומים - תוקם ועדת חקירה ממלכתית.
אלשיך אמר: "למרות עשרות רבות של פניות מכלי התקשורת אלי ואל עמיתי ששירתו לצידי, נמנענו מלהגיב עד כה, מתוך אחריות וממלכתיות הנובעות משתי סיבות עיקריות. הראשונה: בשל קישור שבוצע בין פרסומי כלכליסט לפרסומים אחרים הנוגעים למשפט מתנהל [משפט נתניהו], החלטנו שלמרות המתקפה החזיתית עלי ועל עמיתי, ראוי שנישאר משרתי ציבור כפי שנהגנו במשך עשרות שנים של שירות ביטחוני, ולהימנע מלזהם את ההליך המשפטי. בחרנו להשאיר את הזירה ליועץ המשפטי, לפרקליטות, למשטרה ולרשות ניירות ערך - הגם שזה מתסכל מאוד במישור האישי. הסיבה השנייה: הקושי להתמודד מול טענות כלליות שהן בגדר עננה ללא ראיות, אך גם ללא קצה חוט לבדיקה.
"עם זאת, שלשום בבוקר נחשפנו לכותרות דרמטיות שלפיהן לכאורה משטרת ישראל בכלל, ובראשותי בפרט, התעלמה מכל דין והפכה פעילות שאמורה להיות ממוקדת ומפוקחת לפלטפורמה ל'פישינג' חסר שליטה. חברי הקרובים, כמו רבים מאזרחי ישראל, נדהמו מהפרסומים הרבים ופנו אלי לקבלת תשובות. כאן חלה נקודת המפנה מבחינתי.
"למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה אין לה אחיזה במציאות. "זאת ועוד, נוכח העובדה שסוף-סוף היו שמות בגוף הפרסום, ידעתי לומר כמי שמכיר את המערכות הטכנולוגיות הרלוונטיות, שמרגע זה, ניתן לאמת או לשלול ולקבל תמונה עובדתית ברורה. אילו הפרסום היה נכון - אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך".
אלשיך הסתמך על ממצאי שתי הבדיקות של המשטרה, שטרם פורסמו רשמית:
"הממצאים הוכיחו כי לרשימה שורבבו שמותיהם של אנשים תמימים שמשטרת ישראל לא חשדה בהם מעולם בשום פעילות פלילית ולא פוקחו על-ידי משטרת ישראל - לא רק בכלי האיסוף שפותח ב-NSO, אלא גם לא בכל כלי איסוף כלשהו, כלים שבמדינה דמוקרטית מחויבים באישור ובצו שופט. גם אלה ששמם הופיע ברשימה ואכן נחשדו בעבירות שחייבו פיקוח מכל סוג שהוא, נבחנו והתברר כי כלי החקירה השונים הופעלו מולם כחוק, על-פי צו שופט ועל-פי כל דין".
"לצערי, ראיתי באיזה זלזול התקבלו ממצאי בדיקות המשטרה על-ידי חלק מהגורמים. כמי שמכיר מקרוב את הבודקים שעסקו הפעם במלאכה, לא רק שאינני מזלזל בהם - אני משוכנע שהם בדקו בידיים נקיות ככל האפשר. ראיתי אותם בעבר בפעולה נגד עבריינים ואני סומך עליהם, גם כאשר מוטלת על כתפיהם האחריות להחזרת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק.
"כמי שהוביל במשטרה ערכים וכלים של שקיפות, ריסון הכוח ומידתיות, כגון מבדקים ממוחשבים כתנאי לקידום, בדיקות פוליגרף לבכירים ועוד, אני מברך אישית על קריאת המשטרה לכל בודק חיצוני שיקבע - והכל כדי לתקן את הנזק ולהחזיר את אמון הציבור במשטרה ובשלטון החוק מהר ככל האפשר. הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר. בכוונתי להציג את עמדתי באופן מעמיק ומקיף. אולם, העת לכך תגיע כשאשתכנע כי אין בכך כדי לגרום חלילה נזק להליך משפטי, או הליך בדיקה".
את דבריו סיים אלשיך בפנייה לשוטרים: "מחזק את ידי אֶחָי השוטרים. אמשיך להיות שגריר למשטרה, משטרה שלא בטובתה נחבטה ללא הרף, נמנע ממנה מפכ"ל מכהן לאורך יותר משנתיים, תקציביה קוצצו ללא רחם כבר ב-2019 ערב ה'אין תקציב מדינה' ועוד ועוד. אין לנו משטרה אחרת. אעשה ככל יכולתי לסייע למשטרה לעמוד מחדש על רגליה".

תאריך:  09/02/2022   |   עודכן:  09/02/2022
+המשטרה האזינה בשנים האחרונות לראש עירייה חרדית
08:41 10/02/22  |  עידן יוסף

המשטרה האזינה בשנים האחרונות לראש עירייה חרדי בעיר חרדית ממרכז הארץ. גם לו וגם לכל צוות לשכתו. לראש העירייה יש מכשיר כשר למהדרין - מה שלא מנע מחוקרי המשטרה לרשת בהאזנות ופגסוסים את לשכתו וסביבתו (משפחה).

+אירופה: ועדת חקירה לשימוש ברוגלה
18:34 09/02/22  |  עידן יוסף

חקירה גם באירופה: הפרלמנט האירופי החליט להקים ועדת חקירה כדי לחקור שימוש בתוכנת פגאסוס במדינות האיחוד האירופי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לפרסומים אין אחיזה במציאות"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יש לשער
באום  |  9/02/22 23:04
2
אסור להאמין לאף מילה שלו
יש  |  9/02/22 23:09
3
לפרצוף עם עיני הקאפו של המדינה
אין להאמין למילה  |  10/02/22 07:38
4
הפרות החוק
לא יחקרו  |  10/02/22 10:10
5
אלשייך
קאטו הזקן  |  10/02/22 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פגסוס
דן מרגלית
אני מתייחס לתחקיר של "כלכליסט" ברצינות, אבל לפי שעה, וזה טבעי, טרם הגיע לכלל הכרה בו כבעובדות, ולכך יש לכוון את עבודת ועדת החקירה אם תקום
אפרים הלפרין
לולא מפגין שמאל אלמוני, כל סיפור פגסוס והאזנות הסתר היה נדחק לעמודים האחרונים, לאותיות טל ומטר הרבה מתחת למודעות האבל    אנשי ימין אמצו את השיטה - בכל פעם שפוגעים בכם בניגוד לחוק, מיצאו שמאלני תורן שנפגע באותו אופן, אם אין כזה המציאו אותו כי אחרת איש לא יתייחס אליכם
איתמר לוין
בנט כינס את סער, בר-לב ומיארה לדון באופן הטיפול בפרשה    סער דורש ועדת חקירה ממלכתית, ומקורביו של בר-לב - אשר הודיע אתמול על ועדת בדיקה ממשלתית - אומרים שיתמוך בכך
אפרים הלפרין
העיתון כלכליסט הוא בבעלות ידיעות אחרונות    אנו יודעים גם מי בעל הבית בידיעות אחרונות: נוני מוזס, הנאשם במתן שוחד לנתניהו בתיק 2000    אז בואו ננסה לשער מהם האינטרסים
איתמר לוין
ביקשה וקיבלה ארכה עד תחילת השבוע הבא למתן עידכון לבית המשפט על ממצאי בדיקת המשטרה בנושא    מן ההודעה עולה, שהבדיקה איננה האם היה שימוש, אלא האם הוא היה חוקי ומה העלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il