X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון מציג את תמונת הכטב"ם [צילום: אריאל חרמוני]
גנץ: אירן סיפקה לוונצואלה כלי טיס בלתי מאויישים וחימוש מתקדם עבורם
חשף במהלך ועידת הנשיאים תמונות המוכיחות שאירן העבירה לוונצואלה ידע לייצור כטב"מים מתקדמים בשטחה ואמר כי אירן מעבירה לוונצואלה חימושים מתקדמים עבור כטב"מים וכן ידע לייצור עצמי של כלי הטיס הללו "גם אם ייחתם הסכם עם אירן, צריך להכין עיצומים משמעותיים למצב שבו אירן תפר אותו ותפרוץ לגרעין"

שר הביטחון בני גנץ נאם (יום ג', 22.2.22) בירושלים בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב. לדבריו, התוקפנות של אירן, לא משפיעה רק על האזור. הוא חשף תמונה שבה ניתן לראות דגם מתקדם של כטב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) מתוצרת אירן, המוג'האר 6, המוצג על-ידי נשיא ונצואלה.
גנץ: "בנוסף לפיתוח כטב"מים אירנים באמצעות ידע אירני בוונצואלה, ההערכות שלנו מצביעות שחימוש מתקדם ומדויק המותאם למוג'האר 6 ודגמי כטב"מים נוספים, נשלחו מאירן לוונצואלה בתקופה האחרונה. בפגישותיי עם שותפים רבים מרחבי העולם, כולל מאפריקה ואמריקה, הם מביעים בפניי דאגה בשל תמיכת אירן במדינות תומכות טרור ובארגוני טרור בסביבתם. האיום האירני מוכיח פעם אחר פעם שהוא אתגר עולמי, אזורי וגם ישראלי".
בהתייחסו להסכם הגרעין המתגבש, אמר שר הביטחון: "אם יהיה הסכם גרעין בין אירן למעצמות, הוא לא סוף פסוק אלא תחילת הדרך לפעולות שעלינו לנקוט בהן. כך למשל - יש להמשיך לחקור את התיקים הפתוחים של סבא"א, לעצור את פיתוח הטילים הבליסטיים האירנים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, ולהתמודד עם תוקף ההסכם ועם מה שקורה אחריו.
"אין ספק שהאכיפה והפיקוח של סבא"א קריטית - אך היא אינה מספיקה. גם אם ייחתם הסכם, צריך להכין יכולות התקפיות וחבילת עיצומים משמעותיים למקרה שאירן תפר אותו במוקדם או במאוחר".

תקציב הביטחון האירני גדל ב-50%

עוד הוסיף: "לפי הנתונים שבידינו, לאחר חתימת הסכם הגרעין הקודם, אירן הגדילה את תקציבי הביטחון שלה ב-50%. עלינו להמשיך ולהילחם בשלוחי אירן ובהתחמשותם במזרח התיכון, ולוודא שהכסף שייכנס לאירן, אם ייחתם הסכם, לא מופנה לטרור ולהפרת היציבות האזורית".
הוא סקר את המצב ברפובליקה ואמר: "אירן נמצאת במשבר חברתי וכלכלי. יש הפגנות, רעב, מחסור במים והפרות קשות של זכויות אדם. לכן, בהצעת התקציב הנוכחית של אירן, אמורה להיות רפורמה גדולה והשקעה ברווחה. אני מתפלל שכך יהיה, ושאם ייכנס כסף לאירן כתוצאה מהסכם, הוא ישמש לאזרחים שנאנקים תחת הקשיים. אבל יש לי ספקות גדולים בנושא. לכן, הקהילה הבינלאומית, בהנהגת ארה"ב, צריכה לחשוב כל העת גם על צעדים הגנתיים וגם על התקפיים, כדי להתמודד עם התוקפנות האירנית בכל מקום, ובכל זמן. יש לנו את היכולת לפתח מערכות הגנה, ויש לנו חובה לשתף מודיעין ואת האמצעים כקהילה ללחוץ על אירן להפסיק מלחולל טרור. אלו משימות חשובות שימשיכו להתבצע ולהתעצם, ללא קשר לקיומו או אי-קיומו של הסכם גרעין".

תאריך:  22/02/2022   |   עודכן:  22/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ: אירן סיפקה לוונצואלה כלי טיס בלתי מאויישים וחימוש מתקדם עבורם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
ברקע הדיווחים על הסכם חדש שמתגבש, אמר ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב: "אנחנו מוטרדים מאוד. אבל ישראל תנצח בכל מצב, ולא נאפשר לאירן להיות מדינה סף גרעינית"
יורם אטינגר
סגידת האייתולות לציוני-דרך אלו הפכה את אירן למוקד אזורי ועולמי של הפצת חתרנות וטרור אנטי-אמריקנים, במטרה למוטט כל משטר ערבי פרו-אמריקני
מירב ארד
ציין: "ההסכם המקורי, שנחתם ב-2015, היה הסכם לעשר שנים ועכשיו לשנתיים וחצי. כלומר, ההגבלות על תוכנית הגרעין האירנית אמורות לפקוע ברובן ב-2025"    "אנחנו בכל מקרה מתארגנים ונערכים גם ליום שאחרי"
גליה לביא, בת-חן פלדמן
רוסיה וסין רוצות ולא רוצות הסכם עם אירן בתחום הגרעין, משום שיש להן אינטרסים רבים ולעיתים מנוגדים – באירן, במזרח התיכון ובמישור העולמי. לכן הן לא ילחצו על אירן להיענות לדרישות המערביות
איציק וולף
יו"ר בית הנבחרים האמריקני מבקרת בכנסת    הצהירה כי תמיכתה של ארה"ב בביטחון ישראל וביציבות האזורית נותרה בלתי ניתנת לערעור    "בית הנבחרים אישר בגאווה מימון נוסף לכיפת ברזל בספטמבר האחרון, ואנו מקווים לאשר זאת גם בסנאט בקרוב מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il