X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעת יהודית תירוש על השימוש בפגסוס:

לא נשאב חומר אחורה מפילבר

אומרת שהמשטרה השתמשה בפגסוס רק בתיק 4000 ושהטלת החיסיון על המידע הנוגע לתוכנה אינה חריגה "באנשי הקשר שהוצאו בניגוד לצו נעשה שימוש מקרי והדבר יוסבר במעמד צד אחד"
▪  ▪  ▪
תירוש. "טכנולוגיה מאוד רגישה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תוכנת פגסוס לא שאבה נתונים אחורה מן הפלאפון של שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ועד מדינה בתיק 4000. כך אומרת (יום ה', 28.2.22) התובעת בתיק, עו"ד יהודית תירוש, בתגובה לבקשות ההגנה לקבל מידע על השימוש ברוגלה.
תירוש הדגישה, כי לא רק בתיק 4000 נעשה שימוש בפגסוס. לדבריה, המצב בו ההגנה אינה מקבלת מידע הוא שכיח בעתירות לגילוי ראיה. "יש מקרים בהם המדינה חוסה אפילו את רשימת חומרי החקירה, ובוודאי פריטים מסוימים. לעיתים יש חיסיון גם על צו, כדי שלא לגלות יכולות טכנולוגיות ודרכי חקירה, וזה אם לא הופק חומר רלוונטי. חברַי ודאי מכירים את זה, ואם אינם מכירים - כדאי שיכירו".
בנוגע לשימוש בפגסוס בתיק 4000, אמרה תירוש: "מדובר על טכנולוגיה מאוד רגישה ויש צורך לחסות אותה. זה נראה טריוויאלי. לא צריך לחשוף אותה לעיני כל מדינת ישראל ובוודאי שלא לעיני עבריינים פוטנציאליים. למערכת יש כל מיני יכולות; היא לא הופעלה כדי לאסוף את הנתונים העודפים. השאלה היא מה נעשה במקרה הזה ולאיזה צורך השתמשו בה. במערכת המטה הארצי נותרו הנתונים העודפים ולא נעשה בהם שימוש".
תירוש התייחסה לתהיית ההגנה, מדוע הפרקליטות הזכירה במפורש בין הנתונים העודפים רק את רשימת הקשר: "יש סיבה שהזכרנו את אנשי הקשר במיוחד, ואוכל לומר זאת במעמד צד אחד. אילו הייתי יכולה לומר באולם במה מדובר, היינו רואים שלא כצעקתה. לא מדובר בשאיבת מידע לאחור, שזה תמיד החשש. חשיפת הנתונים שלהם יכולה ללמד על יכולות המערכת, ולכן נרחיב במעמד צד אחד. באנשי הקשר נעשה שימוש מקרי והדבר יוסבר במעמד צד אחד".
לדברי תירוש, למשטרה גם לא הייתה כל עילה לעשות שימוש פסול בפגסוס: "הטלפון של פילבר נתפס ביולי 2017 ותוכנו כבר הועתק. בפברואר 2018 היה בידי המשטרה צו חדירה לקראת ה'פרוץ'. לא היו הצדקה ותכלית 'לרגל' אחרי פילבר, ולכן השימוש בתוכנה נעשה כדי להתגבר על ההצפנה. זאת הסיבה ולא שום דבר הקשור לאותם נתונים עודפים".
"תמיד הגוף החוקר בודק את עצמו"
עוד דחתה תירוש את טענות ההגנה נגד העובדה שהמשטרה בדקה את עצמה ושהפרקליטות הסתמכה עליה בלא בדיקה נוספת. "טענות נגד הגוף החוקר מונחות לסיפו של הגוף החוקר; כך זה נעשה תמיד. צוות מררי מצא שהמשטרה לא פעלה בזדון; היא תבדוק את ההתנהלות הרוחבית ותמצא אם היו טעויות. אין שום סיבה לבדוק את המשטרה באמצעות גוף אחר. ההגנה תוכל לשאול את החוקרים מדוע ביצעו או לא ביצעו האזנות סתר. התיק הזה לא נועד לעשות את הבדיקה הרוחבית; בשביל זה קיים צוות מררי. לפי מה שבדקנו, אין חומר חקירה נוסף".
עו"ד ז'ק חן, סניגורם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ, טען בתגובה, כי ההגנה סבורה שנעשה שימוש בפגסוס כדי להשיג מידע שלא ניתן היה להשיג בדרכים אחרות, וזאת כדי להשיג מידע שישמש לתרגילי חקירה ולהפעלת לחץ על חשודים ועדים. לכן, המשיך, יש לדעת מה הושג בפגסוס - בפרט לנוכח השימוש (הבלתי-חוקי לשיטתו) שעשתה המשטרה בפרטים אינטימיים נגד ניר חפץ. "מה שקרה כאן רלוונטי להגנה וישמש אותנו בטיעונים שנעלה", הוסיף חן. הוא טען, כי כעת ברור שחומר חקירה בתיק זה הוסתר מן ההגנה.
תירוש אמרה כי החוקרים בדקו שלושה עורכי דין שהיו קשורים לבנימין נתניהו - עמית חדד, דוד שמרון ויעקב וינרוט - וכלפיהם לא הופעלה פגסוס. חן הגיב באומרו, כי הוא מבקש לבדוק את כל מי שייצגו בתיק לכל אורך הדרך, שכן "יש לנו יסוד להניח שהיה ריגול אחרי מייצגים נוספים". פרקליטו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, טען, כי האמירה לפיה נעשה שימוש אגבי ברשימת אנשי הקשר סותרת את דברי הפרקליטות בהודעתה לבית המשפט.

תאריך:  28/02/2022   |   עודכן:  10/03/2022
+פרשת פגסוס כהגנה מן הצדק?
19:28 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההגנה טוענת שהשימוש ברוגלה היה בלתי חוקי, התביעה טוענת שהכל נעשה כדין  ▪  המשמעות המעשית של המחלוקת היא פחות לגבי מסירת חומרי חקירה כעת, ויותר לקראת בקשת ההגנה לזיכוי בשל הגנה מן הצדק

חן ותירוש היום. פרה עיוורת? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הפעלת פגסוס - מעשה עברייני
11:40 28/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

טוען שהחוק אינו מאפשר לתת צווים לשימוש בתוכנת הרוגלה ומבקש מבית המשפט שלא להסתמך על בדיקת המשטרה את עצמה  ▪  בן-צור: אין יסוד לנימוקים שבבסיס תעודת החיסיון על המידע

חן. "חומר חקירה שלם נעלם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא נשאב חומר אחורה מפילבר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה היא שאנו לא מאמינים לכם
שאול א.  |  28/02/22 19:22
2
אף אחד לא מאמין לחקירה הזאת.
משה ג.  |  2/03/22 10:45
3
תדרוך לאשתי - מתי אני בוגד
דוד מהשרון  |  3/03/22 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
טוען שהחוק אינו מאפשר לתת צווים לשימוש בתוכנת הרוגלה ומבקש מבית המשפט שלא להסתמך על בדיקת המשטרה את עצמה    בן-צור: אין יסוד לנימוקים שבבסיס תעודת החיסיון על המידע
דן מרגלית
הלילה גילה רביב דרוקר בערוץ-13 כי מילצ'ן מנסה לחמוק ממתן עדות במשפטו של נתניהו    אני מקווה שפרקליטות המדינה לא תוותר על העדות
איתמר לוין
אומר שנתניהו ידע לשים בצד את החקירות וכתב האישום נגדו    "הרגעים היותר-קשים היו בסוף הקדנציה, במהלכים שמטרתם לקעקע את הלגיטימציה של מוסד היועץ"
איתמר לוין
סניגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ מבקשים להורות לפרקליטות למסור להם את תיעוד הפעלת הרוגלה נגד פילבר ואיריס אלוביץ, את התוצרים שהופקו מהטלפון של פילבר ואת הבקשות והצווים שאפשרו שימוש זה
איתמר לוין
סניגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ צפויים לבקש מבית המשפט שלא להסתפק בהודעת הפרקליטות בנוגע לשימוש בפגסוס    בסביבת נתניהו חוזרים על דרישתו לוועדת חקירה ממלכתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il