X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-5,000 קואלות מתו בשריפות הענק בשנים 2019-2020
הקואלות - מין בסכנה במזרח אוסטרליה
הרשויות באוסטרליה החמירו את הגדרת הסכנה שבה נמצאות הקואלות, וכעת הן מוגדרות 'מין בסכנה' מחקר שהתפרסם בשנה שעברה קבע: ללא תוכנית דרמטית - ייכחדו הקואלות מניו סאות' ווילס עד לשנת 2050

הקואלות הולכות ומתמעטות באוסטרליה, בית הגידול הטבעי היחיד שלהן, והרשויות באוסטרליה הכריזו עליהן כעל מין שנמצא בסכנה בניו סאות' ווילס, בקווינסלנד ובטריטוריית הבירה האוסטרלית. זאת, בשל ירידה חדה במספר הקואלות שחיות באזורים אלו, בעקבות צמצום שטחי המחיה שלהן בשל שריפות, התחממות גלובלית, מחלות ועוד.
אמנם קואלות גדלות גם בדרום אוסטרליה ובמדינת ויקטוריה, אך גם שם מספריהן יורדים ובסך הכולל - מספרן של הקואלות באוסטרליה כולה נמצא בירידה מתמדת. רק לפני עשור, בשנת 2012, הוגדרו הקואלות מין 'פגיע' בניו סאות' ווילס, בקווינסלנד ובטריטוריית הבירה האוסטרלית. היום (יום ו', 11.2.22) פרסמה הממשלה הפדרלית באוסטרליה רשימה מעודכנת ובה הוגדרו הקואלות 'מין בסכנה'.
על-פי מחקר שנערך בשנה שעברה פורסמה הערכה שלפיה הקואלות ייכחדו מניו סאות' ווילס עד לשנת 2050, אם לא תינקט פעולה דרמטית לשמירתן. על-פי ההערכות, שריפות הענק שהשתוללו באוסטרליה בקיץ שבין השנים 2019 ו-2020 גרמו למותן של 5,000 קואלות והשפיעו לרעה על כרבע מבתי הגידול הפוטנציאליים של הקואלות.
"הרשימה הזאת מקדמת את עניין הקואלות בסדר העדיפות של השיח הציבורי", אמרה השרה האוסטרלית להגנת הסביבה, סוזן ליי. לדבריה, הממשל האוסטרלי מכין תוכנית שיקום לקואלות שתכלול פיתוח סביבתי.

תאריך:  11/02/2022   |   עודכן:  11/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקואלות - מין בסכנה במזרח אוסטרליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מדובר במגמה הפוכה להאטה בקצב של 9.4% שנרשמה בפעילות הכלכלה הבריטית בשנת 2020, שבה פרצה מגיפת הקורונה    התוצר המקומי גדל ב-1% ברבעון הרביעי של השנה, למרות ירידה של 0.2% בדצמבר בגלל התפשטות זן אומיקרון
איציק וולף
הפרשן יעקב ברדוגו הפתיע את שותפו לתוכנית "מחשבות בע"מ" בגלי צה"ל, פתח את התוכנית במונולוג התפטרות וירד מן השידור    "שר ביטחון ממנה מפקדת ללא מכרז, במינוי פוליטי מובהק. והיא בהוראת הממנה שלה, החלה לבצע טיהור פוליטי בתחנה"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הצהיר כי לא ישלח חיילים אמריקנים לאוקראינה לצורך חילוץ אזרחים אמריקנים במקרה של פלישה רוסית    "זה לא שאנחנו מתעסקים עם ארגון טרור. אנחנו מתעסקים עם אחד מהצבאות הגדולים בעולם. זה מצב שונה לחלוטין והעניינים יכולים להפוך למשוגעים במהירות"
עידן יוסף
ועדת החוץ והביטחון החלה את דיוניה בהצעת חוק שירות ביטחון (שילוב תלמידי ישיבות) ובהצעת חוק שירות לאומי- אזרחי    ח"כ בן-צור: משאירים את היעדים כמות שהם, זה ברור מראש שלא תעמדו ביעדים    יו"ר הוועדה: החוק אינו נגד מגזר זה או אחר
איציק וולף
ראש הממשלה מנסה להדוף את הביקורת שלפיה התוכנית להורדת יוקר המחיה דוחקת את האוכלוסיות החלשות בישראל ולא מטיבה איתן    "מבטלים מכסים ונושאים בנטל התייקרות החשמל - עבור כולם. מי שעובדים קשה ותורמים למדינה - ישמרו יותר מהמשכורת, מגיע להם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il