X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת שנציגי משרד הביטחון קיימו פגישות חשאיות עם נציגי שפיר הנדסה ושיכון ובינוי, אשר עלו לשלב השני במכרז להקמת בסיס בו ירוכזו המפקדות המצויות כיום במרכז הארץ - וכך הוכשרו ההצעות הפסולות שלהן
▪  ▪  ▪
אופק רחב. מכרז בן שלוש שנים [צילום: משרד הביטחון]

קבוצת אשטרום טוענת (יום ד', 23.2.22), כי קיים חשד של ממש לאי-סדרים ואף למתן עדיפות פסולה לקבוצות שיכון ובינוי ושפיר הנדסה במכרז של צה"ל שהיקפו 7 מיליארד שקל. מדובר במכרז "אופק רחב" להקמה, מימון והפעלה של בסיס בנגב, בו יאוחדו רוב המפקדות של צה"ל המוצבות כיום באזור המרכז, במסגרת המעבר של יחידות רבות לנגב. המכרז מתנהל מאז יולי 2019.
משרד הביטחון פסל את הצעתה של אשטרום במכרז (שהוגשה באמצעות שותפות אשטרום אופק רחב) והעלה לשלב השני את הצעותיהן של שו"ב (באמצעות קבוצת לב האופק) ושפיר (באמצעות שותפות בראשית אופק רחב). לטענת אשטרום, בידיה מידע ממשי היוצר את החשד שמדובר בהצעות גרעוניות ותכסיסניות, משום שהן מבוססות על תכנון שאינו עולה בקנה אחד עם הדרישות הכלולות במכרז.
עוד אומרת אשטרום, כי בחודשים יולי-ספטמבר שעבר - אחרי הגשת ההצעות בשלב הראשון של המכרז - התקיימו פגישות חשאיות בין גורמים מטעם ועדת המכרזים של משרד הביטחון לבין נציגי שו"ב ושפיר. היא מציינת, כי שתי החברות זכו במכרזים קודמים הקשורים למעבר לנגב: שו"ב נבחרה לבנות את קריית המודיעין וקרית התקשוב, ושפיר - את פרויקט המרכזים הלוגיסטיים.
על-פי החשד, ממשיכה אשטרום, מדובר למעשה בפגישות שימוע "במסגרתן הוענקו למציעות העולות [לשלב השני] הזדמנויות ויתרונות שהקנו להן יתרון תחרותי של ממש על פני יתר המשתתפים במכרז". אשטרום וקבוצת תדהר, שהתמודדה אף היא במכרז, לא ידעו על פגישות אלו וכמובן לא הוזמנו אליהן, דבר המהווה פגיעה בשוויון. "על-רקע זה לא ניתן שלא לחשוד, כי תכליתן של אותן 'ישיבות שימוע' הייתה להכשיר את הצעותיהן (הפגומות - כך נראה) של המציעות העולות, שגרעוניותן קסמה (לכאורה) לוועדת המכרזים", נטען בעתירה.
לדברי אשטרום, אם ההצעות של שו"ב ושפיר אכן מושתתות על תכנון החורג מזה שנקבע במכרז, אזי אחת משתיים: החריגות הוכשרו בחשאי בידי ועדת המכרזים תוך חריגה מעקרון השוויון, או שהן התחייבו לעמוד בדרישות המכרז ומכאן שהצעותיהן גרעוניות ותכסיסניות. בשל חשדות אלו ביקשה אשטרום לקבל ממשרד הביטחון את מסמכי המכרז, כדי שתוכל לשקול את צעדיה, אך לדבריה המשרד מסרב ואומר שיעשה זאת רק עם סיום המכרז כולו, בעוד שבעה חודשים. אשטרום מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות למשרד למסור לה כבר כעת את המכרזים. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד נבות תל-צור, מירב בר-זיק וניב וניש, וטרם הוגשו תגובות משרד הביטחון, שו"ב ושפיר.

תאריך:  23/02/2022   |   עודכן:  23/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשטרום: חשד לאי-סדרים במכרז צה"ל ב-7 מיליארד ש'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכל ביזנס
אלו שלא שוכחים 73  |  23/02/22 14:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עבד כעיתונאי יותר מ-60 שנה ושימש כפובליציסט מוביל    הוא הביא חשיפות רבות, התריע על פרוץ מלחמת לבנון הראשונה, והיה הראשון לדווח על פרישתו של מנחם בגין ולחשוף את תוכנית ההינתקות
מירב ארד
לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום בכנסת, ולא תיקח חלק בהצבעות פרט לשלוש חוקים של האופוזיציה שהיא מתנגדת להן    הנהלת הקואליציה: "מפסיקים להתנהל מול איומים"
מירב ארד
הנשיא האוקראיני הודיע גיוס מילואים נרחב לאזרחים בבני 18 עד 60    רוסיה פרסה יותר מ-100 כלי רכב צבאיים ועשרות אוהלי חיילים בדרום בלארוס    שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, קרא למדינות המערב להטיל סנקציות נוספות כנגד רוסיה    דוברת הבית הלבן הודיעה פסגה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למקבילו הרוסי "בהחלט לא בתוכניות כרגע"
מירב ארד
"בכל מקום שבו יש עצים, צפויות להתרחש שריפות", אומרת פרופ' לאה ויטנברג מאוניברסיטת חיפה, הנציגה הישראלית בצוות המומחים של האו"ם שחיבר את הדוח
מירב ארד
היועצת המשפטית במשרד הביטחון: "הצורך בעידכון הסכום נובע ממכרז חדש שיצא אליו ארגון נכי צה"ל והתייקרות הפרמיה - אך תנאי הביטוח לא השתנו והרצף הביטוחי נמשך"    העלייה בפרמיה היא במחיר מינימלי של 8 ש"ח בלבד לנכים   המדינה משתתפת במחצית דמי הביטוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il