X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוטרים ליד ההריסות בחומש [צילום: ישיבת חומש]
אביתר תמורת חומש: המתווה שהוצג לגנץ
שר הביטחון לא פסל את העברת הישיבה מחומש למאחז שפונה ויוסדר כיישוב הישיבה תיקרא על שמו של יהודה דימנטמן גנץ שוחח על כך בשיחות שקיים בנושא

מתווה חדש הוצג לאחרונה לשר הביטחון בני גנץ, סביב המחלוקת בנוגע לישיבה בחומש ומתווה אביתר. בכאן חדשות פורסם (יום ה', 10.2.22) כי לגנץ הוצע פינוי הישיבה בחומש תמורת הסדרת מאחז אביתר שפונה שיהפוך ליישוב.
על-פי הדיווח של העיתונאי זאב קם, גורמים מתוך המערכת הפוליטית וגם מחוצה לה שוחחו בשבועות האחרונים עם שר הביטחון והציגו לו את המתווה - הישיבה בחומש תפונה, אך לעומת זאת היישוב אביתר יוסדר ותוקם בו אותה ישיבה עליה דובר בהסכם בין שר הביטחון לאנשי אביתר. למעשה, מדובר על מתווה שבפועל מעביר את הישיבה מחומש לאביתר.
על-פי ההצעה, הישיבה ביישוב אביתר תיקרא על שמו של יהודה דימנטמן, שנרצח בפיגוע בסמוך לחומש בחודשים האחרונים. לפי הגורמים ששוחחו עם גנץ לאחרונה, גנץ בעצמו שוחח על אותו מתווה בשיחות שקיים ולדבריהם הוא לא פסל אותו.
מלשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון מנהל את המדיניות ביהודה ושומרון מתוך אחריות ביטחונית, מדינית ולאומית. מציעים לשרים ולגורמים מטעם עצמם, להתעסק בנושאי משרדיהם ולא בנושאים שאין להם השפעה עליהם".

נשי חומש הפגינו מול ביתו של ניר אורבך
[צילום: ברל'ה קרומבי]

אמש (ד') הגיעו נשי חומש מול ביתו של ח"כ ניר אורבך (ד') וקראו לו לפעול כנגד הרס הישיבה בחומש. נשי האברכים והילדים הגיעו למקום לאחר שלטענתן אתמול בבוקר נחצה עוד קו אדום כשהממשלה שלחה כוחות להרוס מבנים שנמצאים במקום שנה ויותר.
"ניר אורבך, הבטחת שהישיבה בחומש לא תיהרס", אמרה הדר שהשתתפה בהפגנה "אבל ראינו הרס של פנימיות הישיבה ומבנה שירותים. רק לפני חודשיים נרצח יהודה. הבעלים שלנו, האברכים, חזרו פצועים ועכשיו אתם נותנים פרס לטרור ומיישמים את המטרה שבשבילה עשו המחבלים את הרצח - לנקות את חומש מיהודים. תתעשתו! הבטחת שלא יהרסו את הישיבה".
ההפגנה מול ביתו של אורבך הגיעה לאחר שלחומש הגיעו מאות שוטרים והרסו של שלושה מבני פנימיות ומבנה שירותים אקולוגיים. לדברי תלמידי הישיבה בחומש, המבנים הללו נמצאים בחומש עוד לפני הרצח וחלקם בנויים יותר משנתיים. זאת בניגוד לטענת גורמים פוליטיים והבטחות מפורשות כי מה שהיה לפני הרצח לא ייהרס.
בישיבה טוענים שהרס השירותים האקולוגיים הוא פגיעה אנושה באורח החיים של התלמידים שממילא מתמודדים עם חשמל ומים לא סדירים ובמזג אוויר חורפי.
שמואל וונדי, מנכ"ל הישיבה אמר במקום: "רק לפני שבוע ראינו בכתב האישום שהרוצחים של יהודה אמרו שהמטרה שלהם זה שלא יהיו יהודים בחומש והיום, הממשלה פעלה גם היא כדי שלא יהיו יהודים בחומש. אפילו את השירותים לקחו. "אני לא יכול לדמיין את החיוך של הרוצחים היום" הוסיף וונדי. בישיבת חומש קוראים לציבור להמשיך להגיע לחומש ולעזור לתלמידי הישיבה באחיזה במקום.

תאריך:  10/02/2022   |   עודכן:  10/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביתר תמורת חומש: המתווה שהוצג לגנץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 36
מירב ארד
היקף התוכנית - 155 מיליון ש"ח    יוקם צוות בינמשרדי לביצוע תוכנית לאומית להגנה על יישובים ומוסדות ציבור בסיכון מוגבר לשריפות    צה"ל שילוב במערת הכיבוי האווירי של ישראל
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה שעל המשרדים השונים להקל על הרגולציה במטרה לפתוח את שוק מוצרי המזון לתחרות    "מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי"
מירב ארד
ביום ראשון יחליטו שרי הממשלה על קידום חוק האזרחות    החוק של שקד יעלה בצמוד לחוק של רוטמן כדי להשיג את תמיכת האופוזיציה    מרצ ורע"ם צפויים להתנגד
עידן יוסף
לאחר שמנדלבליט הכשיר יישוב מזורז של מתיישבים במקום שבו שכן המאחז, מהלך שקודם ע"י גנץ ושקד, מזהיר שר החוץ כי המהלך יגרום לישראל נזק תדמיתי כבד    רומז: המהלך יערער את יציבות הקואליציה
עידן יוסף
ההעלאה אמורה הייתה להתחיל מפברואר, אך ועדת המחירים דחתה אותה בחודשיים כדי לבחון את מבנה המחירים    הדחייה נועדה לאפשר את ההיערכות הנדרשת לצורך ביצוע שינויים הכוללים ביטול הנחות הערך הצבור והחופשי-חודשי ושינויים בתעריפי רכבת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il