שרת התחבורה מרב מיכאלי פרסמה (יום ב', 14.2.22) להערות הציבור טיוטת תקנות המבקשת לבטל את חובת התקנת מערכות התרעה למניעת שכחת ילדים ברכב, שקידמה קודמתה בתפקיד -
מירי רגב. החלת חובה זו זכתה לביקורת מצד קודמה של רגב, השר לשעבר
בצלאל סמוטריץ', שכינה את החובה "מס הורים".
במשרד התחבורה מסבירים כי הוראת השעה הותקנה במקור במטרה להילחם בתופעה הקשה של היפגעות פעוטות עד גיל 4, כתוצאה מהשארתם ברכב, כאשר מועד התחילה שנקבע לה היה 1 באוגוסט 2021. לאחר התקנתה, ובעקבות ביקורת רבה שהושמעה מצד גורמים שונים, הן בקרב משרדי הממשלה והן בקרב הציבור, ביחס לקשיים שמעלה הוראת השעה, ובפרט ביחס להיעדר נתונים בעולם על האפקטיביות של מערכות ההתרעה לנוכח העלות המשקית הגבוהה של קביעת חובת התקנתן הגורפת, המושתת על הציבור, הוחלט לדחות את מועד תחילתה של הוראת השעה ליום 1 במרס 2022, במטרה לאפשר בחינה נוספת של הוראת השעה.
בפרק הזמן הנוסף, התקיים שיח מול גורמי רגולציה באירופה ובפרט באיטליה, שהיא המדינה היחידה בעולם בה נקבעה חובת התקנת מערכות התרעה למניעת השארת ילדים ברכב. השיח הנוסף כאמור העלה, כי אין בנמצא נתונים מוסמכים שיש בהם כדי להעיד על יעילות מערכות ההתרעה למניעת השארת ילדים ברכב בביטול מקרי הפגיעה בפעוטות כתוצאה מתופעה זו. לפיכך, ולנוכח העלות המשקית הכבדה שהוראת השעה משיתה על הציבור, מוצע לעת הזו, לבטל את הוראת השעה, ולפעול לצמצום תופעת היפגעות פעוטות כתוצאה מהשארתם ברכב, באמצעים חלופיים, שעיקרם בהעלאת המודעות לתופעה, ועידוד התקנה וולונטרי של מערכות ההתרעה.