X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיככטר מבקש לקבוע שלא תטופל בקשתו של אדם ששוהה בישראל שלא כדין והוא יגורש מהשטח רוזין: בנט ושקד התחייבו להקים ועדה שתעשה בדיקות פרטניות ותייצר את האיזון רוטמן: דרשנו מכסה שתהיה מבוססת על הסטטוס-קוו
▪  ▪  ▪
ח"כ אבי דיכטר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח"כ אבתיסאם מראענה:
"ב-2003 אני הייתי מאורסת לבחור בג'נין. שברתם את הלב שלי ושלו. בסוף התחתנתי עם הבן שלכם, בועז מנוחין. זה האיום הדמוגרפי והביטחוני?! זה מה שאתם רוצים?"

ועדת החוץ הביטחון ממשיכה (יום א', 27.2.22) להכין את הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה).
"היה נכון לקבוע חוק הגירה ולמסמר אותו בצורה רצינית, אבל זה לא מתאפשר בכנסת הנוכחית, אז הלכנו למהלך של הוראת שעה נוספת", אמר ח"כ אבי דיכטר, מהיוזמים. "בהצעת החוק שלי, הוספתי שלושה רכיבים להצעת החוק הממשלתית - הראשון הוא סעיף המכסות, ולפיו שר הפנים יכול לקבוע בצו, באישור הממשלה ובאישור ועדת החוץ והביטחון, מכסה שנתית מרבית של רישיונות או היתרים. בהיעדר קביעה שכזו, מספר האישורים שיינתנו או שיאושרו לא יעלה על המספר שניתן או אושר בשנה שקדמה לה. הסעיף השני קובע כי שר הפנים יפעיל סמכותו, למתן היתרים חריגים, בהתאם לעקרונות היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ובפרט עקרונות היסוד המעוגנים בחוק-יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, ובחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו. הנושא השלישי שהוספתי הוא נושא השקיפות ולפיו תחול חובת דיווח לוועדת חוץ וביטחון בתחילת כל חודש על מספר הבקשות".

"שם החוק מטעה"

בהמשך ביקש דיכטר כי ייקבע שאדם ששוהה בישראל שלא כדין, בקשתו לא תטופל והוא יגורש מהשטח. ח"כ מיכל רוזין אמרה כי היא מוכנה להתניה זאת, ובלבד שאדם ששוהה בישראל בהיתר, בקשתו כן תטופל. עוד הוסיפה רוזין: "שם החוק מטעה כי איש לא יקבל פה אזרחות. מה שאני מבקשת זה מה שבג"ץ מבקש כל השנים, ולכן גם הצענו את זה בקריאה ראשונה, כי רה"מ ושרת הפנים התחייבו לנו על הקמת ועדה שתעשה בדיקות פרטניות ותייצר את האיזון בין השמירה על הביטחון לבין השמירה על הדמוקרטיה".

ישראל הקטנה

ח"כ שמחה רוטמן, אף הוא מיזמי הצעת החוק: "חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), הוא מלכתחילה סוג של פלסטר, ששמנו על חומת הכניסה לישראל, בין היתר, בגלל פסיקת בג"ץ. דרך המלך לתקן זאת היא הצבת העקרונות הללו בחוק יסוד ההגירה, כך שמדינת ישראל תהיה מדינה ריבונית שקובעת לעצמה מי יכול לבוא בשעריה. דרשנו מכסה שתהיה מבוססת על הסטטוס-קוו. כל זמן שהקואליציה הזו קיימת, שלא יהיה מצב ששערי הכניסה לישראל יהיו נתונים לסחיטה והסיטואציה הפוליטית תהפוך משפך לזכות השיבה".

היקף מדאיג וחסר פרופורציות של מעורבות בטרור

ח"כ צבי האוזר: "מאז 1993 ועד 2003, השתקעו בישראל 140 אלף פלשתינים. מאז פרצה האינתיפאדה השנייה ונרצחו למעלה מ-1,000 אזרחים. כאשר בוחנים את המעורבות של אזרחים ישראלים באותם מהומות, רואים היקף מדאיג וחסר פרופורציות של מעורבות בטרור מבין אלו שהיגרו בעשור שלפני כן. לכן מדינת ישראל החליטה על הסדר ביטחוני, אף שהוא מעלה קושי רב לעקרונות חוקתיים של מדינת ישראל. מדינת ישראל עשתה צעד משמעותי בהשלמת החוקה הישראלית, כשב-2018 הצמידה גם את חוק יסוד ישראל: מדינת הלאום של העם היהודי. בג"ץ קבע ברוב של 10 שופטים מול אחד, שאבני היסוד החוקתיות של ישראל, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק היסוד ישראל מדינת הלאום, הן אבני הראשה. השר חייב לשקול את ההסדר החוקתי החדש שנוצר, שחוקי היסוד כבוד האדם והלאום הם בצוותא חדא. הוראת השעה המוצעת היא מורכבת, אך קריטית לעם שהוא חפץ חיים".
ח"כ אוסמה סעדי: "החוק הזה הוא חוק גזעני שמונע מפלשתינים משני עברי הגבול להתאחד ולהקים משפחה. אני מציע שתבדקו כל אחד שיגיש בקשה לאזרחות, ותחליטו לפי המקרה, למה לחסום מראש?"

אם לא נבלום, לפחות נשפר

ח"כ מוסי רז: "אנחנו דנים בהצעת חוק שהיא הוראת שעה מזה 19 שנה ולא פעם כמעט שנפסלה ע"י ביהמ"ש העליון. אם לא נבלום אותה, אז לפחות נשפר אותה. לפני שדנים באפשרות המעמד שניתן לתושבים, צריך עוד קודם כל לקבוע את המעמד של האנשים שכבר פה. בינתיים אנחנו משאירים אותם בחוסר מעמד".
ח"כ אבתיסאם מראענה: "חוק האזרחות מראה לנו את המחיר הכבד של חוק הלאום, שהוא אות קין לחברה כולה. כל חוק פה בא להגיד לדור החדש שגדל בחברה הערבית 'לכו מכאן, אתם פשוט לא שווים'. אם הבת שלי תתאהב במישהו מג'נין, כמו שאני התאהבתי בבועז, בחור יהודי, איזו אפשרות יש לה?! כמה אפשר להתחתן עם הבן דוד? היכולת של החברה הערבית להתחתן הולכת ומצטמצמת, ואז מגלגלים עוד מחלות גנטיות בגלל נישואי הקרבה. ב-2003 אני הייתי מאורסת לבחור בג'נין. שברתם את הלב שלי ושלו. בסוף התחתנתי עם הבן שלכם, בועז מנוחין. זה האיום הדמוגרפי והביטחוני?! זה מה שאתם רוצים? אנשים הגיעו מהשטחים, לא בגלל קוטג' ברהט או בחיפה, אלא כי התאהבו. אישה שמתאהבת ותלויה בגבר מצבה חמור, וכל חייה לא תהיה לה בחירה ואנו נותנים לזה יד".

"להוסיף מכסות ושקיפות"

ח"כ אורית סטרוק: "לא רק שהחוק הזה הוא נחוץ, אלא שהוא לא מספק ומחורר ככברה, גם בגלגוליו הקודמים, לפני שהוא נפל. הממשלה תלויה במפלגות שלא מכירות בציונות, או שמחקו את הציונות מהמצע שלהן. הממשלה ושרת הפנים עשו טעות כשהבטיחו למפלגות האלה והפכו את החוק לחסר ערך לחלוטין. חובה עלינו, בבואנו לחוקק אותו מחדש, להוסיף את שני החסמים הבאים: מכסות ושקיפות".
חגית צור, מנהלת לשכת מחוז ירושלים ברשות האוכלוסין וההגירה, התבקשה להציג נתונים בפני הוועדה ואמרה: "מ-2017 ועד פקיעת החוק ביולי 2021, הוגשו כ-1,100 בקשות במוצע לשנה, ובסך-הכל 5561.
"70% מתוך בקשות אלו אושרו והמבקשים קיבלו היתרי מת"ק, שזהו השלב הראשון בתהליך המדורג. מאז פקיעת החוק, הוגשו 2,800-2,700 בקשות, מתוכן אושרו כ-70 בקשות, והשאר בתהליכי בדיקה".

להפריד בין הבקשות

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, סיכם: "אנו נידרש בדיון שלנו להפריד בין בקשות שהוגשו כשאר החוק היה בתוקף לבקשות שהוגשו לאחר פקיעת החוק, וכן בין אלו שטרם קיבלו להיתרים לבין יותר מעשרת אלפים איש שכבר שנים פה בהיתרים זמניים. הוועדה תמשיך לדון בהצעות החוק השבוע, והדיון יתחיל עם נתונים נוספים ממשרד הפנים ולאחר מכן נתוני משרד ראש הממשלה".

תאריך:  28/02/2022   |   עודכן:  28/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איחוד משפחות: יותר בקשות ופחות אישורים מאז פקיעת חוק האזרחות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מרכז האופוזיציה יריב לוין השיב ליו"ר הכנסת כי המלחמה באוקראינה מנוצלת לצרכים פוליטיים: "משלא עלה בידך להבטיח חלוקה צודקת של ועדות הכנסת כפי שהיה בכל הכנסות הקודמות, נכון היה שלא לבוא בדרישות לאופוזיציה
עידן יוסף
דיון הקבינט המדיני ביטחוני בנושא אוקראינה נמשך כשעתיים    שרת הפנים שקד הוסיפה: "האינטרס הישראלי הוא לשתוק"    ראש הממשלה לשרים: "צריך לשמור על פרופיל נמוך"    רק מעטים מיהודי אוקראינה נרשמו לעלייה לארץ
איתמר לוין, עידן יוסף
כל המטוסים הרשומים ברוסיה לא יוכלו לטוס בשמי 27 מדינות האיחוד - פגיעה בעיקר באוליגרכים המקורבים לפוטין    BP הבריטית הודיעה שתמכור את אחזקותיה בחברת רוסנפט - 20% בשווי 14 מיליארד דולר    האיחוד: מספר הפליטים עלול להגיע ל-7 מיליון
איציק וולף
עד סוף אוגוסט 2022 יופרדו כל כוח האדם והמשרדים של החברות    מרבית הפיתוחים האפליקטיביים המאפשרים התעצמות של התחרות בין החברות יופרדו עד לסוף שנת 2023    תשתיות החברות יופרדו עד לסוף שנת 2024 ומחשבי החומרה של החברות יופרדו עד לסוף שנת 2027
איציק וולף
יפרוש מתפקידו בעוד מספר חודשים, לאחר שישלים כהונה בת שבע שנים    לפני כשבוע וחצי דרש מנכ"ל משרד האוצר ממועצת המנהלים של דואר ישראל להציג בפניו תוכנית הבראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il