X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשי צבא אוקראינים מעמיסים טילים נגד טנקים מסוג Javelin [צילום: אפרם לוקצקי/AP]
עקב סכנה לתקיפה קרובה מצד רוסיה
ישראל מפנה את משפחות הדיפלומטים מאוקראינה
משרד החוץ המליץ לישראלים לשקול את הישארותם באוקראינה ולהימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות המשרד הישראלי הזהיר לאחר שהנשיא ביידן קרא לאמריקנים באוקראינה "לעזוב עכשיו" הוסיף: "המצב עלול להתלקח במהירות"

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאוקראינה והודיע על פינוי משפחות הדיפלומטים מהמדינה (יום ו', 11.2.22). "בעקבות החרפת המצב מול אוקראינה, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים במדינה לשקול את הישארותם בה ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות", נמסר בהודעת משרד החוץ. במשרד החוץ המליצו לאזרחים ישראלים גם להימנע מהגעה לאוקראינה בעת הנוכחית.
הודעת ישראל מגיעה לאחר שנשיא ארה"ב ג'ון ביידן הודיע לאזרחי ארה"ב שנמצאים באוקראינה: "צריכים לעזוב עכשיו". מחלקת המדינה האמריקנית קראה לאזרחי ארצות הברית לעזוב את המדינה מיד, בעקבות האיום הגובר של פעולה צבאית של רוסיה. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי פלישה רוסית יכולה להתרחש בכל רגע.
בראיון לרשת NBC אמר הנשיא ביידן: "יש לנו עסק עם אחד הצבאות הגדולים בעולם והמצב עלול להתלקח במהירות. לא יישלחו כוחות להציל אמריקנים שיימלטו מהמדינה אם רוסיה תפלוש לשם. זו מלחמת עולם כשאמריקנים ורוסים מתחילים לירות אחד על השני", הוסיף ביידן.
במקביל הודיעו מדינות נוספות ברחבי העולם על הוצאת אזרחיהן מאוקראינה: יפן וקוריאה הדרומית הורו גם כן לאזרחיהן לעזוב את המדינה באופן מידי. קוריאה הדרומית הטילה בנוסף איסור מוחלט על אזרחיה להיכנס לאוקראינה עד הודעה חדשה. גם שגריר הולנד בקייב אמר כי הוא ממליץ לכל אזרחי הולנד הנמצאים באוקראינה לעזוב אותה מיידית.
תמונות לווין מסחריות שפורסמו על-ידי חברה אמריקנית פרטית הראו פריסות צבאיות רוסי חדשות במספר מקומות ליד אוקראינה. מוסקבה, הקשיחה את תגובתה כלפי הדיפלומטיה המערבית, והודיעה שהתשובות שנשלחו השבוע על-ידי האיחוד האירופי ונאט"ו לדרישות הביטחוניות שלה הראו "חוסר כבוד".
ברוסיה אמרו הלילה כי לא הושגה פריצת דרך בסבב השיחות האחרון עם אוקראינה, צרפת וגרמניה. במקביל, הצבא הרוסי הקים מספר בתי חולים בשטח בלארוס צפונית לגבול עם אוקראינה, כמו גם בחצי האי קרים. אלה סימנים ברורים המעידים על סכנה להתלקחות קרובה.

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס, משמאל, ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, מימין, משתתפים בשיחות במוסקבה, רוסיה [צילום: שירות העיתונות של משרד ההגנה הרוסי/AP]
הנשיא בידן. "לצאת עכשיו" [צילום: אלכס ברנדון/AP]
תאריך:  11/02/2022   |   עודכן:  11/02/2022
+נאט"ו מזהירה: "סיכון אמיתי למלחמה חדשה באירופה"
20:45 11/02/22  |  מירב ארד

נאט"ו מעלה את החשש לגבי המשבר באוקראינה, ומתריעה מפני "סיכון אמיתי לסכסוך מזוין חדש באירופה". הברית הצפון אטלנטית מבטיחה לתגבר את האגף המזרחי שלה. בנאום ביום שישי מבסיס חייל האוויר ברומניה, שבו ארה"ב פרסה זמנית חיילים, אמר ראש נאט"ו, ינס סטולטנברג, כי "הברית בראשות וושינגטון תשקול לשמור על נוכחות ארוכת טווח במזרח אירופה בחודשים הקרובים".

ינס סטולטנברג. "סיכון אמיתי" [צילום: AP]
+שר החוץ האמריקני: "פלישה רוסית לאוקראינה יכולה לקרות בכל עת"
20:04 11/02/22  |  מירב ארד

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן הערב (יום ו') כי "פלישה רוסית לאוקראינה יכולה להתחיל בכל עת, כולל במהלך אולימפיאדת החורף בבייג'ינג" הוא הוסיף כי "ארה"ב ממשיכה לראות סימנים מדאיגים מאוד להסלמה רוסית, כולל כוחות חדשים המגיעים לאזור גבול אוקראינה". בלינקן אמר לכתבים כי "זה מאוד ברור שכל אזרח אמריקני שנשאר באוקראינה צריך לעזוב עכשיו".

בלינקן. פלישה בכל רגע [צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מפנה את משפחות הדיפלומטים מאוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הצהיר כי לא ישלח חיילים אמריקנים לאוקראינה לצורך חילוץ אזרחים אמריקנים במקרה של פלישה רוסית    "זה לא שאנחנו מתעסקים עם ארגון טרור. אנחנו מתעסקים עם אחד מהצבאות הגדולים בעולם. זה מצב שונה לחלוטין והעניינים יכולים להפוך למשוגעים במהירות"
איציק וולף
מזכ"ל נאט"ו קיים מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת התמרון הצבאי המשותף לרוסיה ולבלארוס, מחר    "הרגע המסוכן ביותר במשבר הביטחוני הגדול ביותר שעמו מתמודדת אירופה בכמה העשורים האחרונים"
איתמר לוין
ראש ממשלת בריטניה מצהיר, במאמר בעיתון טיימס, כי המערב יפעל בצורה אחידה וחסרת תקדים בחומרתה נגד רוסיה אם תפלוש לאוקראינה    מביע תקווה שניתן יהיה למצוא פתרון דיפלומטי למשבר, אם רוסיה תפחית את המתיחות
איתמר לוין
נשיאי צרפת ורוסיה ייוועדו במקביל לפגישת נשיא ארה"ב וקנצלר גרמניה    ניו-יורק טיימס מתאר את שתי המתווים בהם ינסה מקרון למנוע מלחמה באוקראינה
יעקב קורי
בימים אלה של ההתחממות הגלובלית, וכדי להרוג שתי ציפורים במכה אחת, מומלץ לביידן להמשיך מירושלים לקייב, או למה שיישאר ממנה אחרי הפלישה הרוסית, להבטיח להם שלום לאלף שנים ולגבות את ההסכם שחתם קלינטון, שהיה גם דמוקרט, להבטחת שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. ומי זוכר את ערבות איזנהואר לחופש שייט באזורנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il