X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טיפול נוסף [צילום: באדיבות מנכ"ל עמותת כלבים למען אנשים פול אלמקייס]
מחקר חדש: אימון כלבים עוזר לילדים על רצף האוטיזם
משפר יכולות תקשורתיות וחברתיות ניכרה מגמה כללית של ירידה בחומרת התסמינים בקרב הילדים הצעירים שהשתתפו במחקר
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

מחקר שנערך לאחרונה בחן את היעילות של טיפול באמצעות אימון כלבים בילדים על רצף האוטיזם הלומדים בגני תקשורת המיועדים לילדים וילדות שאובחנו על רצף האוטיזם. עד כה מעט עבודות בדקו יעילות של טיפול באמצעות כלבים בקרב ילדים על רצף האוטיזם והן מתארות שיפור ביכולות חברתיות והפחתה בהתנהגויות חזרתיות. העבודות עד כה היו עם מספר נבדקים מועט או כללו תיאורי מקרה בלבד. המחקר הנוכחי בחן בין היתר מדדי התנהגות מסתגלת שמתייחסת לתפקוד הכללי בתחומי התקשורת, העצמאות ביומיום, החברות והתנועה. וחומרת התסמינים האוטיסטיים, לפני ואחרי הטיפול.
במחקר השתתפו 73 ילדי גן, מתוכם 12 בנות ו-61 בנים בטווח הגילים 3 עד 7 שנים וחצי. היחס בין בנים לבנות במחקר תואם לנתונים של שכיחות גבוהה יותר בבנים מבנות על רצף האוטיזם.
המשתתפים חולקו לשתי קבוצות, קבוצה אחת טופלה במשך ארבעה חודשים במחצית הראשונה של השנה והקבוצה השנייה שמשה כקבוצת ביקורת. במחצית השנייה של השנה הקבוצה השנייה עברה התערבות דומה. הטיפול ניתן פעמיים בשבוע ובמהלכו למדו הילדים והילדות, כיצד להתקרב לכלב ולאמן אותו תוך מתן הוראות מילוליות ושימוש בתנועות ומחוות גוף (ג'סטות).
הממצאים הראו שהקבוצה הראשונה, שקבלה טיפול הראתה עליה משמעותית בתחומי התקשורת והחברות אך לא בעצמאות ביומיום ובתנועה. שיפור זה נשמר גם לאחר 4 חדשים בהם לא קיבלה קבוצה זו טיפול. הקבוצה השנייה שקבלה את הטיפול במחצית השנייה של השנה, הראתה שיפור דומה לאחר הטיפול. בעוד שבמחצית ראשונה של השנה היא לא הראתה שיפור משמעותי.
חומרת התסמינים האוטיסטיים לא השתנתה בעקבות הטיפול אך ניכרה מגמה כללית של ירידה בחומרת התסמינים אך רק בקרב הילדים הצעירים שהשתתפו במחקר.
נראה שהטיפול משפר את התפקוד התקשורתי והחברתי של ילדים על רצף האוטיזם. ייתכן שהכלב מהווה מודל פשוט ליצירת אינטראקציה בהיותו מכיל ובלתי שיפוטי לתגובות של הילד.ה, ובעל התנהגות קבועה וצפויה במצבים שונים. האינטראקציות עם הכלב שהסתיימו בהצלחה עודדו כפי הנראה את הילדים.ות להעתיק אותן גם לאינטראקציות בינאישיות עם ילדים ומבוגרים והדבר בא לידי ביטוי בשיפור בהתנהגות המסתגלת החברתית-תקשורתית.
המחקר נערך על-ידי חוקרות בעלות שם בתחום חקר האוטיזם; פרופ' אסתר בן יצחק מאוני' אריאל ופרופ' דיצה צחור מאסף הרופא, בשיתוף העמותה כלבים למען אנשים.
"לאור הממצאים, מסכמת בן יצחק, ניתן להסיק כי טיפול באמצעות 'אימון כלבים' משפר יכולות תקשורתיות וחברתיות בילדי גן על רצף האוטיזם. התוכנית עשויה להוות טיפול נוסף לטיפולים, שהוכחו כיעילים בגיל הצעיר ולהתערבויות חינוכיות המקובלות בגני תקשורת".

תאריך:  17/02/2022   |   עודכן:  17/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר חדש: אימון כלבים עוזר לילדים על רצף האוטיזם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שרת האנרגיה מבהירה בוועדת הכלכלה שרק לא תתן רישיונות חדשים עד שלא יובהר מצב המשק, וציינה שהשנה יהיו 3 קידוחי אקספלורציה משמעותיים    התייחסה גם לביקורת על הסכם הגז החדש ומחיריו: הייתי נזהרת מלבקר את ההסכם, צריך קודם לראות את כל התנאים    נציג מחאת הנוער למען האקלים: מאוכזב מחוסר המעש בנוגע לחוק האקלים; השרה אלהרר בתגובה: "בניגוד לדיווחים, אנחנו לא מסכלים את זה"    היו"ר ביטון: בשנה הבאה נדרוש לראות תוצאות
איציק וולף
חברת הדירוג פיץ' אישרה מחדש את דירוג האשראי של מדינת ישראל והותירה את התחזית על "יציבה"    החברה צופה כי צמיחת התוצר תסתכם בכ-4.5% בשנת 2022 ו-3.8% בשנת 2023
איציק וולף
בשבוע הבא תחודש תיירות המשפחות בישראל וחובת התו הירוק תבוטל גם באירועים רבי משתתפים ובכנסים    לעת עתה צפויה להישאר על-כנה החובה לעטות מסיכות במקומות סגורים ובמקומות הומי אדם    משרד הבריאות בוחן החזרת מתחמי בדיקות ה-PCR
יצחק דנון
הנהלת הקופה אומרת שאפשרות הדחתו של מנהל בית החולים נשקלת בשל כשלונו בניהול, וכי מעשיו בשבועיים האחרונים מהווים מעילה באמון המצדיקה את פיטוריו
איציק וולף
על-פי מזכר ההבנות, כ-70% מסכום ההלוואות יינתן כהלוואה המירה למניות הניתנות לניצול במשך תקופה של שנתיים, לצורך מימון חלק מעלויות ההקמה של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il