X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לפי הערכת חברת החשמל, יש 24,174 חיבורים לא חוקיים לחשמל ביישובים הבדואיים בנגב שיעור החיבורים הפיראטיים לרשת החשמל ברהט עומד על 49%, בכסיפה - 78% ויישובים קטנים יותר עד 99% מחקר של הכנסת קובע: חיבור לא חוקי מעמיס על הרשת באופן בלתי מתוכנן ובכך גורם לפגיעה בתשתית המתבטאת בהפסקות חשמל
▪  ▪  ▪
העיר רהט. כ-49% חיבורים לא חוקיים לרשת החשמל [צילום: משה שי, פלאש 90]

עשרות אלפי חיבורים לא חוקיים של בתים לחשמל, במגזר הערבי, גורמים לעומס על רשת החשמל המוביל להפסקות חשמל רבות. כך נקבע במחקר שפרסם (יום ב', 14.2.22) מרכז המחקר והמידע של הכנסת.
לפי הערכת חברת החשמל, יש 24,174 חיבורים לא חוקיים לחשמל ביישובים הבדואיים בנגב. שיעור החיבורים הבלתי חוקיים ביישובים הבדואיים הוותיקים והגדולים יותר (רהט והמועצות המקומיות) הוא בין 49% ביישובים רהט ושגב שלום, לבין 78% בכסיפה. ביישובים השייכים למועצות האזוריות נווה מדבר ואל-קסום, שהם קטנים יותר, שיעור החיבורים הבלתי חוקיים הוא בין 94% ל-99%, מלבד בתראבין א-צנע שם שיעור החיבורים הבלתי חוקיים הוא 59%.
על-פי המחקר, חיבור מבנים לחשמל באופן בלתי חוקי גורם למפגעי בטיחות במרחב הציבורי ובבתים הפרטיים ואף לסכנת התחשמלות, לעומס על רשת החשמל שמוביל להפסקות חשמל רבות, לפגיעה באיכות חייהם של התושבים, ולנזק כלכלי לחברת החשמל בשל פעולות תחזוקה ושדרוג שהחברה מבצעת כדי לעמוד בעומס על הרשת ובשל אי-תשלום סדיר של מי שמתחבר לרשת בצורה פיראטית.
על-פי המחקר, המסתמך על נתוני חברת החשמל, בין השנים 2016 ל-2021 עמד השיעור השנתי של פניות לחברת החשמל בשל תקלות ביחס למספר משקי הבית המחוברים באופן חוקי - ברמה הארצית וברמת נפת הנגב - על שיעורים של 6.6% ו-7%. לעומת זאת - שיעור התקלות השנתי ביישובים הבדואיים בנגב היה כמעט פי שלושה ועמד על 18%.
"על-פי חברת החשמל, חיבורים לא חוקיים לרשת החשמל מסכנים את יציבות ושרידות הרשת ופוגעים באיכות אספקת החשמל לצרכנים שחוברו כדין. כאשר מוקמת רשת חשמל היא מוקמת מתוך תכנון של כמות צרכנים מסוימת, בעומסים מסוימים. חיבור לא חוקי מעמיס על הרשת באופן בלתי מתוכנן ובכך עשוי לגרום (ובמקרים רבים גורם) לפגיעה בתשתית עקב עומס יתר (המתבטא בהפסקות חשמל) ולשריפת ארונות חשמל, נתיכים ושנאים", נכתב בדוח.
עוד נכתב כי החברה פועלת לשיפור התשתיות ביישובים הערביים כדי למנוע הפסקות חשמל למבנים המחוברים כדין, וכדי שהמערכת תעמוד בעומס שנגרם מהחיבורים הפיראטיים. כאשר חברת החשמל מקבלת דיווח על מפגעים במרחב הציבורי היא פועלת לניתוק החיבור שמספק חשמל לרשת הפיראטית, עד להסרתה. עם זאת, לפי חברת החשמל, אין לה יכולת להתמודד עם התופעה הנרחבת של חיבורים פיראטיים של מבנים פרטיים.

תאריך:  14/02/2022   |   עודכן:  14/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיבורי חשמל פיראטיים במגזר הערבי גורמים להפסקות חשמל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ולדימיר זלנסקי נאם בפני עמו והודיע כי נאמר לו ש-16 בפברואר יהיה יום המלחמה    "ביום זה נתלה את דגלי המדינה שלנו, נלבש סרטים כחולים וצהובים ונראה את אחדותנו"    הצהיר כי גם חצי האי קרים יוחזר בעתיד לאוקראינה, בדרכים דיפלומטיות    "אנחנו לא פולשים לשטחו של אחר, אבל לא נוותר על שלנו"
איציק וולף
הממשל האמריקני מעביר את השגרירות שבאוקראינה לעיר לבוב שבמערב המדינה, והחל בהשמדת ציוד ומסמכים מסווגים הנמצאים במתחם השגרירות בקייב    נשיא אוקראינה העריך שמתקפה רוסית תיפתח בעוד יומיים, ב-16 בפברואר    דיווח: רוסיה תגברה פעילות שכירי חרב באוקראינה
איציק וולף
סקירת בנק ישראל למחצית השנייה של 2021 קובעת כי עליית מחירי הקרקעות במכרזי רשות מקרקעי ישראל עלולה לפעול לעליית מחירי הדירות בשנים הקרובות    כ-9% מתשלומי המשכנתא שנדחו במהלך משבר הקורונה טרם חודשו במלואם
איציק וולף
המיליארדרים האוקראינים בוריס קולסניקוב, רינת אחמטוב, ויקטור פינצ'וק וולדימיר נובינסקי יצאו בשבועות האחרונים בטיסות צ'ארטר מאוקראינה    נשיא המדינה קרא להם לשוב אל המדינה ואל עסקיהם בניסיון להרגעת הרוחות בצל החשש מפלישה רוסית
עידן יוסף
שר הביטחון מסביר עיכוב של למעלה משנה חלפה מאז החליט לשנות את מתכונת השידורים בתחנה: "הבנתי שמדובר בסוגיה מורכבת בעת הזו"    "מנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il